Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
te dziwne oznaczenia PMT to lata 2004-2007, wtedy tez po sieci PLK w zwartych prywatnych składach jeździły np. węglarki z krótkimi numerami pochodzące z wewnętrznej numeracji PMPPW, PTK Zabrze, PTK Rybnik i itp.
Zobaczcie jak wyglądają oznaczenia wagonów Pol-Miedź Transu.
Może w tamtych czas wagony KGHM miały podobne oznaczenia, które z daleka swym wyglądem przypominają UIC ale nimi nie są.
(...) EIC Berlin-Warszawa Express z Warszawy Wschodniej do Berlin Charlottenburg od dziś do 16 lutego w wybranych składach będzie kursował wagon konferencyjny w okolicznościowej okleinie kulturzug.eu (...)
Fot. Mikołaj Szkop
Data Odjazd / Przyjazd
11.02. 17:00 Warszawa / 22:06 Berlin EC40
12.02. 09:52 Berlin / 15:01 Warszawa EC45
13.02. 17:00 Warszawa / 22:06 Berlin EC40
14.02. 09:52 Berlin / 15:01 Warszawa EC45
15.02. 13:00 Warszawa / 18:06 Berlin EC44
16.02. 09:52 Berlin / 15:01 Warszawa EC45
Nie chcę zakładać nowego tematu dla tego zadam pytanie tutaj. Czy posiada ktoś zdjęcia, schematy, szkice wózka Diamond A1? Wózki te były stosowane min. w wagonach 17W. Zdjęcia jakie mnie interesują to takie na których widać by było cały wózek. Może ktoś ma pomysł gdzie ewentualnie takie schematy mogły by być? Szukanie w internecie daje mierne skutki...
Interesujące praktyki dotyczące przemian numeracji wagonów w toku napraw rewizyjnych, które przed laty zauważyłem już w przypadku kolei rosyjskich i białoruskich, tym razem w przypadku kolei ukraińskich. W kadrze oglądamy sfotografowany w dn. dzisiejszym wagon z ozn. 62 22 70-78 228-8 WLABm (032 02280) z dyrekcji kijowskiej, w składzie nocnego poc. "Kiev Express" (Kijów - Warszawa) po zakończeniu biegu. Nie wymaga szczególnej bystrości zauważenie stosunkowo niestarannych poprawek naniesionych przy numerach inwentarzowych wagonu. Jeszcze w drugiej połowie 2024 roku przyjeżdżał on bowiem do Warszawy z zupełnie innym numerem (dyrekcja kowelska), mianowicie 62 22 70-78 254-4 WLABm (035 02549). O ile zmiana dyrekcji nie budzi zdziwienia, o tyle zmiana numeru inwentarzowego wskazuje, że formalnie jest to inny wagon niż wcześniej (a nie jest, co potwierdzają wszystkie detale, układ napisów na czołach i tabliczka fabryczna na stopniu, potwierdzająca, że "pod spodem" w obydwu przypadkach wciąż mamy wagon noszący pierwotnie numer kolei radzieckich 52 20 70-80 491-7 WLABm). Być może wynika to z niedostatku sprawnych wagonów, trudności z cyklem naprawczym w warunkacj wojennych itp, nie mniej... mogą się przypomnieć lata 90. na PKP, gdzie tego rodzaju praktyki również miały miejsce, zwłaszcza w przypadku masowych skreśleń lokomotyw w pamiętnym 1998 roku, kiedy wielokrotnie dokonywano "podmiany" numerów maszyny skreślonej ze sprawną z uwagi na to, że skreślona była w faktycznie o wiele lepszym stanie technicznym niż ta druga. Poniżej porównanie fotografii tego samego wagonu dziś i w czerwcu zeszłego roku:
Szkoda, że kolega @Matti90 nie wie. Było już bardzo dawno, a ostatnio powtórzone bardzo wiele razy w poprawionej jakości. Do wstawiania linków do ciekawych filmików są specjalne wątki i tam należy zajrzeć.
Znalazłem takie zdjęcie, jednego z dwóch istniejących wagonów produkcji FWŚ. Kontenerowy 413Z. Uchwycony na bocznicy zakładowej. Rok 1976 lub "chwilę" później.
Oba prototypy weszły na stan PKP dopiero w 1983 roku.
Fot. Władysław Orłowski
( Zdjęcie ze zbiorów Muzeum Dawnego Kupiectwa w Świdnicy)
W kadrze sprzed 15 lat oglądamy dość ciekawy wagon, mianowicie kuszetkę przestawczą typu 110Ab, ciekawą o tyle, że nie seryjną, tylko jedną z chyba 2 (tu mogę się jednak mylić) wykonanych na zamówienie Ministerstwa Obrony Narodowej (MON). Wcześniej dłuższy czas stała na stacji Radiowo, natomiast w schyłkowym okresie życia została przetransportowana na Warszawę Wschodnią Towarową. Przypuszczam, że wkrótce potem została skasowana,