• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Transbud

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.064 6 0
#65
To osobna dioramka którą czasem używam jako tło.
Rozumiem, zapytałem, ponieważ taka bocznica i to co się na niej i wokół niej dzieje to kolejny arcyciekawy motyw do wyżycia się- tak dla Ciebie jak i danie się wyżyć w oglądaniu innym. Oczywiście wyżyć się w pozytywnym sensie/ znaczeniu tych słów, -podkreślam to szczególnie, żeby nie było wątpliwości.
Patrząc na Twoją bocznicę i stojący na niej tabor kolejowy można odnieść wrażenie, że kolej to nie Twoja bajka, samochody i inne pojazdy drogowe, infrastruktura i temu podobne to Twój żywioł - ale nie kolej.
Bo co ma wspólnego taki zestaw wagonów z czasami, które się dzieją w Transbudzie czyli latami 80- 90 -tymi? - Patrząc bez jakiegokolwiek rozeznania i "węchu" wiedzy ikonograficznej na taki zestaw kolejowy-można zaliczyć niestety nagły spadek euforii doznań w tym co wyprawiasz jako samochodziarz. Ale tak nie jest - przynajmniej dla mnie jako widza Twoich dzieł.
Zanim dokończę to co zacząłem z tym taborem kolejowym na Twojej bocznicy/dodatkowej dioramce, zapytam Ciebie; - jak byś wytłumaczył, czy jak byś uzasadnił obecność w czasach, o których opowiadasz - takich wagonów-zabytków, których użyłeś w tej dioramce?
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:
OP
OP
szifo30

szifo30

Znany użytkownik
Reakcje
4.588 3 0
#66
Zanim dokończę to co zacząłem z tym taborem kolejowym na Twojej bocznicy/dodatkowej dioramce, zapytam Ciebie; - jak byś wytłumaczył, czy jak byś uzasadnił obecność w czasach, o których opowiadasz - takich wagonów-zabytków, których użyłeś w tej dioramce?
Tak jak pisałem traktuje to jako tło nigdy nie sprawdzałem z jakich epok jest ten tabor.
Ale można było by to uzasadnić. Często w pracy ładuje tłuczeń kolejowy w Łodzi (Olechowie) i na tej bocznicy stoją wagony (nie wiem czemu nie zezłomowane)z lat 70/80 tych i chyba nawet starsze.
 

Zbigniew Gałczyński

Moderator Działu Tabor
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
4.549 32 1
#67
Często w pracy ładuje tłuczeń kolejowy w Łodzi (Olechowie) i na tej bocznicy stoją wagony (nie wiem czemu nie zezłomowane)z lat 70/80 tych i chyba nawet starsze.
Przepraszam ,że odbiegam od tematu ale pytanie. Czy mógłby kolega będąc na tej bocznicy w Olechowie porobić zdjęcia tych wagonów ?
Myślę iż byłaby to ciekawa dokumentacja zdjęciowa. Oprócz zdjęć ogólnych poszczególnych wagonów fajne byłyby zdjęcia oznaczeń tychże o ile jeszcze są czytelne .
 
