• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Sterowanie z GBB i pierwsze problemy

OP
OP
Artee

Artee

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#65
gbbsoft napisał(a):
Na razie możesz rozjazd podwójny narysować na planszy jako dwa pojedyncze - powinno ci to zadziałać...
No nie do końca. Tak jak widać na zdjęciu zeby zmienić z pozycji w prawo w pozycję w lewo i odwrotnie trzeba przestawić obie iglice. Przy dwóch oddzielnych napędach też to nie zadziała bo ruszy się tylko jedna i na siłe będzie pchała drugą co w efekcie może uszkodzić rozjazd :neutral:
 

gbbsoft

Aktywny użytkownik
Reakcje
11 0 0
#66
No tak, ale o to zadbasz ty... Po prostu po przejeździe ustaw rozjazdy 'na wprost'.
Pytanie kontrolne: Jeżeli oba rozjazdy są ustawione 'na wprost', to aby jechać w lewo lub w prawo, to trzeba uruchomić tylko jeden napęd (a nie dwa)? Dobrze to zrozumiałem?
 
OP
OP
Artee

Artee

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#67
gbbsoft napisał(a):
No tak, ale o to zadbasz ty... Po prostu po przejeździe ustaw rozjazdy 'na wprost'.
Pytanie kontrolne: Jeżeli oba rozjazdy są ustawione 'na wprost', to aby jechać w lewo lub w prawo, to trzeba uruchomić tylko jeden napęd (a nie dwa)? Dobrze to zrozumiałem?
No sam to moge pilnowac zgadza sie, zreszta tu chodzi o przyszle pelne sterowanie bo i tak w tej chwili makieta jest w budowie wiec nic po niej nie jezdzi.

Co do drugiej kwestii jest dokładnie tak jak napisałeś. Z jazdy na wprost wystarczy jeden napęd przełączyć.
 
OP
OP
Artee

Artee

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#69
gbbsoft napisał(a):
Jakbyś mógł posprawdzać, czy jest lepiej.
Jest kepiej i da się bezpośrednio zmienić z jazdy w prawo na lewo i odwrotnie.
Ale :)
Nie wiem jak to opisać konkretnie lecz chodzi o to aby zmiana odbywala sie poprzez przejscie porzez kierunek na wprost. I jedna zmiana tak sie odbywa a druga nie i nastepuje przez chwile naprezenie iglic. Chodzi o zmiane kolejnosci przelaczania iglic. Jakby co postaram sie to dokladniej wytlumaczyc. ;)
 
OP
OP
Artee

Artee

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#74
I kolejne pytanie :) Z tego co rozumiem podczas profilowania lokomotywy ustawienie CV3 i CV4 nie ma znaczenia bo obliczany jest czas przejazdu przez odcinek o profilowania o zadanej długości. W czasie normalnej eksploatacji przyspieszanie i zwalnianie zależę od ustawień powyższych CV. W takim razie czy zmiana CV nie wpływa na odległość zatrzymania się w bloku?? Pytam dlatego, że piewrsze próby zakończyły się niepowodzeniem. Profilowanie przeszło bez problemów jednak zatrzymanie nie następuje w bloku tylko ok 10 cz dalej niż zadana odległość. Zmieniłem CV4 na 0 to wtedy lok zatrzymał się w połowie bloku. Jak to dobrać żeby zatrzymanie odbywało się dokładnie tam gdzie chcę? Nie wiem jeszcze jak będzie z innymi lokami bo niestety każda mi innej firmy dekoder :(

I jeszcze jedno. Czemu przy przejeżdzie z jednego bloku do drugiego zmienia mi krok prędkości na 14 mimo, że wszystko wczesniej było ustawione i programowane na 28??
 
OP
OP
Artee

Artee

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#76
Trudno powiedzieć czy poprawnie :)
Co do bloku to wpisałem odległości zmierzone. Czy odległość do miejsca zatrzymania dotyczy czoła lokomotywy??

Odnośnie lokomotywy to na które parametry zwrócić w tym przypadku szczególną uwagę??

Kroki już są ok bo to właśnie było źle ustawione.

Ogólnie zrobię jeszcze raz profilowanie bo i tory nie były zbyt czyste po pracach przy makiecie no i lokomotywka dawno nie jeżdzona. Wiec zrobie wszystko na nowo i czysto i zobacze co wtedy :)
 

gbbsoft

Aktywny użytkownik
Reakcje
11 0 0
#77
Artee napisał(a):
Czy odległość do miejsca zatrzymania dotyczy czoła lokomotywy??
Tak.
Artee napisał(a):
Odnośnie lokomotywy to na które parametry zwrócić w tym przypadku szczególną uwagę??
dla jazdy do przodu: "odległość wykrywania pierwszego punktu pociągu od początku pociągu" - to jest np: odległość czoła lokomotywy do pierwszych kół, które powodują informację zwrotną.

W lokomotywie powinna być ustawiona "kompensacja obciążenia". CV3 i 4 musi się w programie zgadzać z ustawieniami w dekoderze.
 
OP
OP
Artee

Artee

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#78
gbbsoft napisał(a):
dla jazdy do przodu: "odległość wykrywania pierwszego punktu pociągu od początku pociągu" - to jest np: odległość czoła lokomotywy do pierwszych kół, które powodują informację zwrotną.
Tak też ustawiłem

gbbsoft napisał(a):
W lokomotywie powinna być ustawiona "kompensacja obciążenia". CV3 i 4 musi się w programie zgadzać z ustawieniami w dekoderze.
CV3 i 4 programowałem teraz z poziomu programu więc się zgadzają. Co do kompesacji to w mojej prostej Roco tego nie ma. Zobacze jak w pozostalych.
 

gbbsoft

Aktywny użytkownik
Reakcje
11 0 0
#79
Zauważyłem że: Czym starszy dekoder, tym mniej umie i tym mniej trzyma się norm, więc tym gorzej się zatrzymuje w tym miejscu, w którym byś chciał...
 
OP
OP
Artee

Artee

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#80
Ufff...
Na dzisiaj dość mam juz wpisywania adresów, testowania, programowania itd... :neutral:

Zauważyłem za to, że są problemy z interfejsem USB-COM na na FT232. Bede musiał pokombinować ze sterownikami albo parametrmi. Jedno co cieszy, że z każdą chwilą funkcjonuje to coraz lepiej.
Ale problemów pewnie będą jeszcze setki :)

Póki co steruje 14 rozjazdami, 16 semaforami i 4 lokami....
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
DCC 5
DCC 4
DCC 6
DCC 3
DCC 29

Podobne wątki