• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Tiry na tory!

Czerwek

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#3
i gdyby udało się przerzucić w przyszłości ruch tranzytowy TIRów na kolej to okazałoby się, ze nie potrzeba tylu dróg, a wystarczą remonty...

Ale to chyba tylko sfera marzeń :(
 
D

Dariusz

Gość
#4
Mnie to dziwi ze Polska majac rozwinieta siec kolejowa nie wybudowala kilka kolejowych terminali tranzytowych na granicach. To przeciez tansze niz budowanie calych autostrad. W USA kolej zaczyna wygrywac z transportem samochodowym.cale przyczepy laduje sie na wagony powiem wiecej pod przyczepy umieszcza sie zestawy kolowe i to jedzie. Linie glowne sa bardzo mocno przeciazone. Jadac pociagiem do Pittsburga mialem w jedna strone opoznienie 5 godzin a w druga 7 bo szlak byl zapchany towarowymi.
 

aqws9

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#5
Dariusz napisał(a):
przeciez tansze niz budowanie calych autostrad
No ale jedno nie wyklucza drugiego... jasne, że należy zwiększać udział przewozu towarów koleją, ale autostrady też są potrzebne... wystarczy spojrzeć na kraje gdzie koleją wozi sie znaczną część towarów, a pomimo tego sieć autostrad cały czas się rozrasta... Europa to nie Ameryka.
Zresztą wracając do autostrad... to planowana sieć (trzech!!) autostrad, tak ciężko i mozolnie budowana już ok. 2020 roku będzie nie wystarczająca i rozpocznie się dobudowywanie dodatkowych pasów ruchu... pomimo tego, że po 2020 roku polska kolej będzie w innym miejscu niż obecnie i zrealizowane będą planowane dziś inwestycje.

Tomasz Czapik napisał(a):
wciąż bardziej opłaca się ładować drogę szybkiego ruchu w bagna
Proszę nie upraszczać... do 2012 roku polskie drogi ekspresowe przetną bardziej wartościowe tereny... warto zajrzeć na skyscrapercity.com
 
Reakcje
0 0 0
#7
Poprostu paliwo jest za tanie . 10€ za litr , oczywisice bez subwencji wtedy kazdy
zaklad produkcyjny mial by swoja bocznice kolejowa - tak ja kiedys bywalo .
Bo jak inaczej wytlumaczyc to ze woda minearlna z Wloch ktora jedzie Tirem 800km jest tansza od krajowej . Moze ktosik to wie ????? ??? :razz:
 

aqws9

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#8
kwb3rdu napisał(a):
Bo jak inaczej wytlumaczyc to ze woda minearlna z Wloch ktora jedzie Tirem 800km jest tansza od krajowej . Moze ktosik to wie ????? ??? :razz:
Po prostu nasze firmy zbyt szybko chcą sie dorobić... zagraniczne wielkie koncerny pracowały na sukces latami, a u nas każdy właściciel żabki za miesiąc chce jeździć Mercem... :cool:
 
D

Dariusz

Gość
#9
Po prostu transport koleja na duze odleglosci jest tanszy i bardziej sie oplaca. Uwazam tak bo mieszkam w USA od 18 lat i i widze roznice jak byla kiedys. Zreszta benzyna kiedys kosztowala $1.00-$1.30 za galon a obecnie $3.00-$3.40. Koszta paliwa daja mocna w tylek firmom truckerskim (dla kolei natomiast nie jest to duze obciazenie). W jednym z Trains bylo ostatnio porownanie ile ladunkow wozono na glownych liniach w 1981 a ile obecnie. To jest kolosalna roznica. Czasami przejezdzam kolo terminalu Santa Fe (obecnie BNSF) i widze jaki tam jest ogromny ruch. Spolki kolejowe dawno juz nie mialy sie tak dobrze. Glowne spolki poczynily duze inwestycje w infrastrukturze.
A co do autostrad to pewnie ze tez powinny byc ale Polska wg mnie zaniedbala kolej. Na tranzycie mozna zarabiac tylko trzeba miec terminale na granicach.
 

