• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Tajemniczy posterunek odgałęźny na leśnych mokradłach ...

DRACULA_

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#61
Kalki do platformy Stuttgart oddzielnie lub wraz z zestawem są cały czas dostępne w EFC pod num.kat. 025-14.
 

Paweł

Aktywny użytkownik
KKMK
Reakcje
35 0 0
#65
DRACULA napisał(a):
Jesteśmy w połowie 3-ciej listy.O tempie decyduje elektronik...a ten w ostatnich 4 tygodniach ukończył 2 szt. :neutral:
OK, dzięki za informację, trzeba pogonić lenia ;)
 

Gajowy

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#67
A tak z czystej ciekawości poproszę o info, ile przyjemność mienia takiego wagonu Kdt kosztuje.

Model bazowy jest chyba najgorszy z możliwych. Koszmarnie gruba prowadnica na drzwi i grube obwoluty otworów ładunkowych - porażka, której absolutnie nie przyćmi bajerek otwieranych drzwi. Do tych grubości Dracula chyba dostosował jeszcze poręcze na drzwiach, wystarczy je porównać z poręczami od EFC na ścianach czołowych, czy ze zdjęciami takiego wagonu, które były chociażby kiedyś w KMiD.
Na bazie Brawy czy Fleischmanna to byłby model, a tak jest zabawka.
 

DRACULA_

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#68
Gajowy na mokradłach :
A tak z czystej ciekawości poproszę o info, ile przyjemność mienia takiego wagonu Kdt kosztuje.
155-170zł w zależności od wersji.

Model bazowy jest chyba najgorszy z możliwych. Koszmarnie gruba prowadnica na drzwi i grube obwoluty otworów
ładunkowych - porażka, której absolutnie nie przyćmi bajerek otwieranych drzwi.
Tu nie ma żadnej odwzorowanej prowadnicy.
Tu jest przedłużony okap nad drzwiami bocznymi ktory technologicznie służy jako prowadnica.
Dla osób w Twoim wieku otwierane drzwi to jest to tylko "bajerek".
Ale dla fanów PKP w średnim i starszym wieku jest to sedno sprawy !
Sznury krytych dwuosiowych wagonów z pootwieranymi lub niedomknietymi drzwiami bocznymi
- to jest obraz wywoławczy PKP w III i IV epoce.
To jest widok którego samo przywołanie budzi dreszcz emocji.
To jest niezapomniany pejzaż który mamy przed oczami do dziś...a nie puste tory główne.
Tak więc jest to świadomy wybór z mojej strony.
Oczywiście można było robić Kdt na Fleischmanie z otwieranymi drzwiami.Ale Munchen tej firmy ma o 1.5mm za niskie ściany
i wygląda karykaturalnie.Roco bez otwieranych drzwi ma o 1.5mm ściany za wysokie co czyni go koszmarnie karykaturalnym,
zwłaszcza drzwi boczne.Natomiast otwierany Munchen Marklin-Trix ,ma prawidłowe proporcje zasadnicze.
Oczywiście jest przeskalowany w szczegółach ale taką manierę założył producent w celu czytelności konstrukcji oglądanej
na makiecie.

Do tych grubości Dracula chyba dostosował jeszcze poręcze na drzwiach, wystarczy je porównać z poręczami od EFC na ścianach czołowych, czy ze zdjęciami takiego wagonu, które były chociażby kiedyś w KMiD.
Guzik prawda ! Zastosowałem drut stalowy 0.3mm okrągły.EFC ma poręcze trawione płasko idlatego z jednej strony wyglądają cieniej ale nieprawidłowo.Dopiero grubo pomalowane okrągleją ale wtedy nie są cieńsze od pomalowanego drutu 0.3mm


Na bazie Brawy czy Fleischmanna to byłby model, a tak jest zabawka.
Właśnie równolegle wykonuję parę sztuk Kdt PKP na bazie Braw'y.(patrz foto podwozia).

Niezgadzam się żę model dodatkowo wyposażony w trawioną przestrzenną skrzynkę na list przewozowy,filigranowe poręcze manewrowego,poręcze rozpinacza,poręcze na drzwiach,wsporniki sygnałów z przestrzennym uchwytem,polakierowane koła,stopnie na ścianach czołowych,kompletne napisy na podstawie oryginalnej dokumentacji oraz mający własciwy kolor czerwieni tlenkowej jest zabawką...

