Dzisiaj coś innego niż zwykle.
Wiele osób pyta nas czym różni się SM48 w wersji DeLuxe od wersji standardowej. Różnic jest wiele jednak są niewidoczne na pierwszy rzut oka. Oto kolka fotek pokazujących na czym rzecz polega.
Zaczynając od czołownic lokomotywa po lewej ma bardziej przestrzenna czołownicę. Również pomost do przechodzenia w przypadku trakcji wielokrotnej jest nieco inny.
Zobacz załącznik 675006
Następne zdjęcia pokazuje budkę maszynisty. Co prawda obie wersje mają już kabinę z pulpitami, jednak wersja DeLuxe (po lewej) ma literki fototrawione zamiast kalkomanii. Ma też blachę zachodzącą na ramę.
Zobacz załącznik 675007
Żaluzje w obu lokomotywach wyglądają podobnie, jednak w DeLuxe (po prawej) są bardziej przestrzenne. W obu wersjach są one wykonane ze stali. Nie ma więc możliwości łatwego ich uszkodzenia.
Zobacz załącznik 675008
Dachy budki maszynisty wykonane są również ze stali. Dzięki temu są bardzo cienkie i wytrzymałe.W wersji DeLuxe (u góry) układ trąbek oraz anten jest właściwie dowolny.
Zobacz załącznik 675009
Góra przedziału maszynowego mimo, że wygląda podobnie, znacznie różni się w wersji DeLuxe (u dołu). Ma ona wszystkie uchwyty do otwierania pokryw przedziału maszynowego, do podnoszenia ich sekcji. Ogólnie ma o 16 poręczy więcej
Zobacz załącznik 675010
Wózki w obu wersjach są takie same. Zaprojektowane przez nas w 3D, następnie wydrukowane nasza drukarką 3D a na koniec odlane z mosiądzu.
Zobacz załącznik 675011
Zbiornik paliwa również różni się w wersji DeLuxe. Na pierwszej fotce widać zbiornik z pełnym osprzętem tj. wieszakami, wlewami, rurkami, uchwytami itd.
Na drugiej fotce widać zbiornik w wersji standardowej.
Zobacz załącznik 675012
Zobacz załącznik 675013
Już na koniec porównania fotka pokazująca pulpity maszynisty oraz wnętrze kabiny. Z drugie strony są oczywiście pulpity pomocnika.
Zobacz załącznik 675014
Obie prezentowane lokomotywy posiadają dekoder dźwiękowy, płytkę WM-Model ze światłami E1. Lokomotywy w skali TT.