Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Podejrzewam, że są to ślady po kroplach smaru grafitowego zrzucanego ze ślizgaczy pantografów podczas jazdy (w deszczu?), zaś ogólny rdzawy nalot na dachu powstaje po prostu w wyniku tarcia ślizgacza pantografu o przewód jezdny napowietrznej sieci trakcyjnej i jego ścierania.
Podejrzewam, że są to ślady po kroplach smaru grafitowego zrzucanego ze ślizgaczy pantografów podczas jazdy (w deszczu?), zaś ogólny rdzawy nalot na dachu powstaje po prostu w wyniku tarcia ślizgacza pantografu o przewód jezdny napowietrznej sieci trakcyjnej i jego ścierania.
Podejrzewam, że są to ślady po kroplach smaru grafitowego zrzucanego ze ślizgaczy pantografów podczas jazdy (w deszczu?), zaś ogólny rdzawy nalot na dachu powstaje po prostu w wyniku tarcia ślizgacza pantografu o przewód jezdny napowietrznej sieci trakcyjnej i jego ścierania.
Bo tak w rzeczywistości jest, nalot z druta, grafit, smar, kurz, woda i to wszystko daje taką wspaniałą mieszankę zwaną nalotem, a nie rdzą. To jest nalot, mało tego to też naturalny konserwator dachu . Lokomotywy spalinowe, które jeżdżą pod drutem także z czasem nabierają tego nalotu.
Na zielony miedź zmienia kolor pod wpływem nie tlenu, ale siarki. Powstaje siarczek miedzi i on tez pokrywa drut, ale nawet "utleniony" przewód za chwilę jest od spodu wyharatany pantografem do żywego, tym bardziej, że proces utleniania trwa bardzo długo, a pociągi jeżdżą jeden za drugim.
Mam do kolegi/kolegów pytanie. Czy w modelach lokomotyw SP/SU45, SU46, EU07, ET22... marki Piko, elementy typu trąbki, gniazda serowania wielokrotnego, poręcze, podesty, lusterka, wycieraczki itp. są wklejane czy montowane na wcisk? I jak je najłatwiej wymontować/zdementować?
Mam do kolegi/kolegów pytanie. Czy w modelach lokomotyw SP/SU45, SU46, EU07, ET22... marki Piko, elementy typu trąbki, gniazda serowania wielokrotnego, poręcze, podesty, lusterka, wycieraczki itp. są wklejane czy montowane na wcisk? I jak je najłatwiej wymontować/zdementować?