• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szutrowanie SZUTER ?

jafrap

Znany użytkownik
Reakcje
9 0 0
#23
Przed przejściem na wielkość HO te talboty tetetkowe talboty były Moimi ulubionymi wagonami. ☺
A możesz napisać co cię skłoniło do przejścia na H0?
[DOUBLEPOST=1415963237,1415962914][/DOUBLEPOST]
Witam ! Co powiecie Koledzy na to , dobre będzie ?
Zobacz załącznik 236834
Zobacz załącznik 236835
coś takiego trafiłem w sklepie POCO Wrocław - Bielany , to jest pakowane w woreczki 500g a cena 8,50zł
Zobacz załącznik 236838
Zobacz załącznik 236839
Zobacz załącznik 236840

Skala taka , figurki H0
Zobacz załącznik 236836 Zobacz załącznik 236837
Moim zdaniem taki sobie. Ja tam bym nie kombinował z wynalazkami ale użył sprawdzonego i łatwo dostępnego szutru Polaka. Materiał mineralny, kształt kamyczków jak na kolei. Jak pisał kol Daniel, do H0 brać TT.

http://www.modelmania.com.pl/index.php?cPath=251_473&manuf_id=32

W załączniku fota toru TT który obsypałem tym szutrem (w skali TT).
 

Załączniki

Zonek

Aktywny użytkownik
Reakcje
376 4 0
#26
Zdecydowanie jak szuter to tylko Polaka jak pisze kolega jafrap, też wrzucam poglądowe zdjęcia archiwalne mojego toru TT z tym że szutrem.
Przed patyną
DSC09495.JPG

po patynie
DSC00194.JPG
 

hugwa

Moderator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
375 26 4
#27
kształt kamyczków jak na kolei. Jak pisał kol Daniel, do H0 brać TT.
Do H0 powinno sie brać szuter H0, a skoro Polak nie trzyma wymiarów to albo kupować taki który trzyma albo przesiać.
W 1:1 używa się tłuczeń frakcji 31.5-63 albo 31.5-50, więc ziarna powinny być w miarę jednorodne.
Kupienie/zrobienie odpowiednich sit nie jest ani trudne ani drogie.
Nawiasem - po przesianiu drobnego jak kiedyś sądziłem tłucznia Woodlanda do N około 1/3 to 0.3-0.6 - czyli prawie idealnie do H0 :confused:
 

jafrap

Znany użytkownik
Reakcje
9 0 0
#28
Do H0 powinno sie brać szuter H0, a skoro Polak nie trzyma wymiarów to albo kupować taki który trzyma albo przesiać.
W 1:1 używa się tłuczeń frakcji 31.5-63 albo 31.5-50, więc ziarna powinny być w miarę jednorodne.
Kupienie/zrobienie odpowiednich sit nie jest ani trudne ani drogie.
Nawiasem - po przesianiu drobnego jak kiedyś sądziłem tłucznia Woodlanda do N około 1/3 to 0.3-0.6 - czyli prawie idealnie do H0 :confused:
Sprostuję.

Jeśli chodzi o Polaka to rzeczywiście trzyma skalę. Więc poprawię - Polaka do H0 brać H0 :) No, może by można dać zdeczko TT i przemieszać gdzieś na bocznicach.
Po wrzuceniu zdjęcia z TT miałem taką myśl "w sumie niepotrzebnie napisałem że do H0 brać TT bo ten wygląda całkiem skalownie"... ;) tylko mi się już postu nie chciało edytować.
 

Zonek

Aktywny użytkownik
Reakcje
376 4 0
#30
Wydaje mi się że Talboty są wagonami niechcianymi i ciężko je sprzedać
Na moich fotkach TT jest Polak
Ja jak się wyprzedawałem to za talboty Cargo niebieskie i żółto niebieskie brałem ok 100zł, teraz nie wiem jak i po ile stoi tabor TT ale chyba nędza straszna.

Ten Twój Polak to 5482 ?
 

hugwa

Moderator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
375 26 4
#35
Szuterek porządny, a przetestowałeś może ten klej do tłucznia? Ciekawe, czy lepszy, czy też takie same dziadostwo jak ASOA?
Nigdy nie uzywałem Asoa. Zalewadło Woodlanda tak i było OK. Przede wszystkim jest trwale elastyczne, minimalnie ale jednak więc się nie wykrusza wrazienieco. No i można go używać do zieleni.
Koemo pierwszy raz na oczęta widziałem na ekranie, wydaje się na tyle zacny że chyba zamówię. Czy z klejem to nie wiem.
 

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
929 79 5
#36
Tłuczeń zrobiłem sobie sam, jak nie zapomnę to machnę kiedyś fotkę, optycznie/kolorystycznie przypomina ten R10.
Nie znam niemieckiego, tyle co wspomagam się tłumaczem. Co do kleju Asoa, to wspaniale klei wszelkie pyły, pudry i ''piaski'' po wyschnięciu na matowo, ale tłuczeń już nie. Próbowałem dwa razy i zawsze tłuczeń nie trzymał.:(
 

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
929 79 5
#38
A polakierowałeś podłoże przed szutrowaniem?
Nie, nie wiem czemu miało by służyć lakierowanie, tzn. domyślam się, żeby podłoże nie było chłonne. Tory przyklejam na CA do paska płyty hdf 3mm, więc nie ''pije'' ono zbytnio. O dziwo, piasek trzymał się bardzo dobrze.Na poprzedniej makiecie tłuczeń po przyklejeniu ostro pudrowałem. Teraz kolorek tłucznia wyszedł taki fajny, że aż żal, by po klejeniu zrobił się satynowy.
 

corwin

Administrator
Zespół forum
Reakcje
339 2 3
#39
Nie, nie wiem czemu miało by służyć lakierowanie, tzn. domyślam się, żeby podłoże nie było chłonne. Tory przyklejam na CA do paska płyty hdf 3mm, więc nie ''pije'' ono zbytnio. O dziwo, piasek trzymał się bardzo dobrze.Na poprzedniej makiecie tłuczeń po przyklejeniu ostro pudrowałem. Teraz kolorek tłucznia wyszedł taki fajny, że aż żal, by po klejeniu zrobił się satynowy.
Dokładnie tak - jak poczytasz instrukcję używania kleju na stronie ASOA, jest napisane, że musisz zabezpieczyć podłoże lakierem bo klej zostanie wchłonięty - ma takie własności fizykochemiczne - ale dzięki temu klei wszystko na matowo i efekt jest powalający. Spróbuj taką metodą a zobaczysz, że będziesz zadowolony.
 

Podobne wątki