Jaki ten Dracula ciemny :D ...zapewne nie czytał na Martelu długiego wątku ze zdjęciami archiwalnymi i rysunkami dotyczącego wagonów Munchen...napisanego przez ..Draculę :grin:
 

Załączniki

DRACULA_

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#70
Zbyszek napisał(a):
No :!: W końcu wrócił Dracula z sypania kwiatków :twisted:
Te Monstrancje posoborowe są tak naprawdę puste...więc nie sypałem kwiatków.
Poniżej porównanie wysokości Munchen Fleischamann i Marklin,Kdt w oznaczeniu w epoce IIIA3(IIIb)Gdzie III oznacza epokę numerów nie komputerowych, A okres z orłem i 3 podokres bez zera na początku numeru,z polami geometrycznymi i likwidację 3kl w równoległych czasowo wagonach osobowych .
Ostatnie foto to IVA...
 

Załączniki

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
961 79 5
#71
Pozwoliłem sobie przerobić Twoje zdjęcie Andrzeju z zaprzyjaźnionego forum. Zaznaczyłem okręgiem wagon, który kiedyś miał budkę hamulcowego, a teraz jest oznaczony Kdt. Jak to się ma do ówczesnej rzeczywistości. Katalog wagonów towarowych podaje na rysunkach, że były wagony oznaczone Kdn :!: , posiadały pomost hamulcowego, jednak ma zdemontowany hamulec. Jest to jednak wagon pochodzenia austriackiego.
A pamiętasz Hrabio znakomity film polski ''Rzeczpospolita Babska'' o bohaterskich dziewczynach z batalionu im. Emilii Plater?
Jest tam taka scena jak na stacji toczy się wagon Kdt oznaczony już w IVa epoce, bo film był kręcony w 1969r, i jest z ''budką'', a właściwie ze stopniami i korbą hamulca tylko. Czujesz klimacik? :cool:
 

Załączniki

DRACULA_

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#72
Ten wagon w środku oznaczony kółkiem ze stopniami od budki ham. pozostanie u mnie.Użyłem do jego oznaczenia kalek od normalnego Munchena , więc ma nieprawidłowe oznaczenia...ale jakoś niemogłem się z nim rozstać t.j. wystawić go na Allegro w oznaczeniu DB.Więc "przekonwerterowałem "go tak z przymróżeniem oka na PKP.
Drugi taki sam egzemplarz podobnie "przekonwerterowany" ale z małymi uszkodzeniami wystawię na Allegro ,oczywiście z odpowiednią adnotacją co do użytych oznaczeń.
Wylicytują za 25zł dobrze , wylicytują za 125zł drugie dobrze...
Ale jasne że klimat czuję...zamierzam ubierać się w Muncheny i podobne truchła w większą ilość :twisted:
 

Kuba1986

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#73
Śliczności te wagoniki Hrabio. Szkoda tylko że kalki srebrzą ( wiem w rzeczywistości dużo słabiej to widać ), używacie w Wilczycy płynów do kalek? Oznaczenia by ładnie 'siadły' na deskowaniu.

a niedomknięte drzwi mają klimat... przynajmniej dla mnie :grin:
 

DRACULA_

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#74
Używamy Micro Sol.Rzeczywiście w orginale jest zdecydowanie lepiej niż na zdjęciu.Ale na wagonach szalowanych deskami zawsze jest problem pomiędzy deskami.

PS...przypominam że polski kodeks szlachecki nie uznaje tytułów :hrabia,baron,margrabia ect. :twisted:
 
Reakcje
0 0 0
#75
no to skoro sol nie daje dobrych rezultatów to trzeba czegoś bardziej stężonego- zmywacz do akryli wamodu.. poza tym w tym konkretnycm przypadku kalke można było spokojnie poprzecinać, w zdecydowanej większości litery mieszczą sie akurat na deskach
 

DRACULA_

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#76
Oczywiście zgadzam się z powyższymi uwagami w obu postach...ale dopiero teraz się zorientowałem że są to zdjęcia wagonów z kalkami po pierwszym nawilżeniu Micro Sol'em.Po drugim nawilżeniu wszystko ustępuje.Mamy w Wilczycy jeszcze środek Gasner'a.
 

DRACULA_

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#79
Zapisy zaczynam przyjmować w noc Świetego Jana...darzymy go szczególną czcią w Wilczycy Ks. Zwłaszcza widząc realizację Apokalipsy Św.Jana na naszych oczach...bo bestia wyszła z morza narodów wg. egzegetów jako lud z dalekiej Północy względem położenia Izraela (Palestyny)... :twisted:
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 165
Tabor 30

Podobne wątki