• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta modułowa wg norm Stacja Zuzanowice Wielkopolskie

Zdrada69

Moderator Skala 1:220 (Z)
Zespół forum
Reakcje
6.226 39 0
#41
No to jeszcze dołożę do zastanowienia kosmetycznego - po prawej na dole płac ładunkowa czy może rampa z możliwością załadunku z boku i od czoła (pewnie trzeba by ten tor trochę wtedy skrócić) ?
Ponadto jeśli magazyn Kibri 39396 ma mieć możliwość przeładunku wprost z wagonu - tak jak to jest pomyślane przez producenta budynku i często występuje na takich stacyjkach to powinien byc nie "za" torem ale "obok" -wzdłuż tego toru. Bo rozładunku z toru który biegnie wzdłuż budynku dworca raczej bym nie zakładał - ze względu na ruch pociągów.
No i po zmianach związanych z likwidacja pola zastanowiłbym się czy pozostawiać dom Faller 130602 - choć może to powinno poczekać na wstępne poustawianie wszystkiego na płycie i weryfikację estetyczno- logiczną ukladu " pozakolejowego".
 

luc1979

Znany użytkownik
Reakcje
278 0 0
#42
W Wielkopolsce jest, a raczej było tyle linii jednotorowych z urokliwymi stacyjkami, że spokojnie by się dało coś znaleźć co by pasowało...i nie trzeba by tworzyć fikcji i zastanawiać się, czy ten rozjazd tak, czy tak, a może inaczej, czy peron tak, czy inaczej.
 
OP
OP
R

rdw

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#43
Dobrze, że zwróciłeś mi uwagę na magazyn. Kibri 39396 faktycznie nie będzie tu najlepszym pomysłem. Potrzebny jest taki, który można ładować z boku. Jakiś czas temu trafiłem na takie coś:

http://allegro.pl/magazyn-towarowy-h0-1-87-k0006-wnetrze-promocja-i5640453744.html

i po pewnych przeróbkach da się to dostosować do potrzeb mojej stacji. Pytanie jak z jakością wykonania, ale tutaj też można dużo poprawić odpowiednio pracując nad modelem.

Faller 130602 nadal pasuje mimo broku pola. Jakiś czas temu miałem okazję gościć na takiej wsi, gdzie chałupek takich było sporo. Za każdą taką chałupką była łąka na której jeszcze kilkanaście lat temu były pola.

Po prawej będzie plac ładunkowy. Wstępnie myślałem, żeby pojawiły się na nim węgiel, ewentualnie drewno.

makieta6.jpg
 

Zdrada69

Moderator Skala 1:220 (Z)
Zespół forum
Reakcje
6.226 39 0
#44
Ale jak patrzę to logika za- i wy- ładunku jest taka sama - z boku budynku, wiec tor na który będzie podstawionym wagon do za- róż- ładunku powinien byc z boku budynku a nie z czoła. A tor temu służący to ten na samym dole. Wiec tak patrząc to chyba powinien stać jak nie ruszysz torów mniej wiecej tam gdzie napis "trylinka" na środkowym module.
 

Zdrada69

Moderator Skala 1:220 (Z)
Zespół forum
Reakcje
6.226 39 0
#47
Takie mam pytanie (też chcę się nauczyć) - jest wskaźnik W4 przy torze 3 po prawej a pociągi jeżdżą w obie strony i mogą także zatrzymywać się przy torze 1. Czy tam nie powinno być też tych wskaźników (w obie strony) ? Czy "załatwiają to semafory ?

Na końcu toru 5 i 7 będą fajne koziołki oporowe - może na którymś z nich dać Z1?

No i ten tor "w krzaki" - czy tam powinien stać jakiś wskaźnik (np. D1) ?.
 
OP
OP
R

rdw

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#48
W4 przy torze 3 jest informacją, żeby skład zatrzymać w tym miejscu. Jeżeli nie byłoby W4 to skład stawałby przy semaforze a tam jest spory kawałek bez peronu. Innymi słowy - jeżeli na końcu peronu masz semafor to tam zatrzyma się skład, a jeżeli semafor jest dalej to aby zatrzymał się z końcem peronu potrzebny jest W4. Wskaźnik W4 może być użyty również w innych sytuacjach (nie tylko zatrzymanie składu z końcem peronu). Ja to tak rozumiem ale zaznaczam, że mogę się mylić.

