• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

UMF - modele lokomotyw serii SM48

wolfik

Znany użytkownik
Reakcje
1.013 1 0
dgajus napisał(a):
Gdzie można nabyć drut o takiej średnicy 0,4mm ? Castorama, Allegro - to tylko od 0,6mm :( Czy taki drut dobrze się lutuje wyłącznie cyną + kalafonią, czy należy używać jakiejś dodatkowej chemii w postaci topników? No i jak z wytrzymałością na zginanie?
Miedziany drut 0,4 mm (inne grubości też są) znajdziesz w Empiku na stoisku z dekoracjami. Nie wiem jak się lutuje.
Tomek
 
OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
3.003 10 1
Ten drut 0,4mm ma osnowę ze stali. jesy wuper wytrzymały na zginanie. Miedź na powierzchi służy do osłony podczas spawania. Dzięki niej da się polutować ten drut.
 

popowe

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
2.305 17 2
Nie jestem pewien bo zepsuł się wyświetlacz w lutownicy ale podkręcam na maksa.
Wydaję mi się, że NA maksa to coś około 600 stopni. Ale głowy nie daję
 

Grzes

Moderator forum Sterowanie oraz Mikro-producenci.
Zespół forum
Donator forum
BGM
SMK Katowice
Reakcje
630 7 0
Sprawdzona metoda - struny gitarowe.
Ja stosowałem takie do gitary elektoakustycznej ( w kolorze mosiądzu ).
Z tych grubszych trza odwinąć otulinę ( wykonalne ).
Wyszło kilka drucików 0,2 - 0,4 mm.
Idealnie się lutują ( jak miedź ) i są sztywne - prawie jak stalowe.
Trza tylko pomarudzić panowi we sklepie ze strunami coby wybrać odpowiednią średnicę druta i sukces pewny.
Polecam
 

Elvis

Znany użytkownik
Reakcje
1.757 62 3
Chciałem nieco odświerzyć wątek. Stosując się do wariantu nr 2 instrukcji montażu płytki napotkamy na małe schody.
Trafiła do mnie ostatnio bardzo starannie zmontowana płytka. Wydawało się, że wszystko zgodnie z instrukcją. Górny reflektor ni w ząb nie chciał zadziałać.
Okazało się, że w instrukcji jest parę błędów.
Punkty oznaczone "+" poniżej punktów PP i TP, to nie "+", a właśnie "-" i to wprost widać, z uwagi na wpięte wyjścia funkcyjne dekodera FA0t i FA0p.
Do tych punktów oczywiście podłączamy katody diod górnego reflektora. Anody do punktów PS i TS.
Kolejna uwaga dotyczy wpisu w CV129 i 130. Moim zdaniem powinno być odwrotnie.
Całość CV sprowadza się właściwie do zmiany 3 wartości CV w fabrycznym dekoderze:
CV37 =6
CV129 =1
CV130 =2

jako bonus ;)
CV60 = 80
CV119 = 15
I to w zasadzie wszystko jeśli idzie o CV'kologię
 
Reakcje
2 0 0
Mam jeszcze prosbe do posiadaczy tego modelu SM48 - jaka jest szerokosc w mm przedzialu silnikowego - nie wiem jak fachowo sie nazywa ta część - ale chodzi waska podluzna czesc lokomotywy od kabiny ku przodowi tam gdzie sa wentylatory - chodzilo by mi o szerokosc wnetrza tego przedzialu - czy wejdzie tam do srodka /na szerokosc/ np. glosniczek o szer 18mm?
 

14D40

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
349 10 1
W którym miejscu należy umiejscowić płytkę z elektroniką? Czy ma się ona znaleźć na górnej powierzchni silnika tuż pod dachem lokomotywy? Jeśli mógłby ktoś poratować zdjęciem jak osadził płytkę to będę bardzo wdzięczny.
 

Podobne wątki