Witam.
Przeszło dwa lata pracy.
Dwie formatki A4 blach fototrawionych. Blachy próbne - prototypowe i wreszcie PRODUKCYJNE.
Całe godziny treningu w lutowaniu. Wymiana lutownic...
Potem myjka ultradźwiękowa.
Potem szczoteczka, pędzelek i mycie w płynie do naczyń.
Potem piaskowanie w specjalnej komorze dentystycznej proweniencji. (nowy kompresor)
Znowu mycie.
Lakiernia - podkład - sprawdzenie - poprawki - lakier.
Panie i Panowie.
W roku 1878 przedłużono linię kolejową (KFNB) z Bielska (Bielitz) do Żywca (Saybush), dzięki subwencji arcyksięcia Albrechta w wysokości pół miliona guldenów reńskich, właściciela dóbr żywieckich, w tym i browaru.
Koniecznym okazało się przebicie istniejącego do dziś tunelu o długości 268 m pod bielskim "Wzgórzem", nad którym króluje zamek Sułkowskich. Wylot tunelu znajduje się przy Poczcie Polskiej i Teatrze Polskim. Kopie instytucji wiedeńskich! Dzisiaj pięknie odrestaurowane i dodające miastu uroku.
Mamy więc tu sobie w Bielsku tunel a nad nim centrum miasta. Równoległa do torów a biegnąca powyżej ulica nosiła nazwę... Kaiser Franz Josef-Strasse, a dzisiejszą 3 Maja. Też pięknie. Wszak od 3 Maja to się nam zaczęło...
Trzy razy dziennie jechał wtedy pociąg z Dziedzic do Żywca przez Bielsko (1 h 10 min. jazdy). "Nasi" wykręcają podobny czas ...
W składach przemierzających Bielsko pociągów były doczepiane wagony ze złocistym, gazowanym trunkiem.
Ciągnione przez niestrudzone-austriackie parowozy dostarczały ludziom tego, czego prawdziwi faceci tylko z trudem sobie odmówią.
Wagony do przewozu piwa zakupione przez Browar Książęcy Arcyksięcia Albrechta były produkowane w fabryce Ringhoffer Smichov (PRAHA) ... Po II Wojnie Światowej zakłady TATRA Praga.
Miłośnikom tramwajów umilę fakt, iż tramwaje były tam produkowane od 1876 roku. Na początku drewniane, do konnej trakcji.
W Skansenie Chabówce najstarszym wagonem jest wagon z Righoffera.
Autentyczny wagon zakładów słodowo-piwowarskich w Żywcu znajduje się w zbiorach PSMK w Skierniewicach. Stanowił "podstawę" naszych prac rozwojowych i spowodował intensyfikację kontaktów z zagranicznymi ekspertami.
Typ maźnic wczesny sprzed 1899 roku. Sprzęg pojedynczy. Koła szprychowe RP-25 (Luck Feinmechanik) Drzwi ładunkowe otwierane. Klapy zasypowe do lodu otwierane. Bufory sprężynujące. Full metal.
Efekt prac pozwalam sobie przedstawić poniżej.
Zapraszam do przenosin w czasie. Na powrót do teraźniejszości zawsze jest czas! Oby nie na kacu... :twisted:
Przeszło dwa lata pracy.
Dwie formatki A4 blach fototrawionych. Blachy próbne - prototypowe i wreszcie PRODUKCYJNE.
Całe godziny treningu w lutowaniu. Wymiana lutownic...
Potem myjka ultradźwiękowa.
Potem szczoteczka, pędzelek i mycie w płynie do naczyń.
Potem piaskowanie w specjalnej komorze dentystycznej proweniencji. (nowy kompresor)
Znowu mycie.
Lakiernia - podkład - sprawdzenie - poprawki - lakier.
Panie i Panowie.
W roku 1878 przedłużono linię kolejową (KFNB) z Bielska (Bielitz) do Żywca (Saybush), dzięki subwencji arcyksięcia Albrechta w wysokości pół miliona guldenów reńskich, właściciela dóbr żywieckich, w tym i browaru.
Koniecznym okazało się przebicie istniejącego do dziś tunelu o długości 268 m pod bielskim "Wzgórzem", nad którym króluje zamek Sułkowskich. Wylot tunelu znajduje się przy Poczcie Polskiej i Teatrze Polskim. Kopie instytucji wiedeńskich! Dzisiaj pięknie odrestaurowane i dodające miastu uroku.
Mamy więc tu sobie w Bielsku tunel a nad nim centrum miasta. Równoległa do torów a biegnąca powyżej ulica nosiła nazwę... Kaiser Franz Josef-Strasse, a dzisiejszą 3 Maja. Też pięknie. Wszak od 3 Maja to się nam zaczęło...
Trzy razy dziennie jechał wtedy pociąg z Dziedzic do Żywca przez Bielsko (1 h 10 min. jazdy). "Nasi" wykręcają podobny czas ...
W składach przemierzających Bielsko pociągów były doczepiane wagony ze złocistym, gazowanym trunkiem.
Ciągnione przez niestrudzone-austriackie parowozy dostarczały ludziom tego, czego prawdziwi faceci tylko z trudem sobie odmówią.
Wagony do przewozu piwa zakupione przez Browar Książęcy Arcyksięcia Albrechta były produkowane w fabryce Ringhoffer Smichov (PRAHA) ... Po II Wojnie Światowej zakłady TATRA Praga.
Miłośnikom tramwajów umilę fakt, iż tramwaje były tam produkowane od 1876 roku. Na początku drewniane, do konnej trakcji.
W Skansenie Chabówce najstarszym wagonem jest wagon z Righoffera.
Autentyczny wagon zakładów słodowo-piwowarskich w Żywcu znajduje się w zbiorach PSMK w Skierniewicach. Stanowił "podstawę" naszych prac rozwojowych i spowodował intensyfikację kontaktów z zagranicznymi ekspertami.
Typ maźnic wczesny sprzed 1899 roku. Sprzęg pojedynczy. Koła szprychowe RP-25 (Luck Feinmechanik) Drzwi ładunkowe otwierane. Klapy zasypowe do lodu otwierane. Bufory sprężynujące. Full metal.
Efekt prac pozwalam sobie przedstawić poniżej.
Zapraszam do przenosin w czasie. Na powrót do teraźniejszości zawsze jest czas! Oby nie na kacu... :twisted:
Załączniki
-
230,1 KB Wyświetleń: 1.238