Podkłady strunobetonowe, typu po raz pierwszy (i jak dotychczas jedyny) spotkanego przeze mnie w Bartoszycach, na torze prowadzącym od rozjazdu nr 402 do elewatora zbożowego. W betonie widać cechę podkładu BS DN6 77. BS DN6 to zapewne typ podkładu, 77 to bez wątpienia rok produkcji 1977 (w 1977 ukończono budowę bocznicy do elewatora od strony rzeki Łyny / stacji, szyny (S42) na torze, również datowane są tym samym rokiem produkcji). Może ktoś ma jakieś informacje na temat tego typu podkładów (DN6 / BS DN 6) ? Poszukuję m.in. danych co do ich wagi i szczegółowych wymiarów.
Podkładów tego typu być może używano tylko na mniej wymagających nawierzchniach, np. bocznicach zakładowych, np. tylko typu S42 (?). Wyglądają one bardziej "filigranowo" (nie wiem czy jest to dobre słowo ) od np. produkowanych dla PKP w tym czasie (lata 70-te) typów INBK-7 czy PBS-1.
Fot. 1. Tor bocznicy, widok w kierunku przejazdu drogowego, mostu na Łynie i stacji Bartoszyce.
Fot. 2 - 4. Ogólny wyglądu podkładów typu BS DN6. Na zdjęciu nr 4, widać także cechę na szynie: HP 77 IV S42 → (HP = Huta Pokój, kwiecień 1977, typ S42, strzałka = kierunek walcowania głowy wlewka).
Fot. 5. Cecha w betonie BS DN6 77 (typ i rok produkcji 1977), identyczna na wszystkich obserwowanych podkładach toru bocznicy.
Fot. 6. Mocowanie szyny do podkładu.
Jeżeli ktoś dysponuje jakimiś informacjami (np. rys. technicznym, ich normą, kto był producentem itp) na temat tego typu podkładów, proszę o podzielenie się nimi. Z góry dziękuję.
Podkładów tego typu być może używano tylko na mniej wymagających nawierzchniach, np. bocznicach zakładowych, np. tylko typu S42 (?). Wyglądają one bardziej "filigranowo" (nie wiem czy jest to dobre słowo ) od np. produkowanych dla PKP w tym czasie (lata 70-te) typów INBK-7 czy PBS-1.
Fot. 1. Tor bocznicy, widok w kierunku przejazdu drogowego, mostu na Łynie i stacji Bartoszyce.
Fot. 2 - 4. Ogólny wyglądu podkładów typu BS DN6. Na zdjęciu nr 4, widać także cechę na szynie: HP 77 IV S42 → (HP = Huta Pokój, kwiecień 1977, typ S42, strzałka = kierunek walcowania głowy wlewka).
Fot. 5. Cecha w betonie BS DN6 77 (typ i rok produkcji 1977), identyczna na wszystkich obserwowanych podkładach toru bocznicy.
Fot. 6. Mocowanie szyny do podkładu.
Jeżeli ktoś dysponuje jakimiś informacjami (np. rys. technicznym, ich normą, kto był producentem itp) na temat tego typu podkładów, proszę o podzielenie się nimi. Z góry dziękuję.
Ostatnio edytowane: