-włączając się do poruszonej fantazji Garsyii o tych odchylaczach Wagnera na Ol49 to wcale fantazją takie odchylacze mogłyby nie być w serii ,która to seria Ty55 - kontynuatorka Ty51 była już opracowana w CBKPTK , w której to przewidziano zastosowanie przepustnicy wielozaworowej za przegrzewaczem wzorowanej na takim elemencie z Ty246, która to przepustnica znajdować by się miała w dymnicy (po między przegrzewaczem a kominem), ale połączenie przegubowe przepustnicy wraz z dżwignią było by już na zewnątrz dymnicy ,kotła jak również pokrywa (kontrolna) na dymnicy ,która to znajdowała by się dokładnie w miejscu gdzie umieszczone są odchylacze tak jak w przypadku Ty51( czy Ol49) , takie odchylacze( na dymnicy) skutecznie przeszkadzałyby w konserwacji tak ważnego urządzenia i myślę ,że konstruktorzy z CBKPTK mogli rozważyć jeżeli były brane wiatrownice jako niezbędny element tego projektowanego parowozu -mogli rozważać zastosowanie wiatrownic właśnie typu Wagnera, może ktoś z Poznaniaków pobuszował by w archiwum tego biura -ono dziś ma trochę chyba inną nazwę i może by coś odkrył?-ciekawego w tej kwestii
- z nie fantazji to był przypadek ( jest foto ) na przykład zastosowania barierek !!!wzdłuż pomostów na Ty51- bodajże o numerze 231 na kolei piaskowej ,
-parowozy Ol49 i Ty51 to wg mnie ta sama "rodzina " stylistyczna i fantazyjne zapytanie Garsyii o te odchylacze na Ol-ce można by również przenieść na Ty51-więc w jednym i drugim przypadku byłoby to pogwałceniem wyglądu tych maszyn , - natomiast co innego w Ty55 mocno przeprojektowanym Ty51
czyżby tak wyglądać miał Ty55 z wiatrownicami Wagnera?w nieudolnym rysunku wydawnictwa normalizacyjnego opracowanego przez Biuro Konstrukcyjne COBiRTK w 1959 roku
-oczywiście przepraszam Irokezie46 za kontynuowanie odbiegnięcia od tematu Twojego wątku