• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

TOLOLOKO

Status
Zamknięty, nie możesz umieszczać tu nowych wpisów.
OP
OP
TLLK

TLLK

Aktywny użytkownik
Reakcje
236 7 2
#25
Ponieważ "konkurentowi" z Ustronia nie odpuszczę:

NOWE KABINY JELCZ serii 300 z TOLOLOKO jeszcze w tym miesiącu!
Lampki - obręcz z duraluminium plus szybka i efekt głębi.
Skorygowane podwozie z charakterystycznym rozwidleniem podłużnic pod kabiną: GOTOWE! - do 315 i 316.
Wkrótce face lifting podwozia wersji 317.

UWAGA: przed niefortunnym padnięciem poprzedniej wersji forum KTOŚ pisał o ZWOLNICACH.
Mogę tę osobę poprosić o więcej danych?

Star 1142 - wkrótce.
JELCZ seria 400 wkrótce.
NYSA w zalewie silikonowej na ostro i słodko - wkrótce.
 
OP
OP
TLLK

TLLK

Aktywny użytkownik
Reakcje
236 7 2
#27
Zapowiada się ciekawie.
Gdzie będzie można kupić te modele? Telefon podany na stronie TOLOLOKO nie odpowiada, a na maile z zamówieniami nikt nie odpisuje...
Nie prawda. Odpisujemy codziennie na 3 - 5 maili. Reszta to niestety spam...
Telefon podany na stronie jest opłacany ale nie przeniesiony do nowej siedziby. Na końcu czynnej linii telefonicznej nie ma po prostu aparatu.
Szukamy nierujnującej kosztami lokalizacji w związku z trwałą (trwa sobie od 2010 roku)
restrukturyzacją firmy.
Podaję adres: tololoko@tololoko.pl
Zapraszam i pozdrawiam.
Wasz Tolo
 
Reakcje
0 0 0
#29
Odnośnie zagadnienia w postaci zwolnic, nie jestem pewien, ale być może to ja poruszałem ten temat. Nie wiem, czy koła przednie i tylne do modeli ciężarowych wytwarza Pan sam, czy zakupuje u innych podwykonawców, ale tylne koła w samochodach ciężarowych zachodnich producentów lub bezpośredni u Herpy są adaptacją kół, które były w pojazdach Mercedesa i MANa. W naszych pojazdach (Jelcz M11 - autobus) oraz Ikarus 260, 280 (autobus) oraz w pojazdach ciężarowych Jelcz serii 300 (315, 317) oraz "pierwszej serii" pojazdów Jelcz serii 400 (z przednią osią bliżej przodu) stosowane były mosty napędowe produkcji węgierskiej - RABA. Są one charakterystyczne, dużej średnicy, płaskie na wierzchu, często z napisem RABA. Starsze wersje tych mostów nie miały napisu na "deklu". W modelach HO można je jeszcze zastąpić dostępnymi na rynku (i bardzo powszechnymi) produktami Herby. Są znane wszystkim. Ale w przypadku pojazdów Jelcz serii 422, 423, 424, 425 posiadały one mosty napędowe takie same jak pojazdy Berliet w latach 80 (a tym samym jak licencyjny Jelcz-Berliet i późniejsze Jelcze PR). Posiadaly one mosty (i zwolnice) produkowane na licencji Berlieta. Produkowane są z resztą do dziś. wyposaża się w nie pojazdy produkowane dla WP. Są charakterystyczne: dużej średnicy, z obłym deklem i osadzonymi na jego obwodzie śrubami (mocowanie dekla do zwolnicy). Wyglądem są zupełnie inne niż RABA.
W przypadku Jelcza wywrotki serii 662 , pojazdy te posiadaly mosty produkcji STEYR i były jeszcze innej konstrukcji.

Dodam fotografie zwolnic, gdy tylko znajdę fotografie.
Zwolnica RABA: http://www.lubus.info/galeria/albums/userpics/10002/thumb_10-piasta.jpg
http://farm6.static.flickr.com/5185/5785392833_a0bcc4fd52.jpg
 

Załączniki

oilstat

Aktywny użytkownik
Reakcje
3 0 0
#30
Nie prawda. Odpisujemy codziennie na 3 - 5 maili. Reszta to niestety spam...
Telefon podany na stronie jest opłacany ale nie przeniesiony do nowej siedziby. Na końcu czynnej linii telefonicznej nie ma po prostu aparatu.
Szukamy nierujnującej kosztami lokalizacji w związku z trwałą (trwa sobie od 2010 roku)
restrukturyzacją firmy.
Podaję adres: tololoko@tololoko.pl
Zapraszam i pozdrawiam.
Wasz Tolo
Najwyraźniej moje maile utknęły w spamie ;) A jeśli chodzi o telefon, to można zawsze podać na stronie numer komórkowy, do którego nie potrzeba stałej lokalizacji.
Mail z zamówieniem został wysłany.

Pozdrawiam,
 

kubamich1

Znany użytkownik
Reakcje
5 0 0
#31
Do Jelczy 316 wyeksportowanych do NRD montowano system podnoszenia osi wleczonej. W Polsce w JZS opracowany był też taki prototyp , ale nie wszedł do seryjnej produkcji.

W NRD montowano też podwyższony dach kabiny z laminatu, w Polsce nie spotykany.
 
