• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Fotografie SM42/SP42/SU42

Miron92

Aktywny użytkownik
Reakcje
505 0 0
28.07.2024 | szlak Śniadowo - Łomża | SM42-741 z pociągiem "Jaskółka" przejeżdża przez dawny przystanek osobowy znajdujący się we wsi Koziki zmierzając w stronę Łomży. Ruch pasażerki na linii D29-49 został zawieszony z datą 31.03.1993.
SM42-741.jpg
 

Magic

Znany użytkownik
Reakcje
5.730 37 4
Widziałem ją ostatnio na Różynach jak jechała na Tczew z szynobusem "na plecach". Szkoda, że lakier błysk bo refleksów bardzo dużo, zdecydowanie za dużo.(y)
 

kary62

Aktywny użytkownik
Reakcje
264 0 0
Witam Koleżanki i Kolegów. Rzecz będzie o oznaczeniu serii lokomotyw, którym na PKP nadano serię SM42, a jej fabryczne oznaczenie to Ls800 (oznaczenie konstrukcyjne to 6D). W ostatnich kilkunastu latach pojawiło się na sieci PLK_PKP sporo lokomotywy oznaczonych serią SM42, po której następuje 4-cyfrowy numer rozpoczynający się od cyfry 2 (2xxx). Mniemam, że jest to numer fabryczny, nadawany każdej lokomotywie przez Fablok. Takowe oznaczenie sugerowałoby, ze jest to lokomotywa, której właścicielem jest firma (spółka) prywatna, chociaż malatura tych lokomotyw, w większości egzemplarzy, nie wskazuje na konkretną firmę, czy spółkę. Chodzi mi o to jakie jest pochodzenie tych lokomotyw ? Czy są to dawne (z PRL-u) lokomotywy z przemysłu, czy lokomotywy wycofane ze służby na PKP, które oprócz numeracji PKP od 001 do 1157 (a czy PKP nie miały 1183 egzemplarzy tych lokomotyw ?) miały swoje numery fabryczne - nadane przez Fablok - i teraz powrócono do tych numerów pozostawiając im jednak oznaczenie „pekapowskie” SM42.? „Stonki” z oznaczeniem SM42-2xxx, w różnorakiej malaturze, pracują także w stacjach, wykonując różne prace manewrowe, podstawiając np. składy osobowe w perony itd. (sam widziałem taka sytuację). Czy są to zatem - tak oznaczone - lokomotywy, będące własnością PKP Cargo, PKP IC, Regio, czy prywatne, wykonujące usługi dla państwowych przewoźników ? Są oczywiście lokomotywy z oznaczeniem SM42-2xxx spółek prywatnych w ich konkretnych barwach (i to jest OK), ale czyje są te „kolorowe” „stonki”, z takim oznaczeniem i numeracją ?. Także Spółka PKP-Energetyka ma żółte „stonki” z oznaczeniem serii SM42-2xxx, chociaż pracują tam też lokomotywy z numeracją „pekapowską” - od 001 do 1157 (1183). Porządkując to wszystko…
Seria SM42 nadana była prze PKP z numeracją od 001 do 1157 (1183). Oznaczenie fabryczne tych lokomotyw to Ls800, konstrukcyjne to 6D. A zatem czy tzw. lokomotywy przemysłowe (w PRL-u i obecnie), oraz w prywatnych, obecnie istniejących spółkach, nie powinny mieć oznaczenia Ls800, czy 6D (a nie SM42-2xxx) ? Bo np. nowe „Kioski” (stonki po modernie) mają rozróżnienie – SM42-12xx w PKP a 6D u „prywaciarzy” (podobnie jak np. seria ST48 – 15D, 16D u prywaciarzy, czy SM48 – a TEM2). Nasuwa się też pytanie, czy w PRL-u „stonki” pracujące w przemyśle nie miały oznaczenia SM42 (i numeru zaczynającego się od 2000) – bo chyba tak ? Jest też tak obecnie - w cementowniach np. (tak pozostało po PRL-u). Są też „stonki” będące własnością obecnie działających, prywatnych przewoźników, z zachowanym numerem „pekapowskim”… Taki „misz-masz”…
Powtarzając zasadnicze pytanie… Lokomotywy oznaczone serią SM42-2xxx, pracujące na sieci PKP_PLK są z „przemysłu, czy też są to wycofane z PKP SM42, którym wykreślono numeracje „pekapowską”, a nadano ich numery fabryczne ?




