Z ciekawości przeczytałem instrukcję obsługi od Viessmann Car Motion i streszczę wam czego się dowiedziałem.
System Viessmanna jest kompatybilny z Fallerem. Car Motion wykorzystuje taśmę magnetyczną zamiast drutu, co ma ograniczyć ryzyko "zerwania się" autka z pasa ruchu, aczkolwiek po drucie również pojedzie.
Samochód poprzez kontaktron odczytuje polaryzację pola magnetycznego i ma 3 możliwości komunikacji:
1. Cewki magnetyczne - czyli rozwiązanie Fallerowskie (moduł zatrzymania i postoju);
2. Magnesy stałe pod jezdnią - zależnie od pola zwolni lub się zatrzyma, kilka magnesów w odpowiedniej kolejności może wywołać zaprogramowaną akcję np. włączenie kierunkowskazu. (programowanie komputerem przez złącze USB) Tego raczej nie wykorzystamy, gdyż car System nad stałym magnesem się zatrzyma i nie pojedzie dalej;
3. Pilot zdalnego sterowania - można podać komendę z ręki;
4. Włączenie i wyłączenie odbywa się poprzez magnetyczną "pałkę", a nie włącznik pod podwoziem, w kabinie pod dachem jest zamontowany kontaktron za to odpowiedzialny.
Samochody są wyposażone w system przeciwjadowy działający na światło podczerwone. Diody emitujące znajdują się z tyłu, odbiorcze z przodu. Tu pojawia się pytanie czy jest to zgodne z systemem przez nas wprowadzonym.
Minusem tego systemu są baterie. Są zalutowane na stałe wewnątrz autka. Viessmann nie zaleca samodzielnej wymiany, lecz odesłanie modelu na serwis.
Poniżej link do źródła dla dociekliwych.
https://viessmann-modell.com/media/...lc2lnbiAxOC4zIFwoV2luZG93c1wpKS9Nb2REYXRl.pdf