• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

US Tabor

OP
OP
B

BigBoy#4013

Gość
Yhym. W H0 najbardziej popularne (bo są najbardziej realistyczne) są sprzęgi KD#58, bo pasują do wszelkich wagonów (oprócz cystern), oraz do loków....niektórzy producenci brassów je wkładają do swych arcydzieł. Jaki numer ma ich odpowiednik w N-ormie?
Czy ktoś produkuje w N-ormie modele FM "Erie Built", oraz FM H-24-66 (tzw. "Train Master")?
Baldwina DR-6-4-2000 lub RF-16 (obie znane pod nazwą "Shark") ? Oczywiście Bachmann, czy Atlas w wersji Trainmann odpadają na starcie.
 
OP
OP
A

Anonymous

Gość
Sharknosa ktoś tam robi, Trainmastera też (dziwne, że jeszcze nie mam), Erie built chyba też, choć nie jestem pewien.
Sprzęgi są integralne z wagonem ( :) ) tzn. nie widzę potrzeby ich zmiany na inne, więc nawet nie zawracam sobie głowy ich numeracją. Nie ma potrzeby zmiany "atlas knuckle" na MTL.
co innego np stare IM knuckle czy MDC knuckle, ale do tego chyba kiedyś była tabelka na stronie MTL.
Jest jeszcze taki "myk", że w wagonach sprzęgi można zmieniać na dwa sposoby: albo "luzem" (jak są przykręcane do spodu wagonu - spotkałem się z tym raz w jakimś IM cylindrical hopper'ze. A zazwyczaj zamienia się po prostu wózek - od razu z odpowiednim sprzęgiem. Bo dzielą się na długie, średnie i krótkie ;-) Długie (na wózkach) są np. montowane na platformach 60kilkustopowych ;-)

A! jest jeszcze cwany sprzęg z regulowaną długością - gdybym nie trafił takiego na 3-wagonowej "bipie" z SouthernPacific, to bym nie wiedział, że tak można :D


p.s. na stronie www.nscalesupply.com są zazwyczaj nowe modele. starsze (w tym Sharknosy, Erie, mogą być jeszcze na www.blwnscale.com
 
OP
OP
H

hugwa1

Gość
Gdyby nie poprawność Fremologiczna z opcją fiNescale to osobiście byłbym bardzo za wymianą sprzęgów na pastuchowe. Bardzo zacne są i jakieś takie....mniejsze.
Ta standardowa (tfu!) bambuła to chujnia z grzybnią i hamownia.
 
OP
OP
B

BigBoy#4013

Gość
hugwa napisał(a):
Kadee H0 = Microtrains N/Z
Dzięki - tego w takiej formie potrzebowałem.

Misiek napisał(a):
starsze (w tym Sharknosy, Erie, mogą być jeszcze na www.blwnscale.com
bardzo zacna dla mojego okresu stronka. Do składów towarowych, zamiast F-unitów od EMD, znalazłem te o to FM C-Lines, parę spółek je miało w Stanach, oraz oba największe przedsiębiorstwa w Canadzia (CNR, CPR).

http://www.blwnscale.com/Life-Like%20C-Liner.htm

oba kanadyjskie schematy malowania były od około 1952 stosowane do czasów nadejścia obecnego malowania CNR i wprowadzenia przez CPR malowania "Multi-Markt", chyba w połowie lub na początku lat 70-tych...Misiek kiedy ten "m-m" wszedł na CPR ?

i teraz jak z dostępnością tego taboru ? i czy w "drugim obiegu" da się to taniej kupić ?


znalazłem też FM "Erie Built" i są w malowaniach dla pociągów towarowych na PRR (pierwotnie prowadziły pasażerskie, ale z nie znanych mi powodów po 5 latach od wprowadzenia, zaczęto je sukcesywnie wycofywać do ruchu towarowego. I jeszcze jako ciekawostka - z wszystkich spółek to PRR miała najwięcej tych maszyn.

Na stronce pisze: Sold out, czyli pewnie brak.

No i teraz coś do manewrów:

http://www.blwnscale.com/Atlas%20RS1.htm < chociaż one są dobre do manewrów jak i ruchu towarowego wymagającego przegrupowywania składu na szlaku. Stąd i na yard-ach był widziane i z krótkimi zdawkami w latach 60-70 na szlakach Rock Island w rejonie Illinois (tylko nowsze RS2 i RS-3) ja celowo RS-1 bym widział. Malowanie obojętne: Jersey City, Illinois Terminal, Long Island.
I drugą bardziej na yard-y to EMD SW8...myślałem jeszcze o Baldwinie V-1000s ale bardziej kanciasty.

SW-8:
http://www.blwnscale.com/Life-Like%20SW-8.htm

NW-2:
http://www.blwnscale.com/Kato%20NW2.htm

To co lubię w tych switcherkach to małe gabaryty, oraz półokrągły daszek :cool:

No i TrainMastery (H-24-66). Najsilniejsze spośród serii "H" producenta FM.

http://www.blwnscale.com/Atlas%20Train%20Master.htm

Te w malowaniu Erie Lackawanna mam na zdjęciach jak prowadzą commutery, tak samo CNJ i SP. Z tym, że SP miał dobrą taktykę - za dnia prowadziły składy towarowe i commutery, nocą natomiast składy dalekobieżne :) Na Reading nie wiem z czym ganiały.
Cholerka to tu mamy więcej taboru niż w H0.

No i żeby było coś z ostatnich czajników (IM AC-12 nie widzę, a szkoda) to wybór padł na "byka" 2-8-8-2 Y-3s (sold out na tej stronie)
http://www.blwnscale.com/Life-Like%202- ... 0Steam.htm
I oczywiście malowanie Norfolk&Western, albo Virginian (do tego przykładowo 30 węglarek, stromy, kręty szlak gdzieś w Virginii i jest lux - na razie MARZENIE)

Atlasa GP-7/SD-7 i GP-9/SD-9, oraz RS-3 i RS11 kuszą, bo to ten okres i nawet Miśkowi przypasują..hhmmm?
Twardy na jaki okres ma składy ? (czy wszystko po trochę ?)

Niech mi ktoś pomoże opylić BB w H0, oraz E7A to o wiele szybciej wystartuję z zakupami ;-)
A tak to w tym miejscu powyżej wypisałem co będzie potrzebne, jak się zacznie kupować. Liczę na pomoc w ściąganiu ze Stanów, stąd też taka "publiczna lista" się przyda
 
OP
OP
B

BigBoy#4013

Gość
Kolega zza wielkiej wody chce mi odsprzedać swoją GP38-2 Atlasa w wersji Master Line. Malowanie CSX YN3. Pytanie: czy ten model jest wart ceny $83 za niego ?
 
OP
OP
H

hugwa1

Gość
to jest to niebieskie malowanie z żółtą mordą?
Na ebay od 60 baksów od zaraz są.

No chyba że ten od kolegi może być przesłany za kilka dolców - to wtedy może mieć sens.
 
OP
OP
B

BigBoy#4013

Gość
iii... takich kolegów to na pęczki.
Faceta znam osobiście i raczej jest spoko. Przynajmniej nie z tych z rodzaju "naciągaczy".
Pamiętam gdy ją kupił - chciał wówczas przejść na N-kę, bo w Ameryce jest ona popularna (po H0). Wyszło kilka kolejnych "PL" modeli i mu "przeszło", a "dżipi" kurzy się. Przypomniało mu się o niej dopiero jak mu kiedyś mówiłem, że definitywnie skończyłem z H0, bo: za drogie i za mało mogę miejsca poświęcić na to (chociaż kuszą mnie starsze diesle pod względem detalu, ale raczej Baldwina BP-60 nie kupię po to by stały na półce), że wolę N-omę. Zaczynał, więc może przepłacił u kogoś i tak mi chce sprzedać. Podesłał mi już skan rachunku ile $ on za to zapłacił i wyszło, że nie kłamał z tymi $83.
 
OP
OP
H

hugwa1

Gość
terefere, wszystko co jest na sprzedaż jest warte tyle ile ktos chce za to zapłacić, a nie tyle ile chce sprzedający.
Ja tam bym powiedział chłopakowi że chce kupic własnie taką, ale sama sympatia nie wystarczy żebym dopłacał dwa tuziny zielonych i że jak chce sprzedać za tyle po ile mogę miec z ebay to biorę. ¯adne halo.
 
OP
OP
A

Anonymous

Gość
to jak kupił za 83 to niech sprzeda za tyle na ebay.

insza inszość, że ogólnie kryzys itede

np na angielskim ebay ceny z kosmosu - cena za lokomotywe w granicach 50 funciaków :shock: podczas gdy normalnie za 30 można było nabyć
mowa oczywiście o "Kup teraz", bo używki tańsze ;-)

z innych ciekawych biznesów, to ostatnio kupiłem jakieś "skorupy" do amerykańców (w US) i jakoś tak od słowa do słowa wyszło, że zamiast kupowac po prostu się zamieniłem za inne "co mam i nie podobają mnie się" :)
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
A
Tabor 7
Tabor 5
W
Tabor 4
W
Tabor 5
H
Tabor 4

Podobne wątki