OP
OP
szifo30

szifo30

Znany użytkownik
Reakcje
4.588 3 0
#68
Przepraszam ,że odbiegam od tematu ale pytanie. Czy mógłby kolega będąc na tej bocznicy w Olechowie porobić zdjęcia tych wagonów ?
Myślę iż byłaby to ciekawa dokumentacja zdjęciowa. Oprócz zdjęć ogólnych poszczególnych wagonów fajne byłyby zdjęcia oznaczeń tychże o ile jeszcze są czytelne .
Jak będę to zrobię
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.064 6 0
#69
Tak jak pisałem traktuje to jako tło nigdy nie sprawdzałem z jakich epok jest ten tabor.
Ale można było by to uzasadnić.
Z chęcią się tego podejmę.
Otóż, to"tło", czyli ten fragment toru na którym stoją( same rarytasy) cztery wagony towarowe to bocznica na terenie należącym kiedyś do wojska. Transbud odkupił ten pas terenu z tą bocznicą kiedyś od gminy i tym samym jest przedsiębiorstwem z własną bocznicą kolei normalnotorowej. Zaznaczam,że jesteśmy w latach 80-90-tych u.w. .Z mienia powojskowego Transbud odkupił wcześniej owe cztery wagony towarowe z przeznaczeniem na RM-emki czyli ruchome magazyny.Wagony te nie mogą się poruszać na kolejach publicznych, są jedynie od czasu do czasu przeciągane na stację w celu załadunku.
Wagony z tego co widać są lekko pobrudzone czasem, ale są w bardzo dobrym stanie.Tu apel do Transbudu - poodrywajcie klocki hamulcowe - bo to szpeci , są wykonane przez producenta niedbale!Tym wagonom nie potrzeba tych klocków.
Teraz coś o samych wagonach. W tamtych latach takie widoki z taką menażerią wagonową nikogo specjalnie by nie dziwiły, choć nie do końca.Holenderska węglarka to już wtedy zabytek klasy zero na naszych terenach. Jest udokumentowany przypadek występowania dokładnie takiego wagonu w elektrowni Siekierki w Warszawie, przez T.Suchorolskiego i który to wagon służył gospodarczo jeszcze w latach 90-tych(!)u.w. , po czym w beznadziejny sposób został zezłomowany.Było o tym w którymś numerze Stalowe szlaki.
Wddo 51.JPG

Seria wagonu Wddo 51 z wytwórni Werkspor N.V. Amsterdam. Wagon zbudowany w 1945r.
Model to zabytkowy wytwór Piko.
Następny rarytas to czteroosiowy wagon kryty serii KKwho5 / 53 z wytwórni Gottfrie Lindner A.G. Ammenderf-Halle. Rok prod. 1940. Po 1945 roku jeden z 500 zakupionych różnych serii wagonów towarowych w sowieckiej zonie niemieckiej przez PKP.
Na forum jest o takich przypadkach u nas. Model Piko,stary wyrób.
Bromberg.JPG

Następny , to klasyk pruskiego pochodzenia, dwuosiowy, kryty z dachem płaskim serii Kdt 52 wytwórni Waggonfabrik L. Steinfurt. Konigsberg z 1920r. Wagony tej charakterystyki w ogromnej ilości występowały dłuugo jeszcze po skreśleniu ze służby w różnych zakamarkach kolejowych i przemysłowych kraju.
prusak.JPG


.I czwarta konstrukcja to seria Kdt 54 , dwuosiowy, kryty, z półokrągłym dachem z wytwórni WUMAG z 1927 r. rzadziej niż "prusak" występujący na sieci, koniec ich służby tak samo jak "prusaki", również tu i ówdzie występujący w "pracy" jako wagon gospodarczy.Model to stare Piko.

Kdt półokrągły d..JPG

I to by było na tyle. Wszystko się zgadza.Wiadomo co i i dlaczego. jeszcze raz mój apel do Kolegi, żeby poodrywać te odstające klocki hamulcowe, przede wszystkim w tych w dwuosiowych.
W krytych Transbud przetrzymuje materiały mineralne sypkie, szczególnie narażone na wilgoć, natomiast w holenderskiej węglarce Transbud przechowuje ok. 20H0ton koksu do kuźni i ogrzewania w zimie biurowca i hal ze swojej kotłowni.
 

jestrabh

Znany użytkownik
Reakcje
2.820 40 1
#78
Sorki za zaśmiecenie wątku, ale czytając wcześniejszy pouczający, niemal naukowy wykład kol.@ Hoart skusiłem się poszukać na tym forum czegoś więcej niż tylko doradztwo i wywody teoretyczne. Niestety fotografii prac praktycznych wykonanych przez tego kolegę nie znalazłem. Gdzie ich szukać? Ktoś pomoże? Link?
 

Astro

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
10.250 301 15
#79
Piotrze, serce me się raduje!!! :) Piękna baza powstaje. Chętnie zobaczyłbym jak dygasz to wszystko na dach, żeby zrobić te twoje klimatyczne zdjęcia ;)
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Dioramy i makiety 18

Podobne wątki