• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny Schlesienmodelle - wagony typu 440V

OP
OP
Robert Reschka

Robert Reschka

Znany użytkownik
Reakcje
3.515 348 18
Prace nad nowym talbotem przecież nie zatrzymają produkcji 440V. EU/EP też dalej była produkowana, mimo że pracowałem nad EP09 ;)

Co mnie jednak dziwi, że tak 436V jest faworyzowany, mimo że z wyglądu to jest trochę dłuższy 440V, a 441V się znacznie różni od 440V/436V.
 
Reakcje
243 1 0
Jak już rozpoczął się koncert życzeń to ja proponuję wagon serii Fas, typu 413S.
Uzupełniło by to, w moim przypadku, kolekcję gdzie obok 408s targane przez zakładową 401D były częstym powodem sprintu do torów.
Dzieciństwo spędzone przy bocznicy do fabryki domów :)
 
Ostatnio edytowane:

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
4.034 8 0
Ponieważ koszty formy 440V się zwróciły, trzeba knuć dalej temat talbotów. Powiedzcie mi, jaki typ talbota chcielibyście jako następny?

441V Falns (super)
436V Falns (kocham to)
C553V Fals (doceniam)
108A ewentualnie 8A ... :) Może czas pomyśleć o modelach wagonów z siedzeniami ... ;)

A wracając do pytania, opracowując formę modelu 441V (nazwijmy w wersji "klasycznej") można uwzględnić drugą wersję "trumny". Tym samym byłaby kolejna odmiana wagonu - 441Vb (w załączeniu fotki). Wagonów z odchylnym dachem zbudowano 210 szt. i kursowały w siedmiu zwartych składach po 30 szt.
 

Załączniki

SU45-122

Nowy użytkownik
Reakcje
7 0 1
Moim zdaniem może warto wziąć pod uwagę trochę starszą serie np. 24Ve
Ciekawym pomysłem jest również 430S
Teraz naturalną kontynuacją po 440V była by seria 441V.
Dla fanów przewozu kruszywa i tłucznia, przydały by się wagony 443V, które można by było mieszać z 418V we wszystkich odmianach wersji.
 

JakubR

Aktywny użytkownik
Donator forum
Reakcje
738 1 0
Moim zdaniem może warto wziąć pod uwagę trochę starszą serie np. 24Ve
Ciekawym pomysłem jest również 430S
Teraz naturalną kontynuacją po 440V była by seria 441V.
Dla fanów przewozu kruszywa i tłucznia, przydały by się wagony 443V, które można by było mieszać z 418V we wszystkich odmianach wersji.
24Ve byłoby idealnym uzupełnieniem, do obecnie "trzaskanych" przez Roco, dla zbieraczy "ilościowych" (choć poziom wierności wykonania byłby biegunowo odmienny i zachęcający do kupna). Jak to by była epoka V i dalej faworyzowana przez Pana Roberta, to PTK-owskie barwy byłyby pewnikiem lecz pewnie problem z dokumentacjami i numerami znów się pojawia. A dobrze wiemy, że chętnych do pomocy mało...

Należy dodać że rynek w pewnym sensie się nasycił tym typem dzięki niemałej serii wykonanej przez ŚMR, więc dajmy szanse na całkiem nowy wypust i powiew świeżości.
 

Skiper

Aktywny użytkownik
Reakcje
294 39 11
no tego typu wagony w realu zaczęły istnieć od 1997 roku czyli od epoki Vb.
Uściślając - w roku 1998 powstał prototyp a w kolejnym roku ruszyła produkcja seryjna.
Panowie, mącicie ludziom w głowach - pierwowzór modelu o którym tu się "rozprawia" wszedł do produkcji w roku 2001 .....
Ponieważ koszty formy 440V się zwróciły, trzeba knuć dalej temat talbotów.
To skoro pięknie się zwróciły dla "v2" to może warto ... dokończyć projekt "spinając" go wersją pierwszą wagonów typu 440V?
Wtedy projekt staje się komplementarny, a możliwości kolejnych setów... nie mają końca.
 
OP
OP
Robert Reschka

Robert Reschka

Znany użytkownik
Reakcje
3.515 348 18
To skoro pięknie się zwróciły dla "v2" to może warto ... dokończyć projekt "spinając" go wersją pierwszą wagonów typu 440V?
Wtedy projekt staje się komplementarny, a możliwości kolejnych setów... nie mają końca.
Chodzi Panu o inne warianty wagonu 440V? Formy już są gotowe ku temu, proszę popatrzeć tu na zdjęcie pierwszych prototypu. Zestaw 440003 będzie miał inne klapy i się różnił od tych pierwszych zestawów.
A38D7B0B-2526-4E58-B803-DE18A1227AAB.jpeg

A tu widzimy powód, dlaczego burty się nie otwierają.
IMG_6554.jpeg
 

jjobs1

Użytkownik
Reakcje
67 5 0
Właśnie otrzymałem oba zestawy wagonów Falns SM - jestem pod dużym wrażeniem, rewelacyjnie wykonane wagony o świetnych właściwosciach jezdnych. To zupełnie inna liga niż przemalowanki Roco (wystarczy postawić obok i od razu widać różnice). Gratulacje dla @Robert Reschka ! Czekam niecierpliwie na kolejne zestawy i zapowiadaną wstępnie EtT41 w barwach PKP Cargo (mam nadzieje, ze się ukaże - byłby z tego świetny skład towarowy).
 

Arekmiz

Znany użytkownik
Reakcje
1.633 160 0
Panowie, czy ktoś może zmierzyć dokładnie wymiary modelu 440V? Chodzi o długość modelu ze zderzakami, wysokość modelu stojącego na stole i szerokość modelu pomiędzy najbardziej wystającymi na boki elementami. :)
 

Podobne wątki