• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

tabor PTK Chrobry

OP
OP
H

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.121 7 0
#6
żywica ,elementy klejone w całość ,oprócz zestawów kół ,bo one to oryginały pikoskie ,ale przetoczone na "kołówce"w celu uzyskania proporcji i charakteru. Wagony mają już swoją historię za sobą i teraz restaurowane ,są przykładem odległej mojej myśli H0.Brak im jeszcze oszalowania "deskami"(impregnowany odpowiednio gruby karton pocięty na odpowiednią dług i szer. ,matem bezbarwnym nitro-substytut drewna wg mojej teorii udawania,żywica -to stal )i kolorek czarny plus białe napisy(kolorystyka tego tow.to biel i czerń)
Szanowny maxeusie,cyna blacha ,lutowanie w H0 to dla mnie egzotyka ,przed którą nisko się kłaniam.Gips -to beton .....
 
OP
OP
H

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.121 7 0
#7
SM 50

to z PTK ma tyle wspólnego,że jeżdzi po jego torach ,zaprzyjażnione TK HOART KARGO,kolejne SM50 do odebrania ,jeszcze ze sprzęgami tick.Zabrali to wczoraj.
http://i77.photobucket.com/albums/j49/Hoart/tu.jpg
 
OP
OP
H

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.121 7 0
#8
Hoart Kargo ma na stanie obecnie dwa bobo(SM50)i zapewniają obsługę rejonu grupy "Morskie Oko",stalownie Prokopowicza i Chrobry Główny.Zakup przez TKHK z licytacji rezerw trakcji stanowego tow. Boltimor i Ochajo
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.969 122 22
#10
Ładnie, tylko szkoda, że jakiś większych i dokładniejszych/wyrażniejszych zdjęć nie zamieściłeś.
No i czemu ET23? Były i są ET22, był prototyp EP23, ale skąd Ci się wzięło to ET23?
 

Kuba K.

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#12
Widziałem juz to zdjecie albo bardzo podobne na FB3200 bodajze.
My tu ciekawi szczegółów. I takie pierwsze spostrzezenie,czy obudowy reflektorów nie są ciut za długie?
 
OP
OP
H

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.121 7 0
#13
zaczynam od COCU,otóż to jedyne zdjęcie jakie mam z tamtego okresu na razie ,lecz nie jedyne w ogóle ,wiem ,że jest coś jeszcze w kilku miejscach ,muszę się za to wziąć ,oczywistym jest to ,że natychmiast się tym pochwalę.Mam roboty mnóstwo w tym temacie.Zdjęcia z ...zabawy nimi ,ale cierpliwości.ET 23 dlatego ,że to specjalna kreacja ,którą to musiałem stworzyć dla uzasadnienia i w wyniku zamówienia w 1972 w PaFaloku dwudziestu lokomotyw towarowych o "podrasowanych" parametrach ,powstał projekt adaptacyjny z ET22
dla potrzeb zamawiającego(PTK Chrobry)Numer 23 ,ponieważ w tamtym okresie projektu ,był to wolny numer dla serii elektrowozów na kolejach państwowych i Chrobrego ,a na mocy odpowiednich porozumień ministerjalnych w kwesti oznaczeń ,obowiązuje taki sam system kodów.projekt EP 23 powstał ,ponieważ było to zupełnie inne założenie trakcyjne,tak więc oba zarządy zaakceptowały taki stan rzeczy.Mam więc ET 23 001-020 201F
 
OP
OP
H

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.121 7 0
#15
Kuba K ,co to jest FB3200?To zdjęcie nie jest pierwszy raz publikowane.Z reflektorami to było tak,w wyniku kilku korekt 201 E ,w 201F ,między innymi ,zmieniono o 90 stopni na osi ich kąt i stąd może złudzenia ,one są dokładnie takie jak w bykach ,tylko są one odwrócone ,jak wcześniej napisałem,to taka ciekawostka.Moim zdaniem ,nie wywołało to "pożaru" w wyglądzie buzi ,ale to tak bardziej dla podkreślenia brata.
 
OP
OP
H

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.121 7 0
#16
pardą

Właśnie zadzwonił do mnie po przeczytaniu moich rewelacji na temat kształtu reflektorów Dillingera Pan Mkhuto Gabe ,Afrykan ,maszynista na Chrobrym ,który pracował na nich ,mówił ,że na temat tychże kształtów toczyły się niezłe dyskusje ,ale powiedział ponad wszelką wątpliwość,te reflektory są jednak zupełnie inne i nie ma mowy o jakiś obrotach na osi ,one po prostu są innego projektu.Dzięki Mkhuto za skorygowanie poważnej legendy.Jednak są dłuższe i inne w ogóle.
 
OP
OP
H

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.121 7 0
#17
god jur

to często słyszalne powitanie na Skupinie,dzielnicy Chrobrego ,trzeciej i ostatniej,język Skupinowców ,to miks kilku nacji . dygresją O Skupinie zahaczyłem w tym wątku historię stacjonowania Dillingerów tam właśnie.Przypisane wszystkie na Kolejarze jako jednostce macierzystej .Trzydzieści pięć lat wiernie i niezawodnie służyły budowaniu znakomitemu okresowi euforii piękna i transcendencji życia na Wielkiej Wyspie .Zachowano dwa pierwsze egzemplarze w charakterze czynnych "skansenów" robiących dalej to, do czego zostały stworzone w planowej służbie.Gabe przypomniał mi jeszcze najistotniejszą cechę zewnętrzną dillingerów ,mianowicie to ,że całe ET23 jest dłuższe od ET22 i ma wydłużone (nieco) wózki ,tak ,że Ten "kusy"charakter wózków ET22 ,jest też trochę zmieniony,a to dlatego ,że zastosowano w nich silniki Rojmlera o innej przekładni.Ciekawa konstrukcja.Pracowały i dalej pracują ,choć teraz już sporadycznie ,ale jednak możana je spotkać przy dużym szczęściu na dwóch szlakach do morzaAcha ,właśnie spłynęła następna informacje ,że obecnie są na kapitalkach w ZNMTK-u na Klekotach ,i ..,że w ruchu prowadzą -!!ośmio-tysięczniki w trakcji podwójnej .Ciekawe ,że pracują tylko w nocy
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 2
Tabor 24
Tabor 5
Tabor 107
Tabor 4

Podobne wątki