Co do D1 i Z1 słuszna uwaga. Dziękuję.
makieta6.jpg
 

Adam Okuń

Znany użytkownik
Reakcje
1.200 1 0
#49
Tak się zastanawiam czy wyjazdowe semafory są w ogóle konieczne na tej stacji. W końcu mała :) Może wystarczą tylko wjazdowe na skrajnych modułach?
 

r-mik

Pan Chlewik
Reakcje
145 30 0
#52
W5 powinny zostać, ale jeśli chodzi o ten po lewej stronie to zależnie od rodzaju przejazdu kolejowego (jeśli jest strzeżony) powinien być ustawiony ale przez drogą.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.808 525 30
#54
Oczywiście, że semafory wyjazdowe mogą, a nawet powinny zostać. Wielkość stacji nie ma tu żadnego znaczenia, ważna jest kategoria linii i obowiązująca na niej prędkość. Semaforów wyjazdowych można nie stosować tylko na liniach znaczenia miejscowego (bardzo lokalnych), gdzie są niewielkie prędkości pociągów.

Kolega rdw ma generalnie rację, co do użycia W 4, ale w tym wypadku nie widzę takiej potrzeby. Od W 4 przy torze 3 do semafora jest bardzo blisko, nie zmieści się tam chyba nawet lokomotywa. Błędne jest natomiast ustawienie semaforów C i G: powinny one stać po prawej stronie torów. W stacji międzytorze powinno umożliwić ustawienie tam semaforów. Jeżeli już wyjątkowo semafory muszą stać po lewej stronie, w miejscu ich prawidłowego ustawienia należy umieścić wskaźnik W 15 - ale przy torze głównym zasadniczym (tor 1) generalnie tego stosować się nie powinno. Również oznaczenia semaforów nie są całkiem OK. Powinno być tak: A1/2, C2, D1, G1, H2 i K1/2, przy czym liczby pisze się w górnym indeksie (jak wykładnik potęgi).

Źle są umieszczone także W 5. Fakt semaforów wjazdowych nie znosi konieczności ich ustawienia, ale muszą one stać między otatnim rozjazdem a semaforem wjazdowym z zachowaniem drogi ochronnej między semaforem a W 5. Umieszczenie W 5 dalej, niż semafory wjazdowe (patrząc od stacji) jest poważnym błdem i nie ma prawa zdarzyć się w rzeczywistości. Jednocześnie W 5 musi stać na tyle daleko od rozjazdu, by cały manewrujący skład wyjechał za rozjazd, ale nie minął W 5. Z tego wynika, niestety, że semafory muszą stać dużo dalej od stacji.

Ustawienie W 5 przed przejazdem nie ma sensu, bo żaden manewr nie będzie możliwy. Albo w ogóle rezygnujemy z manewrów na tym końcu stacji (i nie stawiamy W 5), albo w regulaminie technicznym stacji zapisujemy, że na czas manewrów przejazd musi byc zamknięty.
 

r-mik

Pan Chlewik
Reakcje
145 30 0
#55
(...)
Ustawienie W 5 przed przejazdem nie ma sensu, bo żaden manewr nie będzie możliwy. Albo w ogóle rezygnujemy z manewrów na tym końcu stacji (i nie stawiamy W 5), albo w regulaminie technicznym stacji zapisujemy, że na czas manewrów przejazd musi byc zamknięty.
Co do małej odlegołości po przestawieniu W5 zgodzę się. W praktyce musiałby stać zaraz za rozjazdem. Gdy odległosci byłyby większe to byłoby ok (takie ustawienie widziałem w rzeczywistości).
 
OP
OP
R

rdw

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#57
Semafory C i G a właściwie C1 i G1 poprawione. Zastanawiam się jak to się stało, że je umieściłem błędnie - prawdopodobnie pośpiech.

Oznaczenia semaforów poprawiłem. Dla uproszczenia na etapie planowania nie będę wpisywał liczb w indeksie górnym.

Jeżeli chodzi o W5 to z lewej strony stacji rezygnujemy z manewrów. Z prawej strony przesunąłem nieco W5 od semafora wjazdowego. W tej chwili powinna się zmieścić między rozjazdem a wskaźnikiem W5 lokomotywa i 1 wagon. Będzie musiało to wystarczyć - nie znajdę więcej miejsca jednocześnie zachowując choć symboliczny odstęp między W5 a semaforem wjazdowym.

makieta6.jpg
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.808 525 30
#59
No to teraz oba semafory wyjazdowe po prawej stronie, G i H są źle, bo są po lewej stronie torów, do których się odnoszą!

PS. Kolega Adam był szybszy.
Jeśli chodzi o manewry po lewej stronie, ja jednak postawiłbym tam W 5, podobnie, jak po prawej. Może być potrzeba przestawienia lokomotywy, a poza tym trzeba jakoś wstawiać wagony na tor 7 pod rampę na prawym końcu
 

Podobne wątki