• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

SU46

JacekGG

Aktywny użytkownik
Reakcje
37 0 0
Heh, pół żartem, pół serio, ale tam chyba gro komponentów z Polską nie ma zbyt wiele wspólnego. Nawiasem mówiąc w SP45 też silnik był na licencji włoskiej, czy np. kocioł parowy rodem z USA. Unikałbym takich niby-narodowych podtekstów, bo można się nieźle naciąć. Jakiś czas temu przeglądałem co siedzi w linkach z Pesy i wniosek jest taki, że całkiem sprawnie, szybko i tanio składamy.
To akurat domena nie tylko przemysłu kolejowego. Dawno minęły czasy gdy fabryka produkowała praktycznie większość sama. Kiedyś koncentrowano się głównie na dostawcach komponentów z kraju, teraz to już niema takiego znaczenia. Wielu różnych producentów taboru często kupuje podzespoły do swoich pojazdów u jednego producenta. Takie rozwiązanie pozwala obniżyć koszt danej części jak i często łatwiej ją doprowadzić do perfekcji lub udoskonalać.
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.590 73 0
Dawno minęły czasy gdy fabryka produkowała praktycznie większość sama.......
Patrząc na trzy główne polskie firmy produkujące parowozy, to nigdy tak nie było. W Chrzanowie nie produkowano kotłów a używano wyprodukowanych w Sosnowcu, Warszawie, Toruniu, Wrocławiu i Wiedniu. Do parowozów przyczepiano tendry produkowane w Chorzowie i we Wrocławiu a w okresie okupacji tendry z wielu fabryk niemieckich.
Cegielski miał swoją kotlarnię ale niektóre tendry produkował Pafawag, natomiast WSABP po początkowym okresie produkcji, będącym faktycznie tylko składaniem i naprawami głównymi , produkowała samodzielnie całe parowozy.
 

MichałK

Znany użytkownik
Reakcje
877 9 4
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:

Meggido

Znany użytkownik
Reakcje
2.751 12 2
Jak nie rozerwało bloku silnika, to nic wielkiego. Pewnie przewód olejowy albo uszczelka pod którąś z głowic.
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.655 65 3
To co widać na zewnatrz to jeszcze nic. Sprzatanie tego w środku to dopiero będzie zabawa. Kiedys jak pracowałem na warsztacie przywieziono ST44 827 w której pękł korpus szeregowych filtrów oleju (przyczyną bylo zablokowanie zaworu bezpieczeństwa przelewowego za główną pompą oleju). Cały olej z układu smarowania znalazł sie w przedziale silnikowym. Sprzatanie tego wygladzło jak zawody zapaśniczek w kisielu :ROFL:. Gagarin wrócił do pracy po tej awarii. Mam nadzieję ze suka tez wróci a przyczyna awarii to być moze tylko pękniecie przewodu olejowego a nie powazna awaria silnika.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Mateusz

Mateusz

Aktywny użytkownik
Reakcje
1 0 0
Widziałem tę Sukę na żywo, jeśli ktoś w momencie wyrzucenia oleju wyglądał przez okno w wagonie, no to miał nie fajny widok;)
 

Rokstedi

Znany użytkownik
PGM
Reakcje
1.842 0 0
Kończy się czas mojej obecności w Lublinie. Kończy się też eksploatacja, a zapewne niedługo także obecność lokomotyw SU46 w Lublinie.
W przeciągu 3-4 ostatnich lat w Lublinie pojawiła się większa ilość lokomotyw SU46. Powodem tego było wykruszanie się lokomotyw SU45 obsługujących pociągi pośpieszne na odcinku Lublin –Rzeszów, które mniej więcej od 2012r prowadziły ją na przemian z Suczkami. Ostatnie Fiaty odstawiono z końcem 2014 roku. Obsługę wspomnianych pociągów pośpiesznych przejęły wówczas właśnie lokomotywy SU46. W Lublinie pracowały SU46 – 007, 014, 017, 031, 041, 053, 054. Z początkiem lipca, na krótko, obsługę składów do Rzeszowa przejęły wypożyczone Nurki, a zaraz po nich pachnące nowością SU160.
Obecnie na terenie jednostki Lublin Tatary spracowane lokomotywy SU46 odpoczywają w towarzystwie odstawionych SU45. Jaka przyszłość je czeka? Zapewne niedługo się dowiemy. Dzisiaj jednak, z sprawą zrobionych przeze mnie fotografii, wrócimy do chwil kiedy donośna praca silników lokomotyw SU46 wprawiała w wibrację lubelskie powietrze. . . . . . . .
 

Załączniki

Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Koleje w Polsce 5
Koleje w Polsce 1
Koleje w Polsce 1
Koleje w Polsce 2
Koleje w Polsce 6

Podobne wątki