Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
TEM2-028 w skali H0. Rosyjska, kanciasta wersja znanej nam SM48. Lokomotywa z nietypowym pełnym lemieszem i sprzęgiem samoczynnym SA3. W standardzie pełne oświetlenie oraz dźwięk. Model wykonany w wersji Świeżo po wyjeździe z naprawy głównej.
To jest po prostu nowszy model, w Polsce też są takie kanciaste SM48. A przy okazji spytam, co to za sprzęgi? Czy są działające, czy można to gdzieś kupić?
Dzisiaj coś innego niż zwykle.
Wiele osób pyta nas czym różni się SM48 w wersji DeLuxe od wersji standardowej. Różnic jest wiele jednak są niewidoczne na pierwszy rzut oka. Oto kolka fotek pokazujących na czym rzecz polega.
Zaczynając od czołownic lokomotywa po lewej ma bardziej przestrzenna czołownicę. Również pomost do przechodzenia w przypadku trakcji wielokrotnej jest nieco inny.
Następne zdjęcia pokazuje budkę maszynisty. Co prawda obie wersje mają już kabinę z pulpitami, jednak wersja DeLuxe (po lewej) ma literki fototrawione zamiast kalkomanii. Ma też blachę zachodzącą na ramę.
Żaluzje w obu lokomotywach wyglądają podobnie, jednak w DeLuxe (po prawej) są bardziej przestrzenne. W obu wersjach są one wykonane ze stali. Nie ma więc możliwości łatwego ich uszkodzenia.
Dachy budki maszynisty wykonane są również ze stali. Dzięki temu są bardzo cienkie i wytrzymałe.W wersji DeLuxe (u góry) układ trąbek oraz anten jest właściwie dowolny.
Góra przedziału maszynowego mimo, że wygląda podobnie, znacznie różni się w wersji DeLuxe (u dołu). Ma ona wszystkie uchwyty do otwierania pokryw przedziału maszynowego, do podnoszenia ich sekcji. Ogólnie ma o 16 poręczy więcej
Wózki w obu wersjach są takie same. Zaprojektowane przez nas w 3D, następnie wydrukowane nasza drukarką 3D a na koniec odlane z mosiądzu.
Zbiornik paliwa również różni się w wersji DeLuxe. Na pierwszej fotce widać zbiornik z pełnym osprzętem tj. wieszakami, wlewami, rurkami, uchwytami itd.
Na drugiej fotce widać zbiornik w wersji standardowej.
Już na koniec porównania fotka pokazująca pulpity maszynisty oraz wnętrze kabiny. Z drugie strony są oczywiście pulpity pomocnika.
Obie prezentowane lokomotywy posiadają dekoder dźwiękowy, płytkę WM-Model ze światłami E1. Lokomotywy w skali TT.
Nawet nie jakby - wyglądają jak pocięte 8 lekko w "pewnych" miejscach podprostowane. Ale uchowaj Boże nie czepiam się i nie krytykuję. Dla mnie to i tak mistrzostwo w sednie sprawy. Tym bardziej, że muszę podejść do tematu patriotycznie - Lok. Dęblin - tam się wychowałem .
Wracamy do was po wakacjach oraz dużym bo dwumiesięcznym remoncie w firmie. Po przerwie powstało już parę modeli zatem zaczynamy.
Pierwszym z nich jest wykonana na specjalne życzenie TEM2-300 w malowaniu Pol Miedź Trans.
Lokomotywa w skali TT wykonana w pełni z metalu, napęd Roco, silnik Mashina 5 biegunowy, KKS, napęd na 6 osi.
Model jest w wersji DeLuxe tj. posiada wszystkie możliwe, nawet najdrobniejsze detale, pełne oświetlenie E1, dekoder dźwiękowy.
Dziękuję za pomoc w wydrukowaniu oznaczeń Łukaszowi.
Kolejnym modele jest SM48-128 ZT Żurawica. Model podobnie jak jego poprzednik to wersja DeLuxe z dekoderem dźwiękowym oraz światłami E1.
Każdy model SM48 posiada również stalowe barierki oraz wszystkie uchwyty. Nie da się och wygiąć w łatwy sposób.
Stalowe żaluzje są bardzo wytrzymałe a jednocześnie ultra delikatne w wyglądzie.
Komisarz odbiorczy musiał być urobiony przez pracowników remontowego cechu Stoliczną albo Limonną. Lokomotywa ma inne oznaczenie na budce maszynisty, a inne w okienku