Szanowni koledzy, nim sięgniecie do pochwy po kord alibo miecz, rozpoczynając kolejną forumową batalię, śpieszę z białą flagą i wyjaśnieniami
Po pierwsze furgon bo merytorycznie to rzecz najistotniejsza. Jestem dość ortodoksyjny w temacie wierności oryginałowi i czynię dużo przygotowań zanim skalpel i linijka pójdą w ruch. Nad rodziną furgonów n110 autosan również się doktoryzowałem. Zobaczcie
Wersja podstawowa n110 ogólnego przeznaczenia (Allgemeine) - liczba drzwi (Turenzahl) - lewa/prawa 1/1. Podobnie pozostałe wersje z wyjątkiem chlebowozu - ten miał dwoje drzwi z prawej. Chodzi pewnie o rozładunek - prawa strona - od chodnika przy szybkich dostawach do sklepu z drogi.
Kto tam wystawiał paluchy??
Nie będę obcinał bo co za modelarz bez palców, a gawędziarzy na forum jest nadprodukcja
Druga rzecz to logo PTHW - pewnie były jakieś barwy, ale te napisy na drzwiach były z szablonu, malowane w zalezności od dostępności farby. Na ciemnych kabinach białe, na jasnych czarne, czerwone, niebieskie etc.
Nazwę Transhandel znalazłem w archiwum dotyczącym PTHW z Bielska, które zostało zmiecione po 89 z powierzchni ziemi, zatem zakładam, że miało taki dopisek jako przedsiębiorstwo państwowe. W ramach różnych województw były różne odrębności.
W każdym razie dzięki za uwagi i miłe komentarze