• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Fotografie Tabor prywatnych przewoźników

dariuszG

Nowy użytkownik
Reakcje
19 0 0
Jak najbardziej węglarki RKM (tak jak i PROTOR) również jeżdżą w składach PKP Cargo, chociaż na ogół są to pojedyncze wagony wpięte gdzieś w środek składu. Ale można je spotkać i w większej ilości. Poniżej przykład takiego składu, dodatkowo z węglarkami PROTOR, AWT i coś tam jeszcze.

Skład z ET22-677 na czele (6:44 min.):


A jak niedawno odkryłem, oprócz wagonów PROTOR czy RKM, w składach PKP Cargo można spotkać również węglarki PW INTER-KOMTRANS o których nawet wcześniej nie miałem pojęcia, że takie istnieją. Co ciekawe, są one w takich samych barwach co RKM - niebieskie z żółtym pasem górnej obwodziny wagonu. Warto o tym wiedzieć, ponieważ Albert Model wydaje w tym roku modele takich węglarek.

Poniżej filmik, który wielokrotnie oglądałem i dopiero za którymś razem je dostrzegłem. Występują tu dwa takie składy, warto się dokładnie przyjrzeć (pierwszy ok. 6:02 min.):
Witam! Bo PW INTER-KOMRTANS i RKM to firmy tego samego właściciela: Sylwestra Komisarka z Gorzowa Wlkp. Wagony RKM / odbudowane w Burgas/ nosiły wcześniej logo INTER-KOMTRANS. Pozdrawiam.
 
Ostatnio edytowane:

Gagar358

Znany użytkownik
Reakcje
1.500 3 0
mikl, dla pełnej jasności, modele Albert Model nie odwzorowują dokładnie typu węglarek jeżdżących pod marką PW INTER-KOMTRANS, ale są bardzo podobne pod względem konstrukcji do tych prawdziwych (typ 401Wb z odchylnymi ścianami czołowymi ze zlikwidowanymi środkowymi drzwiami). No i ten typ to tylko jeden z wielu tego przewoźnika.
Nawiasem mówiąc, też mam w planie zakup m.inn. tego modelu.
 

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
4.055 114 11
mikl, dla pełnej jasności, modele Albert Model nie odwzorowują dokładnie typu węglarek jeżdżących pod marką PW INTER-KOMTRANS, ale są bardzo podobne pod względem konstrukcji do tych prawdziwych (typ 401Wb z odchylnymi ścianami czołowymi ze zlikwidowanymi środkowymi drzwiami). No i ten typ to tylko jeden z wielu tego przewoźnika.
Nawiasem mówiąc, też mam w planie zakup m.inn. tego modelu.
Dzięki, mam jeszcze zamówioną Eas PROTOR-u. Zakładam ze również jest ok
 

Gagar358

Znany użytkownik
Reakcje
1.500 3 0
Dzięki, mam jeszcze zamówioną Eas PROTOR-u. Zakładam ze również jest ok
Zgodnie z tym co napisałem wyżej, jest OK (to taki sam model). PROTOR posiada nawet więcej takich węglarek. Poniżej kilka moich fotek z takimi węglarkami w składzie PKP Cargo, jest ich tu nawet całkiem sporo (ja uchwyciłem 4 sztuki a całego składu nie widziałem).

P1030678.JPG P1030680.JPG P1030690.jpg P1030697.JPG
 

Spacerowicz

Znany użytkownik
Reakcje
3.165 98 2
Jak najbardziej węglarki RKM (tak jak i PROTOR) również jeżdżą w składach PKP Cargo, chociaż na ogół są to pojedyncze wagony wpięte gdzieś w środek składu. Ale można je spotkać i w większej ilości. Poniżej przykład takiego składu, dodatkowo z węglarkami PROTOR, AWT i coś tam jeszcze.
Widywałem wagony AWT w składach Cargo.
Foto (Olsztyn 2018):
Rozne_VI.18 410.JPG


Model (wydany w 2017):
1.Roco-H0-76907-AWT.jpg


Węglarka po waloryzacji (kolega Szakal):
HPIM9479.JPG
 
Reakcje
55 0 0
JSW ma dość stałe składy. Właściwie oprócz wagonów 401W, 408W i ich modyfikacji na wyczystkowe, we flocie są tylko bułgarskie węglarki z Burgas. Cała reszta to bardziej (serie 9-107 Vagonki Poprad, 408Wb z Ostrowa, standardu 1415A3/UIC różnych producentów) i mniej znane Ea(o)sy.
Dobre vademecum, do tej pory takim rzeczom trzeba było się przyglądać filmom na YouTube.

