hugwa napisał(a):
Kadee H0 = Microtrains N/Z
Dzięki - tego w takiej formie potrzebowałem.
Misiek napisał(a):
starsze (w tym Sharknosy, Erie, mogą być jeszcze na
www.blwnscale.com
bardzo zacna dla mojego okresu stronka. Do składów towarowych, zamiast F-unitów od EMD, znalazłem te o to FM C-Lines, parę spółek je miało w Stanach, oraz oba największe przedsiębiorstwa w Canadzia (CNR, CPR).
http://www.blwnscale.com/Life-Like%20C-Liner.htm
oba kanadyjskie schematy malowania były od około 1952 stosowane do czasów nadejścia obecnego malowania CNR i wprowadzenia przez CPR malowania "Multi-Markt", chyba w połowie lub na początku lat 70-tych...Misiek kiedy ten "m-m" wszedł na CPR ?
i teraz jak z dostępnością tego taboru ? i czy w "drugim obiegu" da się to taniej kupić ?
znalazłem też FM "Erie Built" i są w malowaniach dla pociągów towarowych na PRR (pierwotnie prowadziły pasażerskie, ale z nie znanych mi powodów po 5 latach od wprowadzenia, zaczęto je sukcesywnie wycofywać do ruchu towarowego. I jeszcze jako ciekawostka - z wszystkich spółek to PRR miała najwięcej tych maszyn.
Na stronce pisze: Sold out, czyli pewnie brak.
No i teraz coś do manewrów:
http://www.blwnscale.com/Atlas%20RS1.htm < chociaż one są dobre do manewrów jak i ruchu towarowego wymagającego przegrupowywania składu na szlaku. Stąd i na yard-ach był widziane i z krótkimi zdawkami w latach 60-70 na szlakach Rock Island w rejonie Illinois (tylko nowsze RS2 i RS-3) ja celowo RS-1 bym widział. Malowanie obojętne: Jersey City, Illinois Terminal, Long Island.
I drugą bardziej na yard-y to EMD SW8...myślałem jeszcze o Baldwinie V-1000s ale bardziej kanciasty.
SW-8:
http://www.blwnscale.com/Life-Like%20SW-8.htm
NW-2:
http://www.blwnscale.com/Kato%20NW2.htm
To co lubię w tych switcherkach to małe gabaryty, oraz półokrągły daszek
No i TrainMastery (H-24-66). Najsilniejsze spośród serii "H" producenta FM.
http://www.blwnscale.com/Atlas%20Train%20Master.htm
Te w malowaniu Erie Lackawanna mam na zdjęciach jak prowadzą commutery, tak samo CNJ i SP. Z tym, że SP miał dobrą taktykę - za dnia prowadziły składy towarowe i commutery, nocą natomiast składy dalekobieżne
Na Reading nie wiem z czym ganiały.
Cholerka to tu mamy więcej taboru niż w H0.
No i żeby było coś z ostatnich czajników (IM AC-12 nie widzę, a szkoda) to wybór padł na "byka" 2-8-8-2 Y-3s (sold out na tej stronie)
http://www.blwnscale.com/Life-Like%202- ... 0Steam.htm
I oczywiście malowanie Norfolk&Western, albo Virginian (do tego przykładowo 30 węglarek, stromy, kręty szlak gdzieś w Virginii i jest lux - na razie MARZENIE)
Atlasa GP-7/SD-7 i GP-9/SD-9, oraz RS-3 i RS11 kuszą, bo to ten okres i nawet Miśkowi przypasują..hhmmm?
Twardy na jaki okres ma składy ? (czy wszystko po trochę ?)
Niech mi ktoś pomoże opylić BB w H0, oraz E7A to o wiele szybciej wystartuję z zakupami ;-)
A tak to w tym miejscu powyżej wypisałem co będzie potrzebne, jak się zacznie kupować. Liczę na pomoc w ściąganiu ze Stanów, stąd też taka "publiczna lista" się przyda