• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Ty2 wczesne lata użytkowania

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.111 6 0
#41
-po pierwsze wszyscy zainteresowani rozkminiają -jak to ujął antyk:)pciuch tą budkę na tendrach na PKP -foto Kolegi Piaskowego jest najlepsze jak do tej pory -najlepiej widać (prawie)całość ,-Kolega Piaskowy jak zwykle coś tam znalazł w swoich skromnych zbiorach na temat, - jestem ciekaw co powiecie zainteresowani na tą reprodukcję z "Podręcznika maszynisty parowozowego" Neumana(- nie wykluczone ,że nie wszyscy zainteresowani to znają)

* do ostatniego zdjęcia Kol.Piaskowego - mazutowy jest kotłem stałym pod parą
 

Piaskowy

Znany użytkownik
Reakcje
23 1 0
#43
co powiecie zainteresowani na tą reprodukcję z "Podręcznika maszynisty parowozowego" Neumana
Powiemy, Drogi Kolego Hoarcie, że trzeba by się zastanowić, skąd Neumann czerpał te koszmarnie wyretuszowane fotografie do swego podręcznika. Ktoś te zdjęcia musiał robić, może oryginały (lub nawet klisze) gdzieś się zachowały... Nie mam niestety żadnego zdjęcia Ty2 z tendrem kondensacyjnym, co nie znaczy, że nie mam żadnego ex-Kondensloka. Oto Ty2-5, który szybko zamienił swój kondensacyjny tender na "pożyczony" od Pk2. Zwróćcie uwagę, że maszyna ma podejrzanie wysoko umieszczone pomosty przy kotle.

Ty2-5.jpg
 

Rysiek

Znany użytkownik
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
2.908 37 1
#45
świetne zdjęcie, oprócz ciekawego parowozu intersujące zestawienie składu pociągu - każdy wagon inny - najpierw 43A potem "boczniak" 3 osiowy i dalej 101 lub 102A :) super mix, ale tak to kiedyś było - ta fotka chyba z początku lat 70tych.
pozdrowienia
Rysiek
 

JacekZet

Znany użytkownik
Reakcje
486 1 0
#47
Te wysoko umieszczone pomosty to dowód na to że ostoja parowozu jest oryginalna,belkowa (w odróżnieniu od Ty2-6 który dokonał żywota z blachownicową).
 

JacekZet

Znany użytkownik
Reakcje
486 1 0
#52
Powinny mieć ostoję belkową numery 1 do 13, ale w trakcie napraw zamieniano ostoje pomiędzy parowozami(choć numery lokomotywy, fabryczny i kolejowy przypisane były do podwozia parowozu). Inna sprawa to wykorzystanie części serii 50 przy budowie parowozów serii 52. Część parowozów serii 52 zbudowano na miejsce lokomotyw serii 50 na które zamówienia anulowano i przeniesiono na 52. Mogły więc powstać 52 z ostojami belkowymi z nieukończonych 50. Skoro na kolejach DB spotykało się 50 z kotłem serii 52 to czy w latach powojennych przy braku lokomotyw na PKP nie powstały "składaki" wykorzystujące kocioł z jednej a ostoję z drugiej serii (Ty2 i Ty5)? Ty2-1407 powstał w ZNTK Poznań z elementów różnych parowozów które tam trafiły do naprawy a zostały skreślone z inwentarza bądź też z części fabrycznie nowych a nie wykorzystanych w procesie produkcji.
 

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.613 255 31
#57
Powiemy, Drogi Kolego Hoarcie, że trzeba by się zastanowić, skąd Neumann czerpał te koszmarnie wyretuszowane fotografie do swego podręcznika. Ktoś te zdjęcia musiał robić, może oryginały (lub nawet klisze) gdzieś się zachowały... Nie mam niestety żadnego zdjęcia Ty2 z tendrem kondensacyjnym, co nie znaczy, że nie mam żadnego ex-Kondensloka. Oto Ty2-5, który szybko zamienił swój kondensacyjny tender na "pożyczony" od Pk2. Zwróćcie uwagę, że maszyna ma podejrzanie wysoko umieszczone pomosty przy kotle.

Zobacz załącznik 92460
ano ,ładnie zaczynam zdanie ....................
ja do pomostów wysoko umiejscowionych w ,,5,,-ce ex kondensie
powodem takiego niegodziwego zachowania jest fakt umiejscowienia potężnych rur ok.25 cm średnicy pary odlotowej z cylindrów prowadzonych do chłodnic mechanicznych w tendrze w celu odzyskania H2O.
Jeszcze widzę tam wieszak od odolejacza pary odlotowej ,mniej więcej pośrodku pomosty lewego
 
Ostatnio edytowane:

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.111 6 0
#59
-ten Ty2-280 wygląda ,że też na były kondensacyjny ale dlaczego ma taki "duży " numer ?- skoro wszystkie byłe kondensacyjne na PKP posiadały od 1 do 12 -jeśli dobrze pamiętam a czytałem o tym ale nie pamiętam gdzie ...
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Koleje w Polsce 0
Koleje w Polsce 4
Koleje w Polsce 3
Koleje w Polsce 7
Koleje w Polsce 0

Podobne wątki