Tutaj warto zwrócić uwagę na parę szczegółów. Pierwszy od czoła wagon, 401Wb ZX Benetu po raz pierwszy widzę w tak przybrudzonej formie, domyślnie one były czarne, co widać na jednym z kolejnych zdjęć. Dalej mamy 408W Ecco Raila z nieoryginalnymi żebrami (obok drzwi, ku środkowi, szerokie bez trapezowego wzmocnienia). Mamy też rumuńską gondolę Eurowagonu (33 51 5429 067-1) w mocno przejściowym malowaniu, z żółtą obwodziną charakterystyczną dla PW Inter-Komtrans, od którego najpewniej wagon został przejęty i szarym dołem, po najbliższej naprawie wagon będzie cały szary - warto focić takie rarytasy. Wagony obok, które nie zostały sfotografowane to rumuńska gondola PTT Cargo oraz 408W Elbudprojektu, które coraz rzadziej widać na polskich szlakach. Kolejną ciekawostką będzie wagon typu 1415A1 33 51 5338 915-0, na 99%+ będzie on wbity jako 1415A2, ale jest to jeden z kilku przedstawicieli wagonów z wnękami tego typu zarejestrowany w Polsce. Warto jeszcze focić zielone gondole Taboru ex Bogdanki, one też staną się niebieskie ;) A, no i 5429 061, kolejna gondola Eurowagonu, ale jeszcze niebieska.

3 słowa od ojca prowadzącego: W ostatnim czasie (kwestia 2 tygodni) pojawiły się Eanosy 9-149.0 TSS Cargo w składach Kolpremu (link). Wagony są po naprawie, blacha przejechana wałkiem w innym czerwonym kolorze, każdy wagon inny.


Tu warto zwrócić uwagę na fakt, że od około pół roku - do roku, DB Cargo Polska wynajmuje wagony również od AX Benetu, wcześniej się to nie zdarzało, więc niebieskie lub białe Ecco (VKM: AXBSK) wchodzą do obiegu. Na szybko - Wszystkie wagony produkcji VZ Burgas powinny pamiętać czasy PTK Górnik oraz Zabrze, do których zostały one sprowadzone przez AX Benet 15-20 lat temu.

Na oddzielny akapit zasługuje 5301 247 (RKM Wagon-Rent), niskie wagony 5301 zostały oryginalnie kupione do Zabrza i Lublina w 1987 roku. Jeżeli jednak jest tu ktoś znający konkretne przedziały, to chętnie przyjmę taką informację. Zostały tylko spady ex DB i DR (Eaosy 051 prod. WU Berlin oraz Waggonfabrik Uerdingen, lata 1978-85; Easy 066 Arbel-Fauvet-Rail oraz ANF-Industrie, lata 1981-82)


Jak najbardziej węglarki RKM (tak jak i PROTOR) również jeżdżą w składach PKP Cargo, chociaż na ogół są to pojedyncze wagony wpięte gdzieś w środek składu. Ale można je spotkać i w większej ilości. Poniżej przykład takiego składu, dodatkowo z węglarkami PROTOR, AWT i coś tam jeszcze.

Skład z ET22-677 na czele (6:44 min.):
Tutaj jest to skład PKP Cargo Service, będą tu węglarki PKPCS, RKM, ostatki PW Inter-Komtrans, Protoru, AWT, Taboru Dębicy oraz Depolu.

A jak niedawno odkryłem, oprócz wagonów PROTOR czy RKM, w składach PKP Cargo można spotkać również węglarki PW INTER-KOMTRANS o których nawet wcześniej nie miałem pojęcia, że takie istnieją. Co ciekawe, są one w takich samych barwach co RKM - niebieskie z żółtym pasem górnej obwodziny wagonu. Warto o tym wiedzieć, ponieważ Albert Model wydaje w tym roku modele takich węglarek.

Poniżej filmik, który wielokrotnie oglądałem i dopiero za którymś razem je dostrzegłem. Występują tu dwa takie składy, warto się dokładnie przyjrzeć (pierwszy ok. 6:02 min.):
PW Inter-Komtrans się kończy i przeistacza w Rail-Cars. Większość węglarek została przejęta przez RKM Wagon-Rent i Eurowagon.

Witam! Bo PW INTER-KOMRTANS i RKM to firmy tego samego właściciela: Sylwestra Komisarka z Gorzowa Wlkp. Wagony RKM / odbudowane w Burgas/ nosiły wcześniej logo INTER-KOMTRANS. Pozdrawiam.
To bzdura, Inter-Komtrans i Wagon Rent to dwa osobne podmioty.
 

dariuszG

Nowy użytkownik
Reakcje
19 0 0
JSW ma dość stałe składy. Właściwie oprócz wagonów 401W, 408W i ich modyfikacji na wyczystkowe, we flocie są tylko bułgarskie węglarki z Burgas. Cała reszta to bardziej (serie 9-107 Vagonki Poprad, 408Wb z Ostrowa, standardu 1415A3/UIC różnych producentów) i mniej znane Ea(o)sy.
Dobre vademecum, do tej pory takim rzeczom trzeba było się przyglądać filmom na YouTube.



Tutaj warto zwrócić uwagę na parę szczegółów. Pierwszy od czoła wagon, 401Wb ZX Benetu po raz pierwszy widzę w tak przybrudzonej formie, domyślnie one były czarne, co widać na jednym z kolejnych zdjęć. Dalej mamy 408W Ecco Raila z nieoryginalnymi żebrami (obok drzwi, ku środkowi, szerokie bez trapezowego wzmocnienia). Mamy też rumuńską gondolę Eurowagonu (33 51 5429 067-1) w mocno przejściowym malowaniu, z żółtą obwodziną charakterystyczną dla PW Inter-Komtrans, od którego najpewniej wagon został przejęty i szarym dołem, po najbliższej naprawie wagon będzie cały szary - warto focić takie rarytasy. Wagony obok, które nie zostały sfotografowane to rumuńska gondola PTT Cargo oraz 408W Elbudprojektu, które coraz rzadziej widać na polskich szlakach. Kolejną ciekawostką będzie wagon typu 1415A1 33 51 5338 915-0, na 99%+ będzie on wbity jako 1415A2, ale jest to jeden z kilku przedstawicieli wagonów z wnękami tego typu zarejestrowany w Polsce. Warto jeszcze focić zielone gondole Taboru ex Bogdanki, one też staną się niebieskie ;) A, no i 5429 061, kolejna gondola Eurowagonu, ale jeszcze niebieska.

3 słowa od ojca prowadzącego: W ostatnim czasie (kwestia 2 tygodni) pojawiły się Eanosy 9-149.0 TSS Cargo w składach Kolpremu (link). Wagony są po naprawie, blacha przejechana wałkiem w innym czerwonym kolorze, każdy wagon inny.




Tu warto zwrócić uwagę na fakt, że od około pół roku - do roku, DB Cargo Polska wynajmuje wagony również od AX Benetu, wcześniej się to nie zdarzało, więc niebieskie lub białe Ecco (VKM: AXBSK) wchodzą do obiegu. Na szybko - Wszystkie wagony produkcji VZ Burgas powinny pamiętać czasy PTK Górnik oraz Zabrze, do których zostały one sprowadzone przez AX Benet 15-20 lat temu.

Na oddzielny akapit zasługuje 5301 247 (RKM Wagon-Rent), niskie wagony 5301 zostały oryginalnie kupione do Zabrza i Lublina w 1987 roku. Jeżeli jednak jest tu ktoś znający konkretne przedziały, to chętnie przyjmę taką informację. Zostały tylko spady ex DB i DR (Eaosy 051 prod. WU Berlin oraz Waggonfabrik Uerdingen, lata 1978-85; Easy 066 Arbel-Fauvet-Rail oraz ANF-Industrie, lata 1981-82)




Tutaj jest to skład PKP Cargo Service, będą tu węglarki PKPCS, RKM, ostatki PW Inter-Komtrans, Protoru, AWT, Taboru Dębicy oraz Depolu.



PW Inter-Komtrans się kończy i przeistacza w Rail-Cars. Większość węglarek została przejęta przez RKM Wagon-Rent i Eurowagon.



To bzdura, Inter-Komtrans i Wagon Rent to dwa osobne podmioty.
Czytaj wyraźnie. Przecież napisałem, że są to firmy tego samego właściciela/nawiasem mówiąc mojego dobrego znajomego/. To oczywiste, że jeden właściciel może mieć wiele "podmiotów". PW INTER-KOMTRANS jest wyłączną własnością Sylwestra Komisarka, natomiast RENT-KOMTRANS jest spółką Komisarka i Mirosława Maszońskiego. Poza tym, jak wspomniałem, część wagonów RKM wcześniej było własnością PW INTER-KOMTRANS. Jako komisarz odbiorczy dopuszczałem je do eksploatacji około 10 lat temu i było sporo uwag co do ich stanu technicznego. Zanim zarzucisz komuś pisanie bzdur, pomyśl i sprawdź udziałowca firmy w Krajowym Rejestrze Sądowym.
 

robertmuszka

Znany użytkownik
FREMO Polska
H0e
Reakcje
4.396 174 19
Ozorków. 16.09.2022.
Często jestem koło tej stacji, ale zawsze szybko, zawsze mało czasu.
Więc czasem trzeba zluzować i zjechać z drogi, żeby trafić na takie fajne lokomotywy.
Ciekawa sprawa, bo spotkałem stare z tym zmodernizowanym.
TEM2-080
TEM2-080.jpg

i 15D-011
15D-111.jpg

A teraz obie razem.
odTem.jpg
odST.jpg
 

Podobne wątki