• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Fotografie SM42/SP42/SU42

OP
OP
ffox

ffox

Administrator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
3.816 15 0
4 marca 2014, Wrocław Główny (widok z dworca PKS).
Niestety zdjęcia robione z telefonu
20140304_100507.jpg 20140304_100507 zoom.jpg

10 marca 2014, Wrocław, okolice pl. Kromera za dworcem Nadodrze.
Niestety również zdjęcia robione z telefonu.
20140310_085911.jpg 20140310_085911 zoom.jpg
20140310_090914.jpg 20140310_090914 zoom.jpg
 
Ostatnio edytowane:

Jarek

Znany użytkownik
Reakcje
0 0 0
SM42 2283, wczoraj koło stacji Warszawa Praga.

DSC09144.jpg


DSC09147.jpg


DSC09153.jpg


DSC09156.jpg

Ostatnie zdjęcie robione "pod światło", efekt końcowy kiepski, aparat i fotograf dali ciała ;)
 
Ostatnio edytowane:

Ostatni

Znany użytkownik
Reakcje
195 3 0
A ET22 z ET42 lub ST44 z Sm42 ? -dziwne pytania zadajesz, mozna łączyc dowolne lokomotywy nawet w trakcji po 10 i 20 lokomotyw nie tylko podwójnie.
 

PX48-28

Aktywny użytkownik
Reakcje
100 5 2
A ET22 z ET42 lub ST44 z Sm42 ? -dziwne pytania zadajesz, mozna łączyc dowolne lokomotywy nawet w trakcji po 10 i 20 lokomotyw nie tylko podwójnie.
Co? Dowolne? W ile? Nawet 4E z 303E nie można łączyć bo nie są kompatybilne, a są z rodziny EU07. Lokomotywy w Polsce łączone są we dwie (obecnie jedyna para na sterowaniu to 07-134 z 07-139 połączone na sztywno, czyli zrobili pierwszego jamnika 4E), co nie jest z regóły wykorzystywane z racji stanu gniazd. Nawet modernizowane 303Eb można łączyć tylko kabinami "B" bo tylko na nich działa. A Byka jak podłączysz, do czego?
Czy SM42 daje się łączyć w trakcję podwójną z SU42?
Prawdopodobnie tak, bo w zasadzie niczym się nie różnią po za aparaturą grzewczą.
 

Ostatni

Znany użytkownik
Reakcje
195 3 0
Panowie, lączyć można dowolną ilość lokomotyw dowolnego typu !!
Po pierwsze :
Megido nie napisał że chodzi o sterowanie wielokrotne !!
Po drugie :
Trochę na kolei pracowałem , a i obecnie nie spotkałem się, aby łączono kablami sterowanie wielokrotnego jakiekolwiek lokomotywy, zawsze obsługa jest w obu lokomotywach(w przypadku trakcji podwójnej) i obaj maszyniści "pracują".

PX48-28 właśnie z okna widziałem 2x 07 , jedna to 4E druga 303E , jechały z jakimś IC -kiem na Szczecin -Trakcja podwójna oczywiście , obie na patykach i z maszynistami za kołem ! :)

SM42 i SU42(chodzi zapewne o "Polsata")maja możliwośc wspołpracy w sterowaniu wielokrotnym .

Swoją droga Megido jakie pytanie zadał taką dostal odpowiedź
 

Meggido

Znany użytkownik
Reakcje
2.782 12 2
Pytanie zadałem precyzyjne: czy SM42 da się połączyć w trakcję podwójną z SU42. Nie zadałem pytania czy można ciągnąć skład SMką i Polsatem z obsługą w obu lokomotywch, bo to jest oczywiste. Poza tym nie znam jakiejkolwiek polskiej lokomotywy dającej się łączyć w trakcję wielokrotną. Dokumentacja i literatura podaje tylko sterowanie podwójne lub ukrotnione w ilości sztuk dwóch.
Zatem żeby Kolega Ostatni mógł się wypowiedzieć, jako znawca, czy lokomotywę SM42 można połączyć przewodami poprzez gniazda sterowania wielokrotnego z lokomotywą SU42 i sterować oboma lokomotywami z kabiny lokomotywy pierwszej w kierunku jazdy?
 

