• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny Tabor amerykański

Mech

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#1
Witam , mam pytanie do kolegów zbierających modele taboru zza oceanu mianowicie chodzi mi o taką oto lokomotywe .Do tej pory nie miałem doświadczenia z modelami taboru amerykańskiego więc chciałbym poznać opinie innych użytkowników tych modeli.Lokomotywa jeździ bardzo dobrze , przy minimalnym napięciu rusza z miejsca, rozjazdy przejeżdża bez probemu.Jest to lokomotywa o układzie kół 0-8-0 , orurowanie i osprzęt kotła na bardzo przyzwoitym poziomie, dość dobrze odwzorowane wnętrze budki maszynisty , część sprzęgu samoczynnego jest ruchoma ogólnie jestem pod wrażeniem odwzorowania wielu szczegółów.Jeżeli ktoś ma jakąś wiedzę na temat tego akurat modelu to chętnie poczytam.Na pudełku widnieje napis PROTO 2000 a wewnątrz dołączona jest kilkustronicowa ksìążeczka z opisem w j.angielskim .Za wszelkie opinie będę wdzięczny.
20201111_203301.jpg
 

Załączniki

Darth Maul

Aktywny użytkownik
NAMR
Reakcje
466 1 0
#2
Ja zbieram głównie tabor Ameryki Północnej. Mam kilka parowozów głównie od MTH. Kiedyś były organizowane spotkania w Szczytnie Miłośników Kolei Amerykańskiej. Spotykaliśmy się tam przy stacjonarnej makiecie;), wtedy jeszcze nie miałem dużej wiedzy na temat parowozów z za Oceanu. Kiedyś firma PROTO 2000 było osobną firmą, z tego co mi wiadomo Walthers kupiło jakiś czas temu PROTO 2000. Parowozy te są bardzo dobrze wykonane i jeśli chodzi o napęd to również, nie wiem jak z dekoderem i czy jest generator dymu fabryczny? Modele parowozów od MTH i Broadway Limited już fabrycznie mają generator dymu z synchronizowany z pracą cylindrów parowych co doje bardzo fajny efekt:). Dodam, że zarówno PROTO2000, MTH, Broadway Limited w większości zbudowane są z metalu. Osoby które mają parowozy z Ameryki wiedzą, że są o krok jak nie kilka do przodu od producentów Europejskich ;).
Zachęcam do przyłączenia się do NAS;)

http://forum.modelarstwo.info/threads/grupa-miłośników-kolei-amerykańskich.50284/

http://forum.modelarstwo.info/threads/makieta-modułowa-grupy-miłośników-kolei-amerykańskich.50326/
 

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
6.531 146 0
#3
Ta seria Proto 2000 to bardzo dobry wybór i spore szczęście w zakupie. Ja na swoją wersję w N polowałem dość długo a i tak kupiłem wielkim fartem ;-)
Model odzwierciedla rzadko spotykany okres użytkowania modeli amerykańskich/ Taka "staroć" - era parowozów w Ameryce skończyła się w latach 50-tych XX wieku,.

Tutaj masz historię tego typu lokomotywy - jest też zdjęcie oryginału (a to często jest rzadkość w przypadku mniej znanych parowozów)
https://sites.google.com/site/bosto...c-d-and-e/b-m-class-f-and-g/b-m-class-h-and-j

Jeszcze jedno - do tej lokomotywy warto starannie dobierać wagony, tzn pasujące takie, z jej epoki a nie nowoczesne. :)
 
OP
OP
Mech

Mech

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#4
W przypadku tego modelu trochę ,,otworzyły" mi się oczy na innych producentów, zdjęcia nie oddają szczegółów a w tym modelu jest odwzorowany dość dobrze np.układ hamulcowy i co mnie zaskoczyło boczne okna są rozsuwane.Porównując zestawy kołowe z modelem parowozu ROCO stwierdziłem że w amerykancu obrzeża kół są dużo niższe poza tym same zestawy wyglądają bardziej realistycznie.Teraz pozostaje mi zakup odpowiednich wagonów na razie myślę o dwóch sztukach pasażerskich i może jakiś towarowy.
 

Intruz

Aktywny użytkownik
NAMR
Reakcje
672 6 1
#5
Układ konstrukcyjny tej lokomotywy sugeruje przeznaczenie do pociągów towarowych, prawdopodobnie jest to jakiś switcher (czyli na nasze lokomotywa manewrowa)- kilka-kilkanaście krytych albo chłodni powinno pasować idealnie.
 
OP
OP
Mech

Mech

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#6
Ciekawe zdjęcia , w modelu widzę inne umiejscowienie reflektorów i dzwona sygnałowego (jest ruchomy). Model nabyłem podczas wrześniowej imprezy w Gliwicach w zasadzie namówiła mnie żona do zakupu bo jej się bardzo spodobał ten model ,uważam że to był bardzo dobry zakup.Czy ta firma produkuje również wagony ewentualnie jakiej innej firmy moglibyście polecić.
 