gbbsoft

Aktywny użytkownik
Reakcje
11 0 0
#10
Dla mnie też jest to zagadką... Przy drożejącej benzynie transport kolejowy powinien stać się coraz bardziej opłacalny. A skoro nie jest, to pytanie: przy jakiej cenie benzyny stanie się? :D
 

aqws9

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#11
gbbsoft napisał(a):
przy jakiej cenie benzyny stanie się?
Cena benzyny (ropy) ma wpływ na transport drogowy... ale cena przewozów kolejowych zależna jest od ceny węgla, który jest paliwem w naszych elektrowniach. Cena węgla systematycznie wzrasta, bo rosną koszty wydobycia związane z brakiem inwestycji w górnictwie, nie powstają nowe kopalnie ( w domyśle ściany) więc trzeba fedrować w mocno wyeksploatownych pokładach, w miejscach gdzie warunki zalegania węgla jak i jego parametry dawniej uznano by za węgiel pozabilansowy (nie opłacalne wydobycie) ... ale dziś wydobywa się taki węgiel, niejednokrotnie mieszając z lepszymi sortymentami by udało się go sprzedać i wyjść na zero ... cena węgla utrzymuje się na wysokim poziomie (tak, że taniej czasem węgiel sprowadzić z Czech czy Ukrainy) a, Elektrownia (grupy energetyczne) muszą zarobić na produkcji energii... no a jak wiadomo elektryfikacja polskiej kolei ...
Więc chyba taniej transportować ,,Tirami" na ropę za 4zł ;)

Tak więc odpowiadając GBB ... stanie się gdy wzrośnie udział nakładów na inwestycje w górnictwie... postaną nowe kopalnie, udostępni się pokłady, których wydobycie nie stanowi strasznie wysokich kosztów, zastosuje sprawniejsze, wydajniejsze maszyny wydobywcze...
 
Reakcje
0 0 0
#12
Pamietjacie panowie o bezsensownych dotacjach unijnych dla slabo rozwinietych regionow ( nie mam tu na mysli Polski , choc jej to tez jej dotyczy ) To Unia dotuje ten bezsensowny transportsamochodowy ktory zniszczyl kolej praktycznie w calej Europie . :cry:
 
P

ps

Gość
#15
kwb3rdu napisał(a):
bezsensowny transportsamochodowy ktory zniszczyl kolej praktycznie w calej Europie
Nie przesadzasz ? :) Przecież blachosmrody nie jeżdżą po torach, nieprawdaż ? To jak mogą je ... niszczyć ?. :)
A tak poważnie - wcale nie widzę upadku przewozów towarowych w Europie. Fakt, są one mniejsze niż w latach 70.-80. ubiegłego wieku, ale już gorzej raczej nie będzie. Przewoźnicy prywatni wprowadzają nową jakość, nowe myślenie - nie tylko u nas. I to zaczyna działać na niektóre "mózgi". Transport samochodowy to głównie tak zwana drobnica - choć w dużej ilości. A kolej bez tzw. centrów logistycznych tego nie łyknie. Ale to pewnie kwestia czasu.Tego "niszczenia" kolei to raczej szukajmy gdzie indziej. I nie każdego kraju to dotyczy.
 

chf

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#18
Jak nie ma czym przewieźć tirów to można przeładować w kontenery i wysłać dalej koleją. To tak na początek. Po wybudowaniu wspomnianych terminali i wyposażenia kolei w stosowny tabor będzie można tranzytem przewozić tiry koleją.
 

cj

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#19
Trochę późno ale zabiorę głos w sprawie.
Wiem że wszyscy forumowicze to miłośnicy kolei ale nie do końca się z wami zgadzam.
Sam jestem kierowcą tzw. Tira i chciałem powiedzieć że nie jest tak łatwo przerzucić się z kół na tory. W naszym kraju jak wiadomo nie ma ani dróg ani torów a co tu marzyć o terminalach czy innych stacjach przeładunkowych. W niemczech prawie każda firma ma przynajmniej jedną bocznice a i tak nie rezygnują z transportu kołowego bo nie wszystko da się przewieźć koleją. Do tego w dzisiejszych czasach dużo szybciej można przewieźć towar po europie samochodem niż w wagonie, wiadomo że pociąg wiezie więcej ale niestety dłużej a dla powiedzmy utrzymania produkcji w fabryce ma to ogromne znaczenie.
Jeśli kiedyś doczekamy dobrych czasów i coś takiego powstanie jak sprawny tranzyt koleją to ja będę za ale na dzień dzisiejszy pomysł w naszym kraju można między bajki włożyć bo nikt się w najbliższym czasie tym nie zajmie a krzyczenie różnych haseł tej sytuacji nie zmieni.
Chyba że będzie terminal (Wloszczowa towarowa) :D
 
D

Dariusz

Gość
#20
przeciez o to chodzi zeby pobudowac terminale. Zabierajac glos mialem na mysli tranzyt przez Polske. Po prostu nie powinno sie wpuszczac obcych tirow jadacych tranzytem. Na granicy powinno to byc ladowane na platformy albo pod kola podkladane wozki. Pociag jadacy z takim ladunkiem przejedzie szybciej niz Tir od granicy niemieckiej do bialoruskiej czy ukrainskiej. Po 89 roku rzady tzw. libaralow a pozniej SLD przespaly ta sprawe.
 

Podobne wątki