Ł
cj napisał(a):
W naszym kraju jak wiadomo nie ma ani dróg ani torów a co tu marzyć o terminalach czy innych stacjach przeładunkowych.
Dariusz napisał(a):
przeciez o to chodzi zeby pobudowac terminale.
cj napisał(a):
zybciej można przewieźć towar po europie samochodem niż w wagonie, wiadomo że pociąg wiezie więcej ale niestety dłużej a dla powiedzmy utrzymania produkcji w fabryce ma to ogromne znaczenie.
Skarb Państwa ?? i tak "zdzierają" z nas gdzie tylko możliwe.
Może Unia Europejska by "sypła" kasą w ramach jakiegoś tam projektu rozwoju.... ??
Inna sprawa to tabor. Niestety nie mieszkamy w Stanach gdzie kilka diesli AC4400CW lub podobnej mocy ciągnie tranzytem skład kontenerowy. U nas mamy torowiska w takim stanie, że choćby puścić ET41 lub ET22 w podwójnej trakcji to i tak nie pojadą 120km/h ze składem bo pomimo postępujących (topornym tempem) modernizacji, wciąż mamy mało takich odcinków. Ktoś powie, że na Ukrainę można by tranzytem. Dobra od Wrocławia do Opola tory zrobione i teoretycznie pojedzie te 120...
A od Opola przez rejon Górnego Śląska ?? tam tory nie są w najlepszym stanie.
Potem linia z Trzebinii do Krakowa Prokocimia Towarowego - szlakowa 100 z bardzo częstymi ograniczeniami, nie tylko na przejazdach. Na obwodnicy od Krakowa-Olszy do Prokocimia Towarowego jest podobno 50km/h. Od Prokocimia do Podłęża jest 100km/h z licznymi ograniczeniami - np. Pomiędzy p.odg. Gaj, a przystankiem osobowym Kokotów.
Od Podłęża do Dębicy jest 120 tyle, że długi kontenerowiec się tam nie rozpędzi bo co chwile trzeba hamować. Od Dębicy podobno 100 do samej Medyki i tak samo liczne ograniczenia. Jednym słowem mamy niedostosowane torowiska. Natomiast postęp modernizacji jest zbyt powolny. Słyszałem, że jakiś terminal przeładunkowy powstaje na warszawskim Okęciu....ale to kropla w morzu potrzeb. Moim zdaniem może LHS coś wybuduje oni tam mają wystarczającej mocy tabor. Do tego szeroki tor, więc na wschodniej granicy nie traci się czasu na zmianę wózków jak to ma miejsce w Medyce.
Nie sądzę by za mojego życia w Polsce tranzyt kontenerów "tiry na tory" działał tak prężnie i płynnie jak w całych Stanach Zjednoczonych, czy Szwajcarii.
http://www.railpictures.net/viewphoto.p ... 35&nseq=12
W Kanadzie też:
http://www.railpictures.net/viewphoto.p ... 646&nseq=0