Dzięki za podpowiedzi
To załóżmy że jest możliwość zamknięcia tych samych zwrotnic, aby móc zastosować przebiegi w przeciwnych kierunkach, dzięki czemu będę miał tylko jeden drążek PU.
To też bardzo istotna dla mnie informacja
W efekcie wyszło mi, że moja nastawnica mogłaby wyglądać tak:
Górny rząd to kontrolki stanu urządzeń SRK (te opisane dodatkowymi tabliczkami to powtarzacze semaforów), w środkowym oczywiście opisy, a dolny rząd to obrotowe drążki - (od lewej) bloki pozwolenia, blok PU (w lewo do wjazdu na stację, w prawo do wyjazdu na szlak), obsługa sygnałów manewrowych na tarczach zaporowych B1m/B3m oraz drążki sterowania zwrotnicami. Dźwigni zwrotnicy nr. 5 nie ma, bo chcę odwzorować wygląd stacji, kiedy tej zwrotnicy już fizycznie nie było. Chcę też połączyć wszystko tak, żeby położenie zwrotnicy nr 3 (między torami 1 i 3) automatycznie określało która tarcza zaporowa (B1 czy B3) ma się wyświetlić zarówno w przypadku jazdy manewrowej jak i wyjazdu pociągu.
Zaś sam wykaz przebiegów utwierdzanych będzie bardzo prosty:
A (z Miłkowa): zwrotnice 2, 3 i 6 w położeniu "+"
B (do Miłkowa z toru 1): zwrotnice 2, 3 i 6 w położeniu "+"
B (do Miłkowa z toru 3): zwrotnice 2 i 4 w położeniu "+", 3 w położeniu "-"
Pytałem o opcję zamykania zwrotnic na torach bocznych kluczem, ale chyba jednak zrobię wszystkie sterowane z nastawni.
W każdym razie wielkie dzięki, jak kupię materiały to chyba wezmę się w pierwszej kolejności właśnie za nastawnicę
3) O ile pamiętam, to raczej nie jednego przebiegu, ale zawsze są to przebiegi sprzeczne, czyli wzajemnie się wykluczające. Trzeba pamiętać, że przekręcenie dźwigni powoduje zamknięcie mechaniczne możliwości przestawienia zwrotnic w drodze przebiegu. Już nie pamiętam, czy da się tak zrobić, by ruch w obie strony zamykał te same zwrotnice (chyba tak, ale głowy nie dam).
Wyświetlanie sygnału manewrowego następowało najprawdopodobniej na takich samych zasadach, jak na Tm czy na innych semaforach świetlnych.
W efekcie wyszło mi, że moja nastawnica mogłaby wyglądać tak:
Górny rząd to kontrolki stanu urządzeń SRK (te opisane dodatkowymi tabliczkami to powtarzacze semaforów), w środkowym oczywiście opisy, a dolny rząd to obrotowe drążki - (od lewej) bloki pozwolenia, blok PU (w lewo do wjazdu na stację, w prawo do wyjazdu na szlak), obsługa sygnałów manewrowych na tarczach zaporowych B1m/B3m oraz drążki sterowania zwrotnicami. Dźwigni zwrotnicy nr. 5 nie ma, bo chcę odwzorować wygląd stacji, kiedy tej zwrotnicy już fizycznie nie było. Chcę też połączyć wszystko tak, żeby położenie zwrotnicy nr 3 (między torami 1 i 3) automatycznie określało która tarcza zaporowa (B1 czy B3) ma się wyświetlić zarówno w przypadku jazdy manewrowej jak i wyjazdu pociągu.
Zaś sam wykaz przebiegów utwierdzanych będzie bardzo prosty:
A (z Miłkowa): zwrotnice 2, 3 i 6 w położeniu "+"
B (do Miłkowa z toru 1): zwrotnice 2, 3 i 6 w położeniu "+"
B (do Miłkowa z toru 3): zwrotnice 2 i 4 w położeniu "+", 3 w położeniu "-"
Pytałem o opcję zamykania zwrotnic na torach bocznych kluczem, ale chyba jednak zrobię wszystkie sterowane z nastawni.
W każdym razie wielkie dzięki, jak kupię materiały to chyba wezmę się w pierwszej kolejności właśnie za nastawnicę