 

Magic

Znany użytkownik
Reakcje
5.730 37 4
Nie wiem czy to coś wniesie do tematu ale mam takie foto przykładowo, z brzegu pierwsze:
IMG_20200806_112240561_HDR.jpg

Lokomotywa w malowaniu Cargounit, SM42-2412, jeździła dla Orion Kolej P5 04.05.20. A zdjęcie zrobione 6 sierpnia 2020. (Olsztyn/Gutkowo).
 

Kamil97

Aktywny użytkownik
Reakcje
191 0 0
Witam Koleżanki i Kolegów. Rzecz będzie o oznaczeniu serii lokomotyw, którym na PKP nadano serię SM42, a jej fabryczne oznaczenie to Ls800 (oznaczenie konstrukcyjne to 6D). W ostatnich kilkunastu latach pojawiło się na sieci PLK_PKP sporo lokomotywy oznaczonych serią SM42, po której następuje 4-cyfrowy numer rozpoczynający się od cyfry 2 (2xxx). Mniemam, że jest to numer fabryczny, nadawany każdej lokomotywie przez Fablok. Takowe oznaczenie sugerowałoby, ze jest to lokomotywa, której właścicielem jest firma (spółka) prywatna, chociaż malatura tych lokomotyw, w większości egzemplarzy, nie wskazuje na konkretną firmę, czy spółkę. Chodzi mi o to jakie jest pochodzenie tych lokomotyw ? Czy są to dawne (z PRL-u) lokomotywy z przemysłu, czy lokomotywy wycofane ze służby na PKP, które oprócz numeracji PKP od 001 do 1157 (a czy PKP nie miały 1183 egzemplarzy tych lokomotyw ?) miały swoje numery fabryczne - nadane przez Fablok - i teraz powrócono do tych numerów pozostawiając im jednak oznaczenie „pekapowskie” SM42.? „Stonki” z oznaczeniem SM42-2xxx, w różnorakiej malaturze, pracują także w stacjach, wykonując różne prace manewrowe, podstawiając np. składy osobowe w perony itd. (sam widziałem taka sytuację). Czy są to zatem - tak oznaczone - lokomotywy, będące własnością PKP Cargo, PKP IC, Regio, czy prywatne, wykonujące usługi dla państwowych przewoźników ? Są oczywiście lokomotywy z oznaczeniem SM42-2xxx spółek prywatnych w ich konkretnych barwach (i to jest OK), ale czyje są te „kolorowe” „stonki”, z takim oznaczeniem i numeracją ?. Także Spółka PKP-Energetyka ma żółte „stonki” z oznaczeniem serii SM42-2xxx, chociaż pracują tam też lokomotywy z numeracją „pekapowską” - od 001 do 1157 (1183). Porządkując to wszystko…
Seria SM42 nadana była prze PKP z numeracją od 001 do 1157 (1183). Oznaczenie fabryczne tych lokomotyw to Ls800, konstrukcyjne to 6D. A zatem czy tzw. lokomotywy przemysłowe (w PRL-u i obecnie), oraz w prywatnych, obecnie istniejących spółkach, nie powinny mieć oznaczenia Ls800, czy 6D (a nie SM42-2xxx) ? Bo np. nowe „Kioski” (stonki po modernie) mają rozróżnienie – SM42-12xx w PKP a 6D u „prywaciarzy” (podobnie jak np. seria ST48 – 15D, 16D u prywaciarzy, czy SM48 – a TEM2). Nasuwa się też pytanie, czy w PRL-u „stonki” pracujące w przemyśle nie miały oznaczenia SM42 (i numeru zaczynającego się od 2000) – bo chyba tak ? Jest też tak obecnie - w cementowniach np. (tak pozostało po PRL-u). Są też „stonki” będące własnością obecnie działających, prywatnych przewoźników, z zachowanym numerem „pekapowskim”… Taki „misz-masz”…
Powtarzając zasadnicze pytanie… Lokomotywy oznaczone serią SM42-2xxx, pracujące na sieci PKP_PLK są z „przemysłu, czy też są to wycofane z PKP SM42, którym wykreślono numeracje „pekapowską”, a nadano ich numery fabryczne ?


SM42/Ls800p z numeracją od 2xxx do 26xx to lokomotywy przemysłowe. PGE Energetyka Kolejowa posiada w większości SM42 ex. PKP oznaczone numerem seryjnym lub fabrycznym.
 

kary62

Aktywny użytkownik
Reakcje
264 0 0
To tu występuje jeszcze jedna rzecz. Numeracja 2xxx to przemysłowa, a nie fabryczna, bo przecież fabryka nadawała kolejne numery swoim "produktom" - czyli lokomotywom różnych serii, w kolejności jak były budowane. Np. przed SM42 były SM30 - itd.... Czy mam rację ?
 

Podobne wątki