• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Tabor CTL i jego malowanie

Alana

Aktywny użytkownik
Reakcje
273 2 1
#5
Swoja stonke odebralm juz wczoraj ale niestety trafila mi sie wadliwa i musialam sie przejechac do Modelmani jeszcze raz. I z stonek ktore widzialam do tej pory tzn Cargo, zielona zwykla, IC i CTL ta jest najladniejsza. Nie wiem co to za srebrnej farby uzyli ale ta faktura i odcien to jest to. Jezeli ktos nie ma to polecam, ja bede kombinowala druga sztuke dla siebie.
 

Daniel

Aktywny użytkownik
Reakcje
1 0 0
#7
Jedna jedyna SM jaką zakupiłem od Piko :) ze względu,że nie posiadałem tego modelu fabrycznego,a drugi po prostu jedno z najładniejszych malowań :) czekam na paczkę z niecierpliwością :)
 

Gor717

Znany użytkownik
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
792 8 0
#8
Ja swojej od razu kupiłem odpowiedni wagonik Tilliga. Ale jakoś do siebie nie pasują :( Wagon taki kanciasty z ostrymi kolorami a "czarnulka" stonowana.
Bo te wagony to totalna fikcja - CTL Wgony niemiał Eanos'ów tylko Eaos'y i kolorystyka (RAL) też jest od czapki. Info bezpośrednio od CTL.
Wiem, bo "kręci mnie" CTL już od jakiegoś czasu. Mam już E189 911 od PIKO i będę malował Eaos'y od ROCO wg RAL jakie przekazał mi CTL. Dotego oczywiście kalki - liczę na pomoc Uriel'a - wg numerów przekazanych przez CTL.

Pozdrawiam
 

Krzysztof Koj

Znany użytkownik
Reakcje
637 3 1
#13
Bo te wagony to totalna fikcja - CTL Wgony niemiał Eanos'ów tylko Eaos'y i kolorystyka (RAL) też jest od czapki. Info bezpośrednio od CTL.
Wiem, bo "kręci mnie" CTL już od jakiegoś czasu. Mam już E189 911 od PIKO i będę malował Eaos'y od ROCO wg RAL jakie przekazał mi CTL. Dotego oczywiście kalki - liczę na pomoc Uriel'a - wg numerów przekazanych przez CTL.
Kolory firmowe CTL nie są tajemnicą, dlatego tym bardziej może dziwić fakt, że Tillig nie zrobił swojego "modelu" w takiej właśnie kolorystyce. Ale, tak to właśnie bywa, jeśli robi się model wyłącznie na podstawie zdjęć... Wystarczy, że np. zdjęcie jest prześwietlone, albo słońce odbije się w górnej obwodzinie ścian węglarki i z koloru RAL 9007 robi się 9006, albo - o zgrozo - kolor biały (!), tak jak ma to miejsce w modelu firmy Tillig.
Problemem są natomiast nie kolory, a modele bazowe odpowiednie do przemalowania na zgodne z rzeczywistoscią modele wagonów CTL w tych właśnie barwach, przynajmniej w polskich oznaczeniach.
O ile się orientuję, żadna ze znanych mi firm nie dysponuje modelami takich wagonów, ani Tillig, ani Roco, ani Piko, ani Rivarossi/Electrotren itd.
Czy można zatem zapytać, jakie to modele firmy Roco będą odpowiednie do przemalowania w nowe barwy firmowe CTL Logistics, aby nie była to fikcja?
 

