Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
@piotram dzięki za dobre słowo. Co do 105N w skali H0, to model nie należy do łatwych, porównując z tym samym w dużej skali. Części są małe i już samo wycięcie co poniektórych może sprawić problem ( np. otwory okienne). Dobrą alternatywą może być ten zestaw z GPM-u, gdzie wszystko praktycznie jest wycięte laserem, choć moim zdaniem 105N z GPM-u nie jest tak efektowny jak ten z wydawnictwa Modelik w 1:87. Nie mniej jednak przy odrobinie własnej inwencji twórczej można coś ładnego z tego zrobić. Ogólnie skleiłem dwa modele 105-tek w H0, pierwszy w 2015r, a drugi w ubiegłym roku, prowadząc jednocześnie relację z budowy. Poniżej link, pod którym są zdjęcia tego pierwszego z 2015r i drugiego z 2019r. http://forum.modelarstwo.info/threads/105n-470-w-skali-h0-modelik-9-14.25858/
@piotram dzięki za dobre słowo. Co do 105N w skali H0, to model nie należy do łatwych, porównując z tym samym w dużej skali. Części są małe i już samo wycięcie co poniektórych może sprawić problem ( np. otwory okienne). Dobrą alternatywą może być ten zestaw z GPM-u, gdzie wszystko praktycznie jest wycięte laserem, choć moim zdaniem 105N z GPM-u nie jest tak efektowny jak ten z wydawnictwa Modelik w 1:87. Nie mniej jednak przy odrobinie własnej inwencji twórczej można coś ładnego z tego zrobić. Ogólnie skleiłem dwa modele 105-tek w H0, pierwszy w 2015r, a drugi w ubiegłym roku, prowadząc jednocześnie relację z budowy. Poniżej link, pod którym są zdjęcia tego pierwszego z 2015r i drugiego z 2019r. http://forum.modelarstwo.info/threads/105n-470-w-skali-h0-modelik-9-14.25858/
Ja w kartonie mam małe doświadczenie, natomiast teraz sklejam tramwaj siemens-schuckert w skali H0, karton. Za stopiątkę chciałbym sie kiedyś wziąć. Ale moja skala to tylko H0. Przeczytałem całą relację z budowy wagonu, rzeczowo wszystko opisane i udokumentowane, a szczęka opada. Po obejrzeniu zdjęć gotowego tramwaju jeszcze bardziej się nakręciłem żeby go mieć. Dzięki za odpowiedź i czekamy na dalszą relację z obecnej budowy.
Witam, dziś mała aktualizacja. Na sufit doszły listwy, poręcze, imitacje oświetlenia w kabinie oraz klosze lamp. Wnętrze lamp obkleiłem kawałkami folii aluminiowej w celu lepszego rozproszenia światła. Efekt może nie jest jakiś mega super, ale drobna różnica jest.
Klosze zrobiłem z tego samego tworzywa, z którego robię oszklenie, czyli z przeźroczystych obwolut, które można dostać w pierwszym lepszym sklepie papierniczym. Najpierw narysowałem siatkę klosza na papierze milimetrowym, następnie do narysowanej siatki przyłożyłem kawałek tego tworzywa i na nim od linijki za pomocą nożyka porobiłem linie zagięć, wzdłuż linii narysowanych na papierze. Po wycięciu, złożeniu i sklejeniu, klosze pomalowałem białą farbą Vallejo Game Air 72.701. W tym celu dobrze jest użyć pędzelka o miękkim włosiu, tak żeby robić jak najmniej pociągnięć.
Po zrobieniu kloszy, przyłożyłem na sucho dach do budy wagonu w celu sprawdzenia jak mniej więcej wygląda oświetlone wnętrze. Poniżej kilka zdjęć.
Tło na zdjęciach z oświetleniem nie jest zbyt reprezentatywne, bo musiałem zrobić je w ciemnej łazience, ale następnym razem będzie lepiej
Na dziś tyle, pozdrawiam.
W niemal każdej stopiątce TŚ z oświetleniem sprzed RB nie ma identycznej barwy światła we wszystkich świetlówkach - zawsze jest jakiś mix kloszy i każda ćwiartka wagonu jest oświetlona inaczej dopiero diodowe oświetlenie po remontach zrównało barwę światła w całych wagonach ale to tylko takie czepialstwo...