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
6.531 146 0
#8
Układ konstrukcyjny tej lokomotywy sugeruje przeznaczenie do pociągów towarowych, prawdopodobnie jest to jakiś switcher (czyli na nasze lokomotywa manewrowa)- kilka-kilkanaście krytych albo chłodni powinno pasować idealnie.
Dokładnie tak, to jest "manewrówka". Chłodnie z tego okresu, przedwojennego znaczy się są bardzo miłe oku ;-)

Ciekawe zdjęcia , w modelu widzę inne umiejscowienie reflektorów i dzwona sygnałowego (jest ruchomy). Model nabyłem podczas wrześniowej imprezy w Gliwicach w zasadzie namówiła mnie żona do zakupu bo jej się bardzo spodobał ten model ,uważam że to był bardzo dobry zakup.Czy ta firma produkuje również wagony ewentualnie jakiej innej firmy moglibyście polecić.
Sądząc po zdjęciu Twojego modelu masz wersje modelu z europejska dystrybucją. Brawa byla właśnie dystrybutorem LifeLIke/Proto na Europę. Natomiast w kwestii modeli wagonów, to bym poszukał innych producentów. Przede wszystkim Atlas, Intermountain, Kadee. Przy czym w Europie trochę trudno (i drożej) o takie wagony.

Różnicami w osprzętowieniu się nie przejmuj. Po pierwsze w oryginale mogły być zmiany na przestrzeni lat eksploatacji, po drugie, być może, nawet jeśli jest to seria Proto, to producent mógł pójść na pewne kompromisy.

Tutaj -> http://www.rrpicturearchives.net/modelthumbs.aspx?id=BM&mid=1131
 

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
6.531 146 0
#10
U nich - nic
Przy takim nasyceniu rynku przez modele w H0 i N, to cienko widzę popularność amerykańskiej TT. Nawet w Europie, gdzie TT jest teraz jakoś bardziej znana niż w USA.

Z nowych jest tylko czeskie MTB a i to wątpliwa dostępność jednej lokomotywy i chyba jednego typu cysterny.
I drugi wagon z Zeuke (to jakaś manufaktura z MTB chyba)
 

Darth Maul

Aktywny użytkownik
NAMR
Reakcje
466 1 0
#11
Ja nie kojarzę. Tylko H0 i N a pomiędzy już się nie spotkałem. Oczywiście jeszcze inne skalę są np Z i dużo większe 0. Tylko oni używają nazw HO a nie H0.
 

Beobachter

Znany użytkownik
Reakcje
5.019 10 2
#12
To jest model ciężkiej lokomotywy przetokowej wg. wzoru standardowego USRA : https://en.wikipedia.org/wiki/USRA_0-8-0
Proto 2000 to bardziej dopracowana seria modeli firmy Life Like.
W 2005 roku właściciel Life Like zrezygnował z produkcji modeli kolejowych i prawa do nazw (a może też linie produkcyjne i plany modeli) przejęła firma Walthers.
Modele tej serii są rzeczywiście dobrze wykonane. Mniejszą przetokówkę USRA, też w wykonaniu tej firmy, miałem przyjemność zaprezentować tutaj : http://forum.modelarstwo.info/threads/kolekcja-taka-sobie-czyli-na-3.50167/post-870206 (jest tam też starszy model tej lokomotywy s wykonaniu Rivarossi).
Do lokomotywy zdecydowanie pasują wagony towarowe.
 
OP
OP
Mech

Mech

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#13
Dziękuję wszystkim za opinie , właściwości jezdne mojego modelu są bardzo dobre i tak jak wcześniej pisałem pozytywne wrażenie zrobiło na mnie odwzorowanie niektórych szczegółów między innymi wyposażenie budki maszynisty czyli przepustnica czy dźwignia otwierania klapy paleniska które to elementy są wykonane jako przestrzenne.Na zdjęciu tego może nie widać ale jest również odwzorowany manometr na szczycie ściany paleniskowej.
 

Załączniki

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.771 112 11
#14
Według strony podanej przez Kolegę @Misiek lokomotywa została pocięta w 1953r., jej ostatni przydiał to Boston. Wagony jakie ja bym sugerował to przede wszystkim 40 stopowe "box cars"-kryte. Najlepiej z kolei północno-wschodnich; Canadian National (trzecie zdjęcie), Canadian Pacific, New York Central (drugie zdjęcie), Boston and Maine, New Haven (tylko nie te czerwone), Maine Central. Oprucz tego stare gondole i cysterny. Na pierwszym zdjęciu widać nawet platformę na wózkach rodem z wojny cywilnej (secesyjnej), ale według opisu parowóz nie jest na chodzie i może stać na bocznicy przy parowozowni.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 252
Tabor 24
Tabor 5
Tabor 107
Tabor 4

Podobne wątki