Gor717

Znany użytkownik
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
792 8 0
#15
Wagony jakimi dysponuje w realu CTL Logostic to wagony Eaos typu 408Wa.
Po zasięgnięciu opinii Ryśka Boduszka (pozdrawiam!) zdecydowałem się na wagony z zestawów ROCO 66163.
Cytuję Rysia:
"model roco 66163 (czyli wagon typu C462W w oryginale prdukcji Vagonka Poprad w obecnej Slowacji dostarczony dla PKP w latach 80tych w wielu tysiącach ezgemparzy) jest chyba najbadziej zblizonym to wagonów posiadanych przez CTL, ale będą widoczne rożnice - inne wzmocnienie pod drzwiami i troche inny kształ ściny czołowej - waogny CTLu mają wzmocnione ściany czołowe, ale te z z setu 66163 nie...."
Tak więc kompromis - i mnie to pasuje. Różnimy się raczej w detalach. Bo różnica pomiędzy tym że CTL ma Eaos, a Tillig "wciska Eanos jest trochę grubą przesadą.
A wagon potraktowany tym RAL 7021(to np. Farba Pactra A107 - RAL 7021 Panzer Schwarzgrau) wygląda tak (wagon "ćwiczebny" :) )
DSC_0382.jpg
 

RS11

Znany użytkownik
Reakcje
153 0 0
#16
Tak jak zauważył Pan Krzysztof na czarno-srebrnego Eaos'a nie ma modelu co by się dalo przerobić. I to na te z CTL PL jak i te wynajete od Zos Zvolen.
Za to kalki są: http://www.kalkomanie.com/index.php?route=product/search&filter_name=CTL
Ale można się pokusić zrobić z Roco ,z Klkeinów , z zestwu Pana Fity niebieskie CTL , można zrobić Eaos-y firm które podnajmowały do CTL.
CTL często ciągał wynajęte od CD węglarki, takie robi ROCO, robił klein.
 

Krzysztof Koj

Znany użytkownik
Reakcje
637 3 1
#17
Wagony jakimi dysponuje w realu CTL Logostic to wagony Eaos typu 408Wa.
CTL Logistics dysponuje "w realu" różnymi typami wagonów, nie tylko wagonami typu 408Wa.
Ograniczając się do wagonów w malowaniu grafitowym (z "globusem") :) i do wagonów "na polskich numerach" (!), udało mi się ustalić (bez kontaktowania się z CTL :)), że CTL Logistics dysponuje własnymi wagonami weglarkami serii Eaos następujących typów:
- 408W - (modernizacja) EKK Wagon 2004-05(?)- wózki 1XTa, rozstaw czopów 8,50m (wagony na własnych numerach CTL: PL-CTLL);
- 408Wa - budowa EKK Wagon 2006 - wózki 1XTa, rozstaw czopów 8,50m (wagony na własnych numerach CTL: PL-CTLL);
- 408Wb - budowa EKK Wagon 2007 - wózki 25TNa, rozstaw czopów 8,50m (wagony włączone do taboru PKP Cargo z oznaczeniami PL-PKPC);
- 412We - budowa PTK Tabkol Rybnik 2008 - wózki 25TNa, rozstaw czopów 9,00m (wagony wydzierżawione dla ZOS Zvolen, z oznaczeniami PL-CTLLK);
- 425Wa - budowa FW Gniewczyna 2005/08 - wózki 25TNa, rozstaw czopów 9,00m (wagony włączone do taboru PKP Cargo, z oznaczeniami PL-PKPC);
- 441W - budowa ZNTK Łapy 2007 - wózki 25TNa, rozstaw czopów 9,00m (wagony włączone do taboru PKP Cargo, z oznaczeniami PL-PKPC).

Po zasięgnięciu opinii Ryśka Boduszka (pozdrawiam!) zdecydowałem się na wagony z zestawów ROCO 66163.
Cytuję Rysia:
"model roco 66163 (czyli wagon typu C462W w oryginale prdukcji Vagonka Poprad w obecnej Slowacji dostarczony dla PKP w latach 80tych w wielu tysiącach ezgemparzy) jest chyba najbadziej zblizonym to wagonów posiadanych przez CTL, ale będą widoczne rożnice - inne wzmocnienie pod drzwiami i troche inny kształ ściny czołowej - waogny CTLu mają wzmocnione ściany czołowe, ale te z z setu 66163 nie...."
To, co napisał Pan Ryszard Boduszek (również go pozdrawiam :)) jest oczywiście prawdą, tyle tylko, że nie może to dotyczyć wspomnianych przez Pana wagonów typu 408Wa (!). Wagony te, chociaż również są wagonami serii Eaos, poza długością ze zderzakami, nie mają konstrukcyjnie (a więc i wizualnie) właściwie nic wspólnego z wagonami typu C462W. Inny jest typ wózka, a nawet rozstaw czopów skrętu wózków, o samej konstrukcji wagonu już nie wspominając...
Wśród w/w typów wagonów będących w posiadaniu CTL Logistics, wagonem najbardziej zbliżonym konstrukcyjnie i wizualnie do modeli wagonów C462W firmy Roco (KMB) są moim zdaniem wagony serii Eaos typu 425Wa, chociaż różnice i tu są widoczne już na pierwszy rzut oka (np. konstrukcja ścian czołowych i ich wyposażenie, inny profil obwodziny górnej, szczegóły konstrukcyjne ścian bocznych i drzwi, inne wzmocnienia pod drzwiami).

Tak więc kompromis - i mnie to pasuje. Różnimy się raczej w detalach. Bo różnica pomiędzy tym że CTL ma Eaos, a Tillig "wciska Eanos jest trochę grubą przesadą (...)
Oczywiście, jeśli Panu "to pasuje", to nie mnie to oceniać. Nie zamierzam również bronić w tym przypadku firmy Tillig, ponieważ z mojego punktu widzenia, wyprodukowanie tego "modelu" nie miało najmniejszego sensu (chociaż z marketingowego względu pewnie miało duży sens ;)). Proszę jednak nie dziwić się, że firmy robią takie właśnie "modele" na siłę, ponieważ im - podobnie jak Panu - też to "pasuje", a granice dopuszczalnych kompromisów są bardzo umowne i łatwo je przekroczyć...
 
Ostatnio edytowane:

Gor717

Znany użytkownik
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
792 8 0
#18
Dziękuję za rozwinięcie tematu. I przepraszam, za mimowolne zaśmiecenie tego wątku.
Panie Krzysztofie - doceniam, że zauważył Pan moją uwagę dotyczącą sprawy akceptowalności pewnych uproszczeń lub wręcz naciągnięć rzeczywistości. Czyli to słynne "pasuje mi". Jednemu wystarczy wagon od Tilliga (chociaż uważam, że dobrze aby wiedział jak firma Tillig podchodzi do tematu), drugi (myślę tu o sobie) poprzestanie na próbie wykonania chociaż podobnych wagonów, ale np. poprawnie pomalowanych lub oznaczonych chociaż realnymi numerami, a kolejna osoba (czapki z głów) opracuje np. formę lub wydrukuje pudła w oparciu o dokumentacje dokładnie (!) tego czym dysponuje CTL dokładając do tego samodzielnie wykonane wózki. I co na koniec uważam za najważniejsze - każdy będzie szczęśliwy i usatysfakcjonowany. Bo to chyba ma też bawić. Przynajmniej ja to tak traktuję:D.
Pozdrawiam serdecznie
 

RS11

Znany użytkownik
Reakcje
153 0 0
#19
Świetną bazę przedstawił Pan Krzysztof. Spytam się czy dysponuje Pan albo ktośc zdjęciami 408W/408Wa "grafitowej"- chodzi o drzwi. Ja przegladjąc archiwa znalazłem 408W ale z drzwiami których nie produkuje Pan W.Fita stąd napisałem że nie ma bazy, ale jeśli istnieją wagony do których da się dopasować blaszki byłoby super. Wtedy można by użyć tej kalki na 408W lub 408Wa: http://www.kalkomanie.com/h0-eaos-ctll-2-pl-weglarka-h423?filter_name=CTL

Pozdrawiam
 

Daniel

Aktywny użytkownik
Reakcje
1 0 0
#20
A tak przy okazji.Czy posiada ktoś z kolegów jakieś fotki ET21 w malowaniu CTL właśnie i to pierwsze malowanie "żółto niebieskie z dużym napisem CTL" i obecne tylko fotki dokładnie opisu całej lokomotywy i najlepiej żuty boczne i czołowe może by kalki zrobić bo baza niby jest :)
 

Załączniki

Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 18
Tabor 24
Tabor 5
Tabor 107
Tabor 4

Podobne wątki