Witam, w dzisiejszej aktualizacji kilka zdjęć pantografu OTK-1. Kleiło się go całkiem dobrze, choć złożenie do kupy górnych ramion trochę dało w kość. Tutaj po sklejeniu, przed malowaniem:
A tu po malowaniu i lakierowaniu:
Do kompletu zrobiłem jeszcze odgromnik i gniazdo WN.
Tak jak już wspomniałem w którymś z wcześniejszych postów, chciałbym zrobić otwierane drzwi. Nie wiem czy coś z tego wyjdzie, ale spróbować warto. Skrzydła drzwiowe mam już pomalowane i aktualnie czekam aż wyschną po nałożeniu bezbarwnego lakieru. Na dziś tyle, pozdrawiam.
Witam, prace przy 105-tce posunęły się nieco do przodu, pudło zostało pomalowane podkładem, w czterech miejscach użyłem odrobiny szpachlówki, tam gdzie są łączenia przedniego i tylnego poszycia ze środkowym po obu stronach wagonu. Na tylnej ścianie czołowej doszły również gniazda sterowania wielokrotnego, a na środkowej żaluzja. Wygląda to tak:
Na podwoziu dorobiłem jeszcze mieszki doprowadzające powietrze, służące do chłodzenia silników trakcyjnych. Na rysunkach montażowych nie ma ich w ogóle zaznaczonych, ale są opisane w opisie budowy- są to części o numerach: 346, 347 i 348.
Poniżej jeszcze wspomniane we wcześniejszym poście drzwi. Będą jednak wklejone do wagonu na stałe. Próbowałem zrobić ruchome, pierwsze nawet dało się otworzyć i zamknąć, jednak efekt jak dla mnie był niezadowalający. Na zdjęciach gdzie są drzwi od wewnętrznej strony, widać w ich górnej części tulejki ( jedynie na pierwszych drzwiach są jeszcze na dole, na pozostałych powklejałem już części nr 139), są to pozostałości po próbie zrobienia otwieranych drzwi, normalnie wg wycinanki w ich miejscu powinny być części nr 139. Nie chciałem już ich zrywać żeby nie uszkodzić powierzchni, a z zewnątrz praktycznie mało co to widać.
Dziś jeszcze postaram się pomalować podwozie i połowę pudła na biało. Pozdrawiam.
Witam, dziś kilka zdjęć z aktualnego stanu przy budowie 105-tki. Pudło wagonu zostało pomalowane i zabezpieczone bezbarwnym lakierem. Nałożone zostały również kalkomanie, a wnętrze uzupełnione w brakujące elementy, takie jak m.in. maszyny drzwiowe, drzwi do kabiny motorniczego i poręcze na drugich schodach i po środku. Poniżej kilka zdjęć:
Tutaj wagon świeżo po malowaniu i lakierowaniu bezbarwnym połyskiem
A tutaj zaraz po nałożeniu kalkomanii
Po nałożeniu oznaczeń, został pokryty bezbarwnym półmatem z aerografu ( Vallejo 70.522 Satin Varnish)
Zostało jeszcze pomalować i polakierować dach. Białe płaty poszycia dachu, to elementy rozrysowane przeze mnie, bo oryginalne z wycinanki zalałem kawą
Zderzaki z nałożonymi wczoraj białymi oznaczeniami, ich kalkomanie musiałem zrobić na zamówienie, bo w oznaczeniach, które nabyłem na stronie GPM-u ich nie ma. Po wyschnięciu połysku, spryskam je jeszcze półmatem.
I jeszcze rzut oka na wnętrze
Prace nad modelem powoli dobiegają końca, jak wspomniałem muszę jeszcze pomalować dach, później to już tylko prace wykończeniowe, poprzez doklejenie brakujących elementów, które w większości mam już gotowe.
Co do malowania pudła, być może komuś się to przyda, farby i lakiery jakich użyłem, to głównie chemia firmy Vallejo ( oprócz podkładu akrylowego). Pudło w pierwszej kolejności pomalowałem białą farbą Vallejo Model Color 70.918, później czerwoną Vallejo Game Air 72.710. Jak farba wyschła, to poszedł bezbarwny połysk w sprayu 28.530, po nałożeniu oznaczeń, jeszcze raz to samo i po wyschnięciu, bezbarwny półmat Vallejo Satin Varnish 70.522 z aerografu. Muszę przyznać, że za pomocą tego lakieru idzie uzyskać ładną satynową powłokę. Wcześniej używałem półmatu w sprayu tej samej firmy 28.532, ale bliżej mu było do połysku. Przy nakładaniu kalkomanii używałem płynów pod i na kalki firmy Microscale.
To by było tyle na dziś, pozdrawiam.
A model wychodzi świetnie i jeśli użytkownik Czapajew to TEN Czapajew, którego mam na myśli, to może uda mi się kiedyś zobaczyć ten model w realu nawet bez potrzeby przemieszczania się z wykorzystaniem pojazdu mechanicznego zwanego samochodem, którego to i tak nie byłoby gdzie zaparkować
A model wychodzi świetnie i jeśli użytkownik Czapajew to TEN Czapajew, którego mam na myśli, to może uda mi się kiedyś zobaczyć ten model w realu nawet bez potrzeby przemieszczania się z wykorzystaniem pojazdu mechanicznego zwanego samochodem, którego to i tak nie byłoby gdzie zaparkować
No właśnie coś mi trochę nie pasowało bo ten inny Czapajew to raczej Vallejo nie używał ale ludzie mogą się zmienić. No to pooglądam sobie tylko zdjęcia modelu.
A może ten mój znajomy modelarz - z którym już dawno się nie widziałem - miał jednak inny nick ale też na "Cz" ?
No tak właśnie było, sprawdziłem przed chwilą jakieś zabytkowe maile sprzed lat. A więc to jednak skleroza
Witam, wagon został uzupełniony w pozostałe elementy, dach pomalowany i tym samym jego budowa dobiegła końca. Poniżej trochę fotek, nie są jakiejś super jakości, ale coś tam chyba widać. Zapraszam do obejrzenia.
Tutaj z oświetleniem, niestety przednie oświetlenie szlag trafił, bo w suficie musiał poluzować się przewód, a fakt ten wyszedł dopiero jak już dach był obklejony poszyciem i pomalowany Ale coś jeszcze na to zaradzę.
Podsumowując, model kleiło się dosyć dobrze, nie zauważyłem żadnych braków w częściach, jedynie rysunki montażowe mogłyby być nieco bardziej czytelniejsze, nie raz podczas prac nad 105-tką pomocne były relacje z budowy innych modelarzy. Mimo to, jak wspomniałem kleiło się go dobrze, bez większych problemów. Model jest bardzo dobrze odwzorowany względem oryginału ze względu na liczne detale. Po sklejeniu, długość wagonu wynosi coś około 54-55cm. Mam w planach dorobić jeszcze podstawkę z kawałkiem toru i sieci trakcyjnej wraz z gablotą. Drewniana podstawka z resztą już się powoli robi. Z kolei podsumowując moje wykonanie, to jestem zadowolony, choć z czasem, uważam, że co poniektóre elementy mogłyby wyjść lepiej. Parę lekcji podczas budowy wyciągnąłem i myślę, że kolejne modele będą lepsze.
Pozdrawiam
4 zdjęcie od końca ze zdjęć "dziennych" wygląda mistrzowsko. Gdyby w plenerze było zrobione to pewnie trudno poznać by było, że to model. Ktoś kiedyś tak na forum z parowozem zrobił.
Z pozdrowieniami.
Maciek "Magic"
Witam, po upływie pół roku od zaprezentowania tu galerii końcowej, 105-tka doczekała się podstawki wraz ze szklaną gablotą. Otoczenie na podstawce starałem się utrzymać w jesiennym klimacie, słupy trakcyjne zrobiłem wzorując się na tych prawdziwych, które znajdują się w moim mieście wzdłuż linii nr 17. Odcinek gdzie się znajdują niebawem idzie do remontu, słupy znikną, ale chociaż u mnie jeszcze będą
Zapraszam do obejrzenia zdjęć