• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
  • Uprzejmie informujemy, że forum będzie niedostępne od godziny 22 w dniu 11 lutego 2025 do godzin popołudniowych 12 lutego 2025. Będziemy prowadzili prace administracyjne na serwerze. Pozdrawiamy Administracja.

Makieta modułowa wg norm Stacja z obrotnicą by B.R. Jakub

Filonxxxl

Aktywny użytkownik
Reakcje
4 0 0
#21
Zainspirowałeś mnie. Właśnie czekam na 6152 Fleischmanna i zastanawiałem się którą lokomotywownie wachlarzową, z dostępnych na rynku, wybrać, ale... Chyba też sam podłubię, przynajmniej będzie jedyna w swoim rodzaju. Z czego ta konstrukcja? Spienione PCV?
 
OP
OP
B.R. Jakub

B.R. Jakub

Aktywny użytkownik
Reakcje
1 0 0
#25
Wstrzymałbym się z tym. Zastanawiam się nad zlikwidowaniem stacji i umieszczenie tam magazynu oraz powiększenie stanowisk obsługi parowozów. Chciałbym żeby było to mniej więcej (mniej) tak jak tu. Ten moduł już by mógł zostać, ale inne jest dowolność. Ważne żebym się zmieścił na 550 cm.
 
OP
OP
B.R. Jakub

B.R. Jakub

Aktywny użytkownik
Reakcje
1 0 0
#26
Ma ktoś pomysł, żeby zrobić jakoś sensownie szlak i zasieki oraz inne rzeczy do obsługi parowozów? Siedzę od 2 godzin i nie mogę nic wymyślić.
 
OP
OP
B.R. Jakub

B.R. Jakub

Aktywny użytkownik
Reakcje
1 0 0
#28
Chodziło mi o układ torów tak jak np. na MD Ostrów Wlkp. Chodzi o to, żeby było to sensownie zrobione. Chciałbym usunąć stacje i wstawić urządzenia/budynki do obsługi parowozów i spalinowozów. Tylko że nie mam pomysłu :(
 

Salsa

Moderator Grupy Nostalgia za para
Nostalgia Za Parą
KKMK
Reakcje
446 2 3
#29
Jeśli chcesz to zrobić sensownie, to najpierw zakup nr Kolei Małych i Dużych 4 (12) 2002 gdzie była mowa a urządzeniach do obrządzania parowozów.
Skoro planujesz zrobić coś wielkości MD Ostrów warto pomyśleć - jeśli się da - o zaplanowaniu alternatywnych niż dotychczas pokazane na wykonanych w Polsce makietach urządzeń do obrządzania.
Można na przykład zbudować wieżę do nawęglania https://sirencityboy.pl/betonowy-bunkier/
Zamiast dźwigu obrotowego na podstawie portalowej, zamontować dźwig obrotowy poruszający się na estakadzie suwnicowej
http://forum.modelarstwo.info/attachments/2097_1-jpg.152076/
http://i77.photobucket.com/albums/j49/Hoart/MFD-_zps16bd1a1c.jpg
http://forum.modelarstwo.info/attachments/toruń-kluczyki-2-jpg.153360/
http://i77.photobucket.com/albums/j49/Hoart/Pozna1440G1420oacutewny-dzwig_zps2a74d156.jpg

Układ torów najlepiej spróbować zaadoptować coś z semaforka, choć na wielu planach stacji parowozownie są już nieuwzględnione, jednak można coś znaleźć
Na przykład to: http://semaforek.kolej.org.pl/wiki/index.php/Węgliniec

Pzdr, Piotr
 
OP
OP
B.R. Jakub

B.R. Jakub

Aktywny użytkownik
Reakcje
1 0 0
#30
W sumie teamat można przenieść do działu relację, tylko jak? Długo nic nie wrzucałem bo raz się nie chciało, drugi raz choroba mnie dopadła trzeci raz... Wrzucam fotki z obecnego stanu, zasieki i dźwig są od Kibri, numeru nie pamiętam.
IMG_20160324_185615.jpg
IMG_20160324_185539.jpg
IMG_20160324_185346.jpg
IMG_20160324_185330.jpg
IMG_20160324_185215.jpg
IMG_20160324_185135.jpg
IMG_20160324_184826.jpg
 

Załączniki

OP
OP
B.R. Jakub

B.R. Jakub

Aktywny użytkownik
Reakcje
1 0 0
#32
Wrzucam plan makiety, obrys niebieski jest zrobiony, reszta pozostaje do konsultacji. Oprócz stanowiska do nawęglania, piaskowania i wodowania parowozów oraz stanowiska z paliwem dla lokomotyw spalinowych coś jeszcze powinno się znaleźć? Gdzie ustawić wszystko co wyżej wymieniłem?
Plan makiety.png
 
OP
OP
B.R. Jakub

B.R. Jakub

Aktywny użytkownik
Reakcje
1 0 0
#34
Zajrzyj do Jego wątku, wydaje mi się, że kolega @mattia użył gotowego modelu, tylko barierki nie były w zestawie. Jeżeli się mylę to niech mnie kolega poprawi
 
OP
OP
B.R. Jakub

B.R. Jakub

Aktywny użytkownik
Reakcje
1 0 0
#37
Powstał nowy plan, wydaje mi się bardziej realny ze względu na koszty, obrotnica własna. Co tu dużo gadać, wrzucam JPG'a
Peco code 100.jpg

Tor zaznaczony na zielono to tor szlakowy.

EDIT: Czy zasady kolejowe są zachowane i czy o jakimś sprzęcie do obsługi lokomotyw nie zapomniałem. Kanały rewizyjne będą w lokomotywowni oraz przy nawęglaniu i piaskowaniu.
 
Ostatnio edytowane:

SantaFe

Znany użytkownik
Reakcje
672 30 7
#38
Nie jestem znawcą, ale skoro robisz tak ciekawy projekt, to czy szlak nie powinien składać się z 2 torów?
 

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
371 5 1
#39
Zasady kolejowe nie są zachowane! Co to w ogóle ma być??? Fragment stacji, dziwaczna bocznica szlakowa czy coś zupełnie innego? Tor nazwany szlakowym z pięcioma odgałęzieniami i prowadzony przez rozjazdy które w stanie zasadniczym ustawione są "na krzywo"??!! Jak sobie wyobrażasz jakiekolwiek jazdy na czymś takim. Nawet przy założeniu, że jest to fragment stacji zawierający lokomotywownię to generalnie powinna ona być połączona ze stacją dwoma torami: wjazdowym i wyjazdowym. Po za tym to takie poprowadzenie toru dla przejazdu pociągów powoduje, że cały układ jest niefunkcjonalny, bo większość jazd wewnątrz lokomotywowni musi się odbywać albo przez tor dla pociągów, albo przez obrotnicę! Nawet na warunki kolei brytyjskich to tak nie może być. Spróbuj przyjrzeć się takim sytuacjom w terenie.
 
OP
OP
B.R. Jakub

B.R. Jakub

Aktywny użytkownik
Reakcje
1 0 0
#40
Peco code 100v2.jpg
Zasadniczo ma to być sama lokomotywownia, stacja jest w budowie, przejazd z niej ma być szlakiem. Wziąłem pod uwagę propozycję kolegi @SantaFe i dołożyłem na dole 2 tor. @Tomek K obrotnice przestawiłem w narożnik modułu i dorobiłem rozjazdy, tak aby do każdego toru można było dojechać z dwóch stron, chyba o to Tobie chodziło.
 

Podobne wątki