Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Kiedyś była kolejka wąskotorowa Rypin Wąskotorowy - Gołąb oraz Sierpc Wąskotorowy - Rypin Wąskotorowy. Czy na tej kolejce jeździły parowozy Kp4 ? Taki parowóz stoi w Rypinie przy ul. Dworcowej na terenie Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej
Ja pamiętam tylko trasę Ostrowite -Brodnica. ruch towarowy. Ten parowóz jeździł w cukrowni Ostrowite. Był jeszcze jeden i jedna lub dwie spalinówki. Jeden z parowozów stał przed samą cukrownią i ten jest teraz w Rypinie. Drugi był w Ostrowitem w parku, razem z kilkoma (zdaje się 2) wagonami. Czy tam jeszcze stoi nie wiem.
Popatrz sobie na daty likwidacji tych linii oraz zapoznaj się z ich szerokością a następnie poznaj okres produkcji par. Kp4 i ... daj sobie sam odpowiedź.
Kolejka średzka siedem lat przed swoim łabędzim śpiewem pod egidą PKP. I ostatnie podrygi parowozu Px48-1907 przed ostatecznym wygaszeniem, zanim po latach ożywiono go ponownie pod zupełnie innym patronem
Mam pytanie do ekspertów, chodzi o specyficzny wąskotorowy parowóz wojenny produkcji Baldwina 10-12-D https://en.wikipedia.org/wiki/Baldwin_Class_10-12-D o rzadkim jak na parowozy wąskotorowe układzie osi. Czy takie parowozy po I wojnie światowej mogły trafić do Polski na koleje przemysłowe/leśne ? Poniżej zdjęcie Baldwina, być może gdzieś na torach frontowych...
Jeszcze dwie malutkie uwagi - model zrobiony przez Kol. Baldwina przestawia wygląd parowozu w czasie eksploatacji na kolejach wojskowych Francji i prawdopodobnie krótko po sprowadzeniu do Polski. Na kolejach bydgoskich parowozy miały zabudowaną tylną ścianę budki maszynisty, ale też nie jednakowo. Tylko jeden z tych parowozów posiadał z tyłu dobudowaną skrzynię na węgiel. Jak już wcześniej wspomniał Kol. Dobrzyn oba parowozy jeździły z dwuosiowymi tendrami.
I druga uwaga - Kerr Stuart, Hunslet i Motor Rail to firmy brytyjskie a nie amerykańskie.
To jakaś radosna twórczość dla upamiętnienia, że "tędy kiedyś leciał tor"? Szyna w chodniku wyżej niż w ulicy i na dodatek jakoś krzywo im wyszła ta z prawej strony....
tak jest wyżej, a nawet obie są, ale chwała budowniczym za to, że pozostawili, a w zasadzie upamiętnili przebiegajacą onegdaj wąskotorową kolejkę przemysłową. To daje do myślenia i sentymentalnych wspomnień. O klasę lepiej niż np. zbudowanie po trasie ścieżki rowerowej, jakby nie można było obok, choćby w kawałku zachowanego toru.
Tu nie poszli na łatwiznę i nie wybrukowali kompletnie.
Tak. To na terenie Zabytkowej Kopalni Ignacy w Niewiadomiu.
Zostawili też przed nadszybiem Szybu Głowacki, wkomponowany w nowożytny brukowany plac zestaw obrotnic wagonikowych:
...a ten tor "chodnikowy" patrzy w kierunku pociągu stojącego przez budynkiem maszyny wyciągowej: