• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Tory na makiecie trochę inaczej

OP
OP
A

Anonymous

Gość
#61
Też tak myślałem ,ale fachowcy z dziedziny budowy szlaków kolejowych wyprowadzili mnie z błędu .
Ustalę przedziały promieni w jakich obowiązują krzywe przejściowe a w jakich już nie to wtedy podam .
 

Sebastian B.

Aktywny użytkownik
Reakcje
73 9 2
#62
Damian napisał(a):
... z otworem na gwoździe i imitacją śrub mocujących blachę do podkładu...
Chcialbym tylko zauwazyc,ze nie spotkalem lazac przy torowiskach zadnych blach mocowanych na sruby do podkladow.Torowisko jest mocowane przy pomocy cwiekow (spikes). :oops:
 

chf

Nowy użytkownik
Reakcje
1 0 0
#63
Owe blaszki są na pewno na torach normalnych i szerokich ale spotkałem również na wąskim. Zgadzam się z tym ,że mocowane są do podkładów również przy pomocy odpowiednich gwoździ co też widziałem na żywo na kolejkach leśnych. Nie wiem jak to wygląda na torze w Rudach Raciborskich bo się temu jak tam byłem nie przyjrzałem. Podejrzewam że na gwoździe mocowano tory które w późniejszym czasie miały zmienić swoje ułożenie.
 

hugwa

Moderator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
388 26 4
#64
Damian napisał(a):
przedziały promieni w jakich obowiązują krzywe przejściowe
wg NEM 113 przy R>/=60G* krzywa nie jest potrzebna.
*) G - szerokość toru
Sebastian B. napisał(a):
Chcialbym tylko zauwazyc,ze nie spotkalem lazac przy torowiskach zadnych blach mocowanych na sruby do podkladow.
No widzisz.... W Hameryce nawet tory na liniach głównych przybija sie gwoździami, a u nas nie raz i nie dwa widziałem tor 750mm ułozony ze wszystkimi cymesami, z szyn S49. Fakt, że na liniach z dużym ruchem transporterów, ale nie jest to żadne halo.
Częściej stosowano tor S42, gdzie szyne układa się na podkładkach żebrowych i przykręca do podkładów za stopkę.
 

TKK

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#65
hugwa napisał(a):
wg NEM 113 przy R>/=60G* krzywa nie jest potrzebna.
*) G - szerokość toru
czyli dla H0 to jest 990mm - no to super - bo zalozylem u siebie ze luki nie beda mniejsze niz 1200mm (najlepiej 1500mm, ostatecznie w miejscach gdzie nie ma innych mozliwosci min 1000mm) :)
DZIEKI :-D
 
OP
OP
A

Anonymous

Gość
#66
hugwa napisał(a):
wg NEM 113 przy R>/=60G* krzywa nie jest potrzebna.
*) G - szerokość toru.
A jak ma się to do realnych wymiarów ,czy zasada jest taka sama ?
Bo mnie nie za bardzo interesują jakieś wymysły i uproszczenia norm NEM .
 

hugwa

Moderator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
388 26 4
#67
Damian napisał(a):
czy zasada jest taka sama ?
A skąd....
Po prostu robi się krzywe i już. Nie sądzę żeby istniały zapisy o możliwości rezygnacji z krzywej "w razie potrzeby". Może na bocznicach...
Zapytaj L^2.
 

Sebastian B.

Aktywny użytkownik
Reakcje
73 9 2
#68
hugwa napisał(a):
W Hameryce nawet tory na liniach głównych przybija sie gwoździami,
Wyjatek stanowi linia Amtraka Boston-Washington DC.Szlak jest polozony przy uzyciu betonowych podkladow,linia jest elektryfikowana i przystosowana do predkosci 150 mph,okolo 240 km/h. :smile:
 
Reakcje
0 0 0
#69
Damian napisał(a):
A jak ma się to do realnych wymiarów ,czy zasada jest taka sama ?
Bo mnie nie za bardzo interesują jakieś wymysły i uproszczenia norm NEM .
jako ze modelujesz koleje amerykanskie,
to sciagnij sobie ksiazke z biblioteki:
http://www.archive.org/details/railroadcurves00allerich
"Railroad curves and earthwork" (1920)
warta poczytania, nawet jezeli tylko dla poszerzenia horyzontow :D
Chris
 

jasiu

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#71
Właśnie przymierzam się do zrobienia dwutorowego modułu z łukiem i zastanawiam się jak rozwiązać problem przechyłki? Czy wymiary takie, jak na amerykańskich skanach, przystają jakoś do europejskich/polskich norm?
witam w ogóle :D
 

Hermann

Nowy użytkownik
Reakcje
12 0 0
#72
Halo Jungen

Przechyłke w Polsce oblicza się w oparciu o promień łuku R, prędkość Vmax (p. pasażerskie), prędkość Vtow (towarowe) oraz o wartość przyśpieszenie odśrodkowe dla pociągów pasażerskich oraz przyśpieszenie dośrodkowe dla pociągów towarowych. Wartości ustala się wg kilku warunków np. jakie łuki( R<200), jakie jest obciążenie przewozami... Jest do tego pare mądrych wzorów ;). Ale tak myśle, że do modelu ich nie wykorzystasz bo i tak już wystarczająco łuki są nierealne. Chyba że chcesz mieć takie po 17m ;) Wydaje mi się że, przechyłka ok 1-1.5mm bedzie OK. Powinno to w miare realistycznie wyglądać. W realu to przechyłki dla łuku 1500m i predkośći Vmax 160 i Vtow 120 wyniesie ok. 125mm (tak Π razy drzwi). A pamietaj, że na krzywej przejściowej powinna być jeszcze rampa przechyłkowa ;)

Zresztą wg norm NEM 114 to przechyłka dla szerokości 16.5 powinna wynosić 1mm.
 

Podobne wątki