Reakcje
0 0 0
#32
JA byłbym wielce zadowolony, gdyby można było zobaczyć w modelach Jelczy od Tololoko właściwe dla poszczególnych modeli piasty i zwolnice kół tylnych.

A w wymienionym modelu Jelcza z podnoszona trzecią wleczoną osią zastosowano układ marki Sisu.
 
OP
OP
TLLK

TLLK

Aktywny użytkownik
Reakcje
236 7 2
#33
W NRD montowano też podwyższony dach kabiny z laminatu, w Polsce nie spotykany.
Nowa kabina JELCZY z TOLOLOKO z podwyższonym dachem już do nabycia ... w RFN. Oni wiedzą co dobre ;)

JA byłbym wielce zadowolony, gdyby można było zobaczyć w modelach Jelczy od Tololoko właściwe dla poszczególnych modeli piasty i zwolnice kół tylnych.

A w wymienionym modelu Jelcza z podnoszona trzecią wleczoną osią zastosowano układ marki Sisu.
Jestem zainteresowany wykonaniem modelu nie wzbudzającym zastrzeżeń w kwestach zwolnic.
Z wikipedii o zwolnicach:
Przekładnia zębata montowana przy kołach napędowych w niektórych pojazdach użytkowych i terenowych. Zwolnice stosuje się głównie w celu zwiększenia momentu obrotowego a tym samym zmniejszenia obrotów dopiero na kołach, dzięki czemu wszystkie inne elementy układu przeniesienia napędu pracują na większych obrotach a przy mniejszych momentach obrotowych mogą być mniejsze i lżejsze. Dzięki zastosowaniu zwolnic można również zwiększyć lub zmniejszyć (na przykład w autobusach niskopodłogowych) prześwit pod pojazdem.

I muszę przyznać się, że za jasną ciasną nie wiem o co Koledze chodzi.
To może ja nieśmiało podam swój e-mail: tololoko@tololoko.pl - w celu porozmawiania i uzgodnienia stanowisk...
Czy wszyscy muszą wiedzieć żem ja cham granatem ode pługa oderwanym? ;)
 
OP
OP
TLLK

TLLK

Aktywny użytkownik
Reakcje
236 7 2
#35
Widzisz Hugwa - mógłbym Ci odpowiedzieć w Twoim, ulubionym stylu, ale mamy nowego szeryfa Mavericka i nie będę się przez Ciebie z nim użerać. :p
Poza tym nasza korespondencja w ten deseń toczy się już od kilku lat - nieprawdaż?
 

Voycik

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#37
Nowa kabina JELCZY z TOLOLOKO z podwyższonym dachem już do nabycia ... w RFN. Oni wiedzą co dobre...
...I muszę przyznać się, że za jasną ciasną nie wiem o co Koledze chodzi"
Tolo, postaram się poszukać i zebrać konkretny materiał fotograficzny i pokazać w czym rzecz w przypadku zwolnic raba (Ikarus) i Berliet, stosowanych w rożnych modelach Jelcza na przestrzeni czasu.
 
OP
OP
TLLK

TLLK

Aktywny użytkownik
Reakcje
236 7 2
#40
ŻUBR A-80 NA TAPECIE.
Trwają prace przygotowawcze.
Późny. Potem wczesny z wysuniętą chłodnicą.
Wstępne obrysy bryły uzgadniamy ze zdjęciami oryginałów.

Nysy N-59 odlewamy w przyszłym tygodniu - wersję przeszkloną.
Kończymy prace przed obróbką wersji furgon.

Jelcz W640 daje mi w d..pę ale już tylko z zawieszeniem osi tylnych.
Pracuję nad pożenieniem ramy podwozia z wózkiem i osią przednią. Kabina i kiper są gotowe.

Kabina Jelcz 315M - nowa, niska, długa - bez wad prototypu i kopii naszych ulubionych artystów
" w żywicznym odlewie" ujrzy światło dzienne w grudniu - sorry za opóźnienia.

STAR 266 i 660. Temat pod tytułem "new tooling" (nie mylić z tololookingiem) - nowe, poprawione i wyprowadzone kabiny także w grudniu. Od podstaw i na podstawie nowych planów. Nowe - New - Neuheit!

No cóż. Prace trwają i zabierając czas i pieniądze a w zamian nic nie dając. Tak się może wydawać pozornie.
Domagamy się się wierności i zgodności z oryginałem. Pomimo trudności, które innych na kolana powaliłyby raz dwa - my dalej prototypujemy i z suwmiarą szalejemy.
Nowe motto a zarazem stara zasada firmy, której pozostanę wierny nawet po ogłoszeniu nowego "kryzysu"...;)

TOLOLOKO pozostaje na rynku marką, która kosztowała mnie i zdrowie i nerwy i niebagatelne nakłady.
Moja firma zaś zdechła. Nie wytrzymała. Dzisiaj ogłaszam likwidację!
Pozdrawiam i dziękuję wszystkim fanom, kolekcjonerom, modelarzom i wybranym współpracownikom (na pewno nie wszystkim - kilka handgranatów powinno polecieć).
Od 1.12 stery przejmuje Miss Eva - moja żona.
A imię jej: AUTO LOKO MOTIV

Powoli ulegną zmianom zasady zamawiania, korespondencji, wygląd strony. Powoli. Nie wszystko na raz.

Wasz Tolo
 
Status
Zamknięty, nie możesz umieszczać tu nowych wpisów.