• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Tillig Elite

Andrzej Witowski

Znany użytkownik
Reakcje
2 0 0
#1
Czy ktoś z Was może mi podpowiedzieć czym się różnią te rozjazdy, oprócz numeru katalogowego i tego że lewy i prawy ? Zrzut zrobiony ze Scarm-a.


scarm-tillig.png
 

Adam Okuń

Znany użytkownik
Reakcje
1.284 3 0
#6
Przypuszczam, że tuning polegał na wymianie plastykowej krzyżownicy na metalową bo niektóre lokomotywy stawały na tych rozjazdach.
 
OP
OP
Andrzej Witowski

Andrzej Witowski

Znany użytkownik
Reakcje
2 0 0
#7
Czy ktoś mi mógłby wytłumaczyć jak to się podłącza ? Czy rozjazd powinien być izolowany od reszty torów czy nie ? Jeżeli tak to w których miejscach ?

Szukałem już w necie ale nie bardzo rozumiem o co chodzi.

-Dwa brązowe i czerwony - zasilanie - tyle tylko wiem.

_ Dla żółtego jest napisane że "to the core" - ale co to to "core" jest to też nie bardzo wiem.

DSC_0502.JPG
 

Marcin Kempa

Znany użytkownik
Reakcje
167 1 0
#8
A krzyżownica metalowa jest? Jeżeli tak to dwa niebieskie podłączasz do zasilania z torów(jeden do plusa, drugi do minusa) a żółty lutujesz do krzyżowcy. Jeżeli niebieskie podłączyć i po zmianie wszystko będzie dobrze jeździć to ok. Jeżeli jednak będzie zwarcie to musisz zamienić bieguny ns niebieskich kabelkach.
 

corwin

Administrator
Zespół forum
Reakcje
368 2 3
#11
Nawet blaszka jest do której się lutuje. Fajny patent.
Którą lepiej usunąć i przylutować bezpośrednio do torów. Ta blaszka jest bardzo słabym elementem tego rozjazdu. Tak samo nie radzę przylutowywać tych niebieskich kabelków do blaszek łączących szyny iglicy z szynami zewnętrznymi - jest to proszenie się o kłopoty.
 
OP
OP
Andrzej Witowski

Andrzej Witowski

Znany użytkownik
Reakcje
2 0 0
#12
Dlaczego na rozjeździe Tillig elite jest od spodu napisane PILZ a na torzeprostym Tillig ?
[DOUBLEPOST=1436861142][/DOUBLEPOST]
Którą lepiej usunąć i przylutować bezpośrednio do torów. Ta blaszka jest bardzo słabym elementem tego rozjazdu. Tak samo nie radzę przylutowywać tych niebieskich kabelków do blaszek łączących szyny iglicy z szynami zewnętrznymi - jest to proszenie się o kłopoty.
To gdzie i jak to wszystko polutować żeby było dobrze ?
 

corwin

Administrator
Zespół forum
Reakcje
368 2 3
#13
Dlaczego na rozjeździe Tillig elite jest od spodu napisane PILZ a na torzeprostym Tillig ?
[DOUBLEPOST=1436861142][/DOUBLEPOST]

To gdzie i jak to wszystko polutować żeby było dobrze ?
Stara forma z czasów gdy system torów nazywał się jeszcze Pilz Elite.
[DOUBLEPOST=1436861313][/DOUBLEPOST]
Dlaczego na rozjeździe Tillig elite jest od spodu napisane PILZ a na torzeprostym Tillig ?
[DOUBLEPOST=1436861142][/DOUBLEPOST]

To gdzie i jak to wszystko polutować żeby było dobrze ?
Do szyn iglicowych nad lub pod tymi blaszkami łączącymi, tylko wcześniej wyczyść je pilnikiem z tej patyny Tilliga, inaczej nie będzie się chciało przylutować.
 
S

Sebastian

Gość
#15
311 miał plastykową krzyżownicę 313 już ma metalową
Konkretnie plastikowe były szyny skrzydłowe krzyżownicy i kierownice. Nie miało to może większego wpływu na jazdę taboru ile na efekt wizualny. Większy problem stanowiło to, że krzyżownica i iglice (po drodze jeszcze szyny łączące) stanowiły całość i polaryzacja następowała samoczynnie, w zależności od położenia iglic, powodując np. zwarcia podczas przejazdu taboru, kłopoty z zasilaniem tej części rozjazdu i inne historie. Ale to już przeszłość :)
dsc_0506.jpg
 

corwin

Administrator
Zespół forum
Reakcje
368 2 3
#16
Tam gdzie są czerwone kreski - do wyboru albo z jednej albo z drugiej strony.

Tam gdzie zaznaczyłeś niebieskie, tam daj kabel od polaryzacji.
tillig.jpg
 

Podobne wątki