No cóż, ja też nie dysponuję pełną wiedzą na temat udziału ruchu towarowego i pasażerskiego w pracy BR 243. To co napisałem, wiem z grubsza od dawna, a potwierdzenie tego znalazłem w Wikipedii, ale oczywiście nie umiem powiedzieć, jaki rodzaj przewozów przeważał w jakim czasie. A skład BR 243 z tymi silosami z pewnością będzie się świetnie prezentował.
Bardzo ciekawa lokomotywa, bo jako jedyna seria na DR była dostosowana do napięcia zasilania 25 kV/50 Hz. Taki sposób elektryfikacji zastosowano eksperymentalnie na linii Blankenburg (w górach Harzu) – Königshütte. Linia ta znana jest jako Rübelandbahn. W kontekście ciekawej relacji kolegi Pawła R w sąsiednim dziale, warto może wspomnieć, że odnoga Rübelandbahn dochodziła dawniej do słynnej węzłowej stacji wąskotorowej Drei Annen Hohne, skąd rozpoczyna się linia na Brocken.
Mój osobisty pantografowy faworyt byłej DR: BR251
Ostatnio edytowane: