• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Saybush = Żywiec. Czyli czym piwo przed 130 laty wożono.

Krzysztof Koj

Znany użytkownik
Reakcje
637 3 1
#21
TLLK napisał(a):
(...) Autentyczny wagon zakładów słodowo-piwowarskich w Żywcu znajduje się w zbiorach PSMK w Skierniewicach. Stanowił "podstawę" naszych prac rozwojowych i spowodował intensyfikację kontaktów z zagranicznymi ekspertami...
No... niekoniecznie 8) , wagon znajdujący się w zbiorach PSMK w Skierniewicach, był co prawda dzierżawiony przez w/w Zakłady Piwowarsko- słodownicze w Żywcu, ale... na początku lat 60 XX wieku. Na wagonie tym jest wybity numer inwentarzowy KkStB, który bynajmniej nie wskazuje na to, że wagon ten był od początku swojego istnienia (tj. dopiero od roku 1912 :!: ) własnością Browaru w Żywcu...
Poza tym, wagon Skierniewicach jest przecież wagonem o wiele nowszym (późniejszym o ok. 20 lat !) od pierwowzoru prezentowanego modelu, a w dodatku jest w istostny sposób przebudowany, więc jeśli stanowił jakąkolwiek "podstawę" do budowy prezentowanego modelu, to... stało się bardzo żle :) .
Przy tej okazji chciałbym zaznaczyć, że jakiekolwiek początki prac nat tym modelem, nie mają nic wspólnego, ani z wagonem PSMK Skierniewice, ani też z "inrtensyfikacją kontaktów z zagranicznymi ekspertami", lecz po prostu... z przesłaniem zdjęcia oryginału tegoż wagonu do TLLK, przez rodzimego (broń boże nie zagranicznego !) "pseudoeksperta" :) , wraz zachętą do wykonania jego modelu.
Co ciekawe, "zagraniczni eksperci" chyba się w tym przypadku jakoś "nie popisali", bo prototypowy model nie ma na sobie nawet tych oznaczeń, które miał na wspomnianym zdjęciu oryginalny wagon (nie widzę np. żadnych oznaczeń na ostoi modelu wagonu ?) :)
 

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
3.124 277 41
#23
Corvin...przyiwań sam sobie bana ! :D za snobizm ... i wyjdziesz z twarzą :x
Innego wyjścia nie widzę .... :twisted:

Po przeczytaniu postu Naczelnego Archiwisty Rzeczp. na temat merytoryczny ...w dodatku jest w istostny sposób przebudowany, więc jeśli stanowił jakąkolwiek "podstawę" do budowy prezentowanego modelu, to... stało się bardzo źle ... zamarłem :shock:
To co ci "zagraniczni experci" teraz powinni bekać odszkodowanie ... :devil:
Czyż nie pisałem ze tamoj są już tylko zblazowani zgniłkowie których nawet nie irytuje widok białych dziewcząt w towarzystwie ...nie musze pisać kogo prawda ?! :devil: ... a co dopiero kwestia poprawnej dokumentacji wagonu ...
 

corwin

Administrator
Zespół forum
Reakcje
350 2 3
#24
Krzysztof Koj napisał(a):
Corwin napisał(a):
maciekk napisał(a):
Piękny model :shock: :shock:

Jak jest cena wagoniku ?
Nie chciałbym być złośliwy... ale przy tego typu produkcjach przypomina mi się tekst o kupowaniu naprawdę drogich zegarków....

Pytasz o cenę? - Nie stać Cię.
Ja też nie chciałbym być złośliwy, ale to - delikatnie mówiąc - pachnie snobizmem i jest... prymitywne :D
Nie sądzę :) To było odniesienie do tego co już wcześniej Tolo pisał, że ceny podaje na PW. Skoro już kilka razy napisał, że nie podaje cen na forum i nie trafia to mam nadzieję, że ten tekst trafi do co poniektórych. A, że nie jest grzeczny - cóż, nie jestem politycznie poprawny.

PS. Ciekawe jak wyglądałaby Twoja odpowiedź gdyby ktoś napisał na forum ile kosztuje u Ciebie dokumentacja do np. Kdn
 
OP
OP
TLLK

TLLK

Aktywny użytkownik
Reakcje
236 7 2
#25
Krzysztof Koj napisał(a):
TLLK napisał(a):
(...) Autentyczny wagon zakładów słodowo-piwowarskich w Żywcu znajduje się w zbiorach PSMK w Skierniewicach. Stanowił "podstawę" naszych prac rozwojowych i spowodował intensyfikację kontaktów z zagranicznymi ekspertami...
No... niekoniecznie 8) , wagon znajdujący się w zbiorach PSMK w Skierniewicach, był co prawda dzierżawiony przez w/w Zakłady Piwowarsko- słodownicze w Żywcu, ale... na początku lat 60 XX wieku. Na wagonie tym jest wybity numer inwentarzowy KkStB, który bynajmniej nie wskazuje na to, że wagon ten był od początku swojego istnienia (tj. dopiero od roku 1912 :!: ) własnością Browaru w Żywcu...
No i co z tego Panie Krzysiu Koj?
Mój wagon jest z KFNB a nie z k.k.St.B. Nawet dziecko to wie, że to nie są te same wagony. Po co to "pisanie"? Dla zasady - że u tola dym musi być? 8)

Skierniewicki okaz pozwolił zapoznać się z jego archaiczną konstrukcją a niezorientowani mają motyw aby wybrać się do Skierniewic i wesprzeć tamtejsze inicjatywy.
Nie rób zatem z igły widły - bo nie wiem po co.

Wracając do przesłanego przez Ciebie zdjęcia: poza KFNB i numerem 55000 nic nie jest czytelne.
Eksperci austriaccy nie posiadają żadnych zachowanych danych dotyczących ilostanu i szczegółowej wiedzy co do wyglądu odwzorowanego przez TOLOLOKO, tego, konkretnego wagonu.
Dostałem od nich "Blatty" innych, podobnych konstrukcji i całą masę zdjęć, ale z okresu k.k.St.B - czyli późniejszego. Wykorzystam, ale nie w tym konkretnym przypadku. Zwłaszcza dachy.

Jeżeli Ty masz coś wartościowego - to prześlij fakturę a się nie marnuj
(a rozmawialiśmy o tym przez telefon, tylko Ty nie masz wiecznie czasu) Mieszasz fakty.

Nie podoba mi się Twój stosunek do Ekspertów. To nie wątek o Waszych animozjach.
Nie komentuj też proszę co jest snobizmem. nikogo to na Forum nie obchodzi.

Męczy mnie czytanie złośliwych dygresji, stukanych o czwartej rano...
Zero konkretu - mnóstwