Dodam jak mi zdarzyło się raz jechać do Świnoujścia w czasie, kiedy była prowadzona wymiana rozjazdu nr 5 przy przystanku Świnoujście Przytór. (Ten rozjazd redukuje szlak linii 401 z dwutorowego na jednotorowy)
Był to pociąg Regio, co najważniejsze w tym przypadku, prowadzony EZT EN57, który zatrzymywał się na wszystkich stacjach i przystankach linii. Po odjeździe z Lubiewa, rozjazdami 17, 18, przy podanym sygnale zastępczym (już wtedy linia była w złym stanie technicznym, obecnie jest wyłączona z eksploatacji) wjechał na linię 996 i jechał nią tak jak jest to widoczne na planie SiA do Tm2 gdzie był zorganizowany tymczasowy przystanek Świnoujście Przytór. Dalej jechał chyba innym torem niż pogrubiony na zamieszczonym planie (niestety przy SiA nie ma opisanych numerów torów) a chyba dwa tory niżej. Było już bardzo ciemno, więc nie jestem pewien. Jednak co było inaczej w stosunku do tego co napisał
@Paweł Piotr , po minięciu SiA4, była kontynuowana jazda pociągowa, po torze szlakowym nr 1, ponieważ para rozjazdów 213, 214 jest "pod drutem" i tam EZT wrócił bez konieczności żadnych manewrów na szlak.
Sytuacja w której pociągi były holowane lokomotywą spalinową po torze 50 też miała miejsce, jakoś rok czy dwa lata później po wypadku na niestrzeżonym przejściu (sama sygnalizacja dźwiękowa i świetlna to widocznie za mało, nawet ze ślimakiem "utrudniającym" wejście na tor, to za mało, pewna kobieta i tak weszła z rowerem pod jadący pociąg i zginęła na miejscu.
Jednak wtedy hol przez SM42 był prowadzony tylko do torów wyjazdowych z SiA pod jeden z semaforów G H J K L M, Stonka była wysprzęgana, a pociąg wjeżdżał na linię 401 po rozjazdach 14, 7.
Już wiele lat temu słyszałem od kolejarzy pracujących w Świnoujściu, że podobno były plany przekucia ostatniego odcinka linii 401 na dwutorowy, ale nie wiem czy to była prawda, a plany zostały odrzucone, czy to dlatego, że byłem dość młody i to były żarty