• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta modułowa wg norm Stacja z obrotnicą by B.R. Jakub

SantaFe

Znany użytkownik
Reakcje
674 30 7
#41
Po lewej stronie powinna być możliwość przejechania z dolnego toru do lokomotywowni, ale to najlepiej poczytać trochę, przejrzeć plany dużych stacji. trzymam kciuki, super jak to wyjdzie :)
 
OP
OP
B.R. Jakub

B.R. Jakub

Aktywny użytkownik
Reakcje
1 0 0
#42
Niestety, te rozjazdy tam nie pasują, kiedy je włożę całość się wydłuża. Ewentualnie będą one na dodatkowym module, ale o tym na razie nie myślę.
 

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
377 5 1
#43
Dużo lepiej, ale przy takim połączeniu z torami szlakowymi konieczne będą dwa posterunki odgałęźne i jeszcze jest problem bo wyjazd będzie na tor w kierunku przeciwnym do zasadniczego i to ze zmiana kierunku jazdy na torze szlakowym (zakładam, że to będzie po prawej stronie). Zmiana kierunku powinna być w lokomotywowni. Ostatni rozjazd na torze szlakowym zlikwiduj, rozjazd następny (w lokomotywowni) zmień z lewego na prawy, a tor z niego zakończ przy krawędzi kozłem oporowym. Przed tym rozjazdem (od strony toru w lokomotywowni) wstaw rozjazd lewy, w torze szlakowym daj skrzyżowanie i w drugim torze szlakowym rozjazd lewy. Będzie wyjazd na tor lewy w kierunku zasadniczym (w Anglii jest przecież ruch lewostronny).
 

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
26.410 387 20
#45
Powiedzcie koledzy, czy obrotnica na takim układzie torów ma sens, skoro jest do niej doprowadzony tylko jeden tor? Czy to ma jakieś uzasadnienie lub logiczne wytłumaczenie?
 
OP
OP
B.R. Jakub

B.R. Jakub

Aktywny użytkownik
Reakcje
1 0 0
#46
(Nie)stety lokomotywy parowe w otulinach areodynamicznych oraz lokomotywy parowe pośpieszne z Anglii muszą się obrócić żeby np. objechać skład, ponieważ kiedy zamontuje sprzęg z przodu parowozu wózek(tak, są tam wózki, układ osi to 4-6-2)przedni chaczy o detale na czołownicy.
 

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
377 5 1
#47
Teraz jest O.K. Obrotnice z tylko jednym torem jak najbardziej maja sens i występują w "przyrodzie". Stosuje się je jeśli parowozownia jest tak jak tu prostokątna i obrotnica służy tylko do obracania parowozów. Takie rozwiązania były np. w Zbąszynku i Krakowie Prokocimiu.
 

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
26.410 387 20
#48
Teraz jest O.K. Obrotnice z tylko jednym torem jak najbardziej maja sens i występują w "przyrodzie". Stosuje się je jeśli parowozownia jest tak jak tu prostokątna i obrotnica służy tylko do obracania parowozów. Takie rozwiązania były np. w Zbąszynku i Krakowie Prokocimiu.
Dzięki za odpowiedź. Teraz rozumiem sens tej obrotnicy. :)
 
OP
OP
B.R. Jakub

B.R. Jakub

Aktywny użytkownik
Reakcje
1 0 0
#49
Dłuuuugo się tu nic nie działo dlatego, że nie mam zacięcia do prowadzenia fotorelacji :(. Są i dobre wieści, makieta jest w budowie. Co prawda plan zmienił się o 180°:p, inspiracjom był ten plan (http://www.rmweb.co.uk/forum/viewtopic.php?f=9&t=20390). Tory, jakie zastosowałem na tej makiecie, to Piko A-gleis. Niektóre rozjazdy trzeba było poprzerabiać (np. poskracać je). Rozjazdy czekają na napędy, ja się zastanawiam jak z sensem poprowadzić pędnie do nastawni. Obrotnica jest zestawem plastikowym firmy Dapol, na razie się nie obraca, gdyż wczorajsze próby montażu napędu zakończyły się fiaskiem :cry: (i dołkiem mentalnym). Nastawnia jest postawiona tylko do wglądu, nie stanie ona na skończonej makiecie. Załączam plan i kilka zdjęć, niestety trochę zamazanych, ponieważ obiektyw miałem brudny. No i balans bieli do korekcji.
 

Załączniki

zepfot

Znany użytkownik
GGM
Reakcje
443 0 1
#52
Ciekawa konstrukcja , można powiedzieć że względem obrotnic jakie znamy z naszych rejonów ta pokazana na powyższym zdjęciu jest " odwrotna" :)
 

Filonxxxl

Aktywny użytkownik
Reakcje
4 0 0
#53
Chytruski wykombinowali sobie jak zrobić żeby się nie narobić, czyli zamiast wkopywać się w ziemię dali konstrukcję "po wierzchu".
A może mają "wysoki poziom wód gruntowych" ;)
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.075 6 0
#54
Ostatnio edytowane:
OP
OP
B.R. Jakub

B.R. Jakub

Aktywny użytkownik
Reakcje
1 0 0
#56
Wiem, ale skoda mi tego dźwigu było. Jest to zestaw kibri. Zamiast niego powinna być wieżą do nawęglania. Ale jak już przyklejone to trudno, ewentualnie mogę budkę przemalować na zielono i framugi szyb na biało. Będzie wtedy "bardziej" brytyjski.
 

Podobne wątki