• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta modułowa Grupy Miłośników Kolei Amerykańskich

krakowiak

Aktywny użytkownik
#1
W tym wątku zapraszamy Wszystkich chętnych do dzielenia się wiedzą, doświadczeniami dot. budowy makiety modułowej odzwierciedlającej klimaty kolei północnoamerykańskich. Mile widziane informacje o szczegółach technicznych zarówno w zakresie budowy samych modułów, ich wykończenia, wyposażenia, detali itp. itd. Rysunki, szkice, zdjęcia, relacje z budowy oraz dyskusje.
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:
OP
OP
krakowiak

krakowiak

Aktywny użytkownik
#2
Na początek, może trochę samolubnie, kilka słów o stacji Łasicowy Potok, która stała się zaczątkiem całego zamieszania z makietą modułową naszej Grupy.

Łasicowy Potok (Weasel Creek) jest małą stacją na jednotorowej linii kolei CN. Posiada trzy główne tory stacyjne – w pełni przejezdne, umożliwiające krzyżowanie pociągów, zmianę czoła pociągu, wykonywanie manewrów. Do tego dochodzą trzy bocznice / tory odstawcze.

Stacja jest zbudowana na 7 modułach, jej końce (mod. 1 i 2) mają profil F96. Wysokość główki szyny nad poziomem podłogi 110 cm.

weasel_creek_mod_4.jpg
 
OP
OP
krakowiak

krakowiak

Aktywny użytkownik
#3
Ponieważ pojawiły się już pierwsze pytania i odpowiedzi (w międzyczasie były porządkowane wpisy) przytoczę je tu, aby nic nam nie umknęło:

Jaco3011: A ze skrajnią się mieścicie? Dla linii dwutorowych może być za ciasno na normach FREMO.

Marth Maul: Linii dwutorowej nie budowałem jeszcze, Ale myślałem o tym. Na odcinku prostym 46mm rozstaw osi torów może być. FREMO USA nie pamiętam czy to właściwa nazwa, mówi 50mm. No i kwestia łuków im większy promień tym lepiej. 46mm na łuku to zdecydowanie za mało przy R1500mm. Narazie i tak budujemy jednotorowe szlaki.

Artur: Ale FREMO dla linii 2T zaleca R>=3000

Artur: "A ze skrajnią się mieścicie? Dla linii dwutorowych może być za ciasno na normach FREMO."
My puszczaliśmy kiedyś na 2T dwa Big Boye i to nawet sobie radziło. W peronach był problem i coś jeszcze w Radzyminie i Błoniu ale nie pamiętam dokładnie o co chodziło.
 

Podobne wątki