• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Fotografie Wąskotorowe klimaty

Dobrzyn

Moderator Forum Prawdziwa kolej wąskotorowa.
Zespół forum
H0e
Reakcje
1.579 3 1
Byłem, widziałem :) całość sprawia bardzo dobre wrażenie, łyżką dziegciu w tej beczce miodu jest oznakowanie wagonu
 

Generał

Znany użytkownik
Reakcje
811 5 0
W latach 80 tych sfotografowałem na placu zabaw w Leśmierzu parowóz HF nr 3 Cukrowni Leśmierz. Po 2000 roku trafił on do Skierniewic . Czy ma któryś z Kolegów jakieś aktualne zdjęcie tej haefki ?
HF nr3  ex  cukrownia lesmierz  .jpg
HF nr3  ex cukrownia lesmierz .jpg
 

Dobrzyn

Moderator Forum Prawdziwa kolej wąskotorowa.
Zespół forum
H0e
Reakcje
1.579 3 1
@Generał : Tu Haefka 27/05/2005. Obstawiam, że od tego czasu niewiele się zmieniła:
DSC02809.JPG


Cukrownia miała swoją kolejkę 600mm. Bardzo rozległą i połączoną z innymi sieciami. Oprócz tego miała bocznicę 750mm z Sierpowa, oraz bocznicę 1435mm
@Paweł R : To skrzyżowanie istniało jeszcze kilka lat wstecz. W sierpniu tam byłem, nie zostało nic. Zniknęło też pudło węglarki przebudowanej na wagon kryty stojące za budynkiem lokomotywowni.

Z ciekawostek. Pozostałości torów technologicznych na terenie tartaku w mieście... Łodzi (29/10/2008):
DSC02707.JPG

DSC02709.JPG

DSC02713.JPG


Pudła wagonowe w Łyszkowicach (09/04/2009):
DSC03063.JPG

DSC03058.JPG

DSC03069.JPG

Saksońska (nie jestem pewien) platforemka w Zbiersku (15/06/2013):
DSC03790.JPG

DSC03787.JPG

DSC03786.JPG

DSC03788.JPG
 
Ostatnio edytowane:

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.483 7 0
Tylko od fabryki cukru w Leśmierzu do stacji PKP Sierpów tor miał szerokość 750mm. Odcinek ten przebudowano z szerokości 600mm po tym, jak linia Krośniewice-Ozorków została przebudowana na tor 750mm (chyba pierwsza połowa lat 50tych). Kolejka 600mm cukrowni Leśmierz wchłonęła również kolejkę cukrowni Młynów i cukrowni Łyszkowice. Cała sieć torów 600mm zaczynała się przy stacji PKP Jackowice (linia Łowicz-Kutno) i prowadziła przez Walewice, Piątek do Młynowa i Leśmierza, a dalej do miejscowości Ner i okolicznych mniejszych m. in. Dominikowice. Ostatnia kampania buraczana z użyciem HF-ek odbyła się na jesieni 1980 r. i zakończyła z początkiem lutego następnego roku. Ostatnia kampania na torze 750mm odbyła się na jesieni 1985 r. i zakończyła w zimie 1986 r. Kolej zakładową po torach 600mm obsługiwały parowozy LAS nr 609 i 610.
 

Ol49-12

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
Does anybody on here know the history of the old Pxu 0-8-0's that the PKP had in the post war years. I am trying to put a list together and the information is lacking.
Czy ktoś tu poznać historię starego Pxu D h2 że PKP miał w latach powojennych. Staram się umieścić listę razem i informacji brakuje.

I have the following info.
Mam następujące informacje.

All built by Davenport:
Wszystko zbudowane przez Davenport:

2859/1945 -> Pxu-2651 -> Pxu-1777 -> Pxu-1867 -> Pxu-2658
2860/1945 -> Pxu-2652 -> Pxu-1868
2861/1945 -> Pxu-2653 -> Pxu-1870
2862/1945 -> Pxu-2654
2865/1945 -> Pxu-2657 -> Pxu-1773 -> Pxu-1863 -> Pxu-2657
2867/1945 -> Pxu-2659 -> Pxu-1871
2870/1945 -> Pxu-2655 -> Pxu-1869
2871/1945 -> Pxu-2656 -> Pxu-1776 -> Pxu-1866 -> Pxu-2656
2873/1945 -> Pxu-1864
2877/1945 -> Pxu-1871

Any help would be appreciated.

Każda pomoc będzie mile widziana.

(Tłumaczone z Google translate) -

bo mój polski jest straszny ...
 

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.483 7 0
Czołem!
Parowozy Pxu na pewno pracowały na Górnośląskich Kolejach Wąskotorowych (Pxu-2658, 2657), Kujawskich Kolejach Dojazdowych, Hrubieszowskiej Kolei Dojazdowej (Pxu-1861, 1866-później przebudowany na tor 785mm i oznaczenie numerem 2656, 1867-później przebudowany na tor 785mm i oznaczenie numerem 2651), Starachowickiej Kolei Dojazdowej (Pxu-1861) i najprawdopodobniej na Jędrzejowskich Kolejach Dojazdowych.
Literatura zawierająca statystyki taboru:
[1] K. Soida. Kolej Gliwice Trynek-Rudy-Racibórz, wyd. EMIPRESS
[2] K. Soida. Górnośląskie Koleje Wąskotorowe, wyd. EMIPRESS
[3] H. Chwedyk, B. Pokropiński. Hrubieszowskie Koleje Wąskotorowe, wyd. ATUT
[4] B. Pokropiński. Jędrzejowskie Koleje Wąskotorowe, wyd. ATUT.

@Generał :
Z ciekawostek. Pozostałości torów technologicznych na terenie tartaku w mieście... Łodzi (29/10/2008):
Zobacz załącznik 418260
Zobacz załącznik 418261
Zobacz załącznik 418262
...
Pamiętam jak ten tartak pracował. W tle widać dawne zakłady im. 1 Maja na Widzewie. Z podziękowaniem za zdjęcia.
 
Ostatnio edytowane:

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.483 7 0
Paweł, Koledzy. Do 1992 r. w Strykowie czynna była cegielnia wraz z krótką linią kolejki o szerokości toru 600mm (wyrobisko gliny usytuowane było praktycznie tuż przy zakładzie). Po cegielni zostały ruiny głównego budynku i chyba staw-glinianka. Budynek byłej cegielni usytuowany jest tuż przy wjeździe do Strykowa od strony Łodzi. Byliście tam może kiedyś i zrobiliście zdjęcia? Niestety ja nie zrobiłem ani jednego zdjęcia, choć byłem tam wiele razy. Układ torowy kolejki w ostatnim okresie funkcjonowania przedstawiał się skromnie: jeden tor główny, od którego odchodziła krótka odnoga do mini szopy-garażu dla Wls40. Z podziękowaniem za informacje o tej kolejce.
 

Podobne wątki