MichałŁ

Aktywny użytkownik
Reakcje
144 1 0
Nie ma głupich pytań są tylko głupie odpowiedzi.
Kolega Meggido nie musi być tak biegły żeby znać różnię miedzy trakcja podwójną i wielokrtoną ale z kontekstu pytania można wywnioskować o co chodzi więc nie rozumiem po co te uwagi. Ważne że zadaje ciekawe pytania i che się czegoś dowiedzieć
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.476 552 30
Poza tym nie znam jakiejkolwiek polskiej lokomotywy dającej się łączyć w trakcję wielokrotną. Dokumentacja i literatura podaje tylko sterowanie podwójne lub ukrotnione w ilości sztuk dwóch.
A jak w takim razie Kolega Meggido rozumie różnicę między trakcją wielokrotną a ukrotnioną? Trakcja wielokrotna to połączenie wielu lokomotyw w celu prowadzenia ciężkiego pociągu - niezależnie od sposobu sterowania tymi lokomotywami. W ten sposób można łączyć dowolne lokomotywy, nawet parowe z elektrycznymi. Sterowanie ukrotnione to sterowanie wieloma lokomotywami z jednej kabiny. Nie znam dokumentacji lokomotyw na tyle, by wiedzieć, czy rzeczywiście żadna z polskich maszyn nie może być łączona w sterowaniu ukrotnionym więcej niż z drugą taką samą lokomotywą. Na pewno taka możliwość dotyczy EN57, gdzie sterowanie trzema zespołami to standard, a większej liczby nie stosuje się z przyczyn operacyjnych, nie technicznych. Technicznie można połączyć więcej i sam słyszałem, gdy w celu przesłania 6 zespołów połaczono je wszystkie i sterowano z jednej kabiny. Nie wiem, jak to wygląda z nowymi ezt.
 

PX48-28

Aktywny użytkownik
Reakcje
100 5 2
Panowie, lączyć można dowolną ilość lokomotyw dowolnego typu !!
PX48-28 właśnie z okna widziałem 2x 07 , jedna to 4E druga 303E , jechały z jakimś IC -kiem na Szczecin -Trakcja podwójna oczywiście , obie na patykach i z maszynistami za kołem ! :)
Przecież napisałem:
Lokomotywy w Polsce łączone są we dwie (obecnie jedyna para na sterowaniu to 07-134 z 07-139 połączone na sztywno, czyli zrobili pierwszego jamnika 4E), co nie jest z regóły wykorzystywane z racji stanu gniazd. Nawet modernizowane 303Eb można łączyć tylko kabinami "B" bo tylko na nich działa.
Napisałem, że nie jest w większości przypadków wykorzystywane z uwagi na stan gniazd, z resztą sam ostatnio jechałem na składzie składającym się z dwóch 4E i nie były "na sterowaniu" bo po gniazdach zostało, no tyle, że nic. Jednak podałem przykład 07-134 i 07-139 które są połączone przewodami SW. Odnośnie, tego że zawsze na "dwóch" jeździło się też się nie zgodzę, bo nawet W. Dołubizno opisuje prace na wielokrotnym. Co do ilości lokomotyw na sterowaniu wielokrotnym dopytam się jeszcze.
 

JacekZet

Znany użytkownik
Reakcje
486 1 0
Po 3 lokomotywy na sterowaniu wielokrotnym można było łączyć SM41 ale czy to stosowano nie wiem. W Karsznicach parokrotnie pracowały po 2 SM41 przy obsłudze pociągów roboczych - rozładunek podsypki. Na pewno w okresie gdy SN61 prowadziły pociągi ekspresowe pracowały one po 3 w sterowaniu ukrotnionym. W każdym musiał znajdować się pomocnik zajmujący się silnikiem, to samo dotyczyło SM41
Co by wrócić do tematu - SM42-471 pcha skład z kruszywem do budowy S8 na miejsce rozładunku. Kiedy skończą się przewozy kruszywa w Sieradzu nie będzie już obsługi ruchu towarowego - brak klientów. Bocznica do Ytongu zarosła krzakami, prowadzącą do niego ulicę zdewastowały ciężarówki - Xella Polska nie zapłaci za jej naprawę.
DSCN0251M.jpg
 

Meggido

Znany użytkownik
Reakcje
2.782 12 2
Chciałbym jednak pociągnąć temat trakcji ukrotnionej i uzyskać interesującą mnie informację czy można łączyć SM42 z SU42 w trakcję ukrotnioną? Powyższe odpowiedzi są nieco mętne.
 

PX48-28

Aktywny użytkownik
Reakcje
100 5 2
Z odpowiedzi jaką otrzymałem są to ograniczenia sprzętowe, które wynikły z braku potrzeby na tak dużą moc jak 3xEU07 czyli w przeliczniku (3x2000). Tak na dobrą sprawę jest to logiczne z racji długości torów odstawczych w Polsce.

Edit. Wpadłem jak śliwka w kompot, to co napisałem tyczy się EU07 na analogu, jak z resztą lokomotyw z tej epoki nie wiem, nowe pewnie można łączyć nawet w 10. Jeśli wprowadziłem kogoś w błąd to przepraszam.
 
Ostatnio edytowane:

Ostatni

Znany użytkownik
Reakcje
195 3 0
Chciałbym jednak pociągnąć temat trakcji ukrotnionej i uzyskać interesującą mnie informację czy można łączyć SM42 z SU42 w trakcję ukrotnioną? Powyższe odpowiedzi są nieco mętne.
SM42 I SU42 można łączyć w trakcję UKROTNIONĄ ! o ile nie zostały usunięte przewody sterowanie wielokrotnego z lokomotywy SU42 (prawdopodobnie nie wszystkie je miały /maja po modernizacji).
 

Podobne wątki