• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Diorama Stacja Tamzynowo Wlk.

OP
OP
mikl

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
4.315 118 11
A skąd takie przypuszczenie? Na wszystkich trzech schematach (z 2010, z 2013 i obecnym) semafor H1/2 jest narysowany i opisany tak samo, bez litery "m" i z komorą światła białego tylko jako migowego (Sz). Sygnał Ms2 może być używany wyłącznie do manewrów, więc stwierdzenie o sygnale Ms2 który nie jest używany do jazd manewrowych jest błędne. Tak, jak już napisałem, na semaforze wjazdowym nie wolno podawać sygnałów dla manewrów i w związku z tym semafory te nigdy nie mają takiej technicznej możliwości.
kolega @Marqus wytłumaczył mój błąd w rozumowaniu.

Jak pisał @Andrzej Harassek , semafor wjazdowy nie podaje sygnału Ms2.
Dodatkowo widać to w nazwie semafora, litera H z indeksem 1/2. Nie ma w indeksie literki m.
Symbol komory białej również wskazuje, że możliwe jest tylko wyświetlanie migowe Zobacz załącznik 830765
Jeszcze tylko jedna prośba. Co do tych karzelkowych Tm, czy w takim ukladzie bardziej odpowiedni bylby taki z krotkim czy dlugim daszkiem?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.636 559 30
Różnie to bywało w różnych latach. W latach 1970. zaczęto wprowadzać długie daszki na wszystkich sygnalizatorach (wcześniej wszędzie były krótkie). Ale w latach 1980. i później stwierdzono, że przy sygnalizatorach karzełkowych, długie daszki ograniczają widzialność sygnałów i zaczęto wymieniać z powrotem długie na krótkie. Przez wiele lat można było zobaczyć i takie, i takie, zwłaszcza na karzełkach. Tak że moim zdaniem nie będzie błędem zastosowanie ani długich, ani krótkich.
 
OP
OP
mikl

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
4.315 118 11
Tak przy okazji to czy ktoś kojarzy jaki uskok trzeba ustawić MP1 badz MP5 przy zwrotnikach Kluby? 6mm?

Chciałbym zamontować napędy, ktpre już mam zamiast czekać aż dostanę te od pana Zbigniewa
 

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGMK
Reakcje
1.628 36 1
Cześć! Mam nadzieję, że te tory leżą na modułach z docelowo zunifikowanymi modułami przejściowymi. Takie cudeńka muszą uczestniczyć w imprezach. A jeżeli tak, to chciałbym zwrócić uwagę na pewne zagadnienie, które pojawi się przy manewrowaniu na Twojej stacji. Stosując przestawianie zwrotnic przy gruncie niejako wymusisz na sobie podawanie ręcznych sygnałów zezwalających na jazdę (jeżeli będziesz chciał odtwarzać rzeczywistość). Manewrowym czy raczej zwrotniczym nie będzie się bowiem opłacało biegać do nastawni aby przekazać dyżurnemu by ten podał sygnał Ms2 na semaforze aby potem biec z powrotem do zwrotnicy by przywrócić jej położenie zasadnicze. Czyli rozumiem, że szykujesz chorągiewki :) .
Oczywiście są wyjątki. Na stacji Białystok Starosielce, na głowicy północnej zwrotnice są obsługiwane przez dyżurnego z nastawni wykonawczej i przestawiane są przy gruncie. Jeden z semaforów przy torze, który przechodzi do dawnej bocznicy do Fast i Fadomu ma literkę "m". Procedura wyglądała tak, że dyżurny z nastawni dysponującej zgłaszał skład manewrowy. Dyżurny z wykonawczej układał przebieg (akurat zasadniczy był na wprost czyli de facto nie układał, bo był cały czas ułożony) i zamykał rogatki. Po zamknięciu rogatek powinien wrócić do nastawni i przekazać do dysponującej, że wszystko gotowe i wtedy z dysponującej powinien być podany Ms2. Nigdy tego nie widziałem. Ile razy biegałem za składami manewrowymi w Starosielcach, tyle razy dyżurny z wykonawczej zamykał rogatki i dawał sygnał "do mnie" ręką. Kiedy maszynista próbował pokazać palcem semafor w domyśle zwracając uwagę, że chętnie by zobaczył Ms2, dyżurny z wykonawczej jeszcze większym łukiem podawał sygnał "do mnie", czasem dodając pod nosem małą wiązankę białostocką.
Teraz bocznicy już nie ma. Ale obraz w głowie mam głęboko osadzony.
 
OP
OP
mikl

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
4.315 118 11
Cześć! Mam nadzieję, że te tory leżą na modułach z docelowo zunifikowanymi modułami przejściowymi. Takie cudeńka muszą uczestniczyć w imprezach. A jeżeli tak, to chciałbym zwrócić uwagę na pewne zagadnienie, które pojawi się przy manewrowaniu na Twojej stacji. Stosując przestawianie zwrotnic przy gruncie niejako wymusisz na sobie podawanie ręcznych sygnałów zezwalających na jazdę (jeżeli będziesz chciał odtwarzać rzeczywistość). Manewrowym czy raczej zwrotniczym nie będzie się bowiem opłacało biegać do nastawni aby przekazać dyżurnemu by ten podał sygnał Ms2 na semaforze aby potem biec z powrotem do zwrotnicy by przywrócić jej położenie zasadnicze. Czyli rozumiem, że szykujesz chorągiewki :) .
Oczywiście są wyjątki. Na stacji Białystok Starosielce, na głowicy północnej zwrotnice są obsługiwane przez dyżurnego z nastawni wykonawczej i przestawiane są przy gruncie. Jeden z semaforów przy torze, który przechodzi do dawnej bocznicy do Fast i Fadomu ma literkę "m". Procedura wyglądała tak, że dyżurny z nastawni dysponującej zgłaszał skład manewrowy. Dyżurny z wykonawczej układał przebieg (akurat zasadniczy był na wprost czyli de facto nie układał, bo był cały czas ułożony) i zamykał rogatki. Po zamknięciu rogatek powinien wrócić do nastawni i przekazać do dysponującej, że wszystko gotowe i wtedy z dysponującej powinien być podany Ms2. Nigdy tego nie widziałem. Ile razy biegałem za składami manewrowymi w Starosielcach, tyle razy dyżurny z wykonawczej zamykał rogatki i dawał sygnał "do mnie" ręką. Kiedy maszynista próbował pokazać palcem semafor w domyśle zwracając uwagę, że chętnie by zobaczył Ms2, dyżurny z wykonawczej jeszcze większym łukiem podawał sygnał "do mnie", czasem dodając pod nosem małą wiązankę białostocką.
Teraz bocznicy już nie ma. Ale obraz w głowie mam głęboko osadzony.
Moja bocznica jest praktycznie nieużywana więc zasadniczo będzie ustawiona na wprost. Wiec jeśli jakiś Turkol będzie chciał przyjechać, to trzeba będzie biegać z chorągiewką:)

To ten tor z o ktorej mówimy, to prowadzi do magazynu.
20201015_203446.jpg
20200915_104219.jpg
 
Ostatnio edytowane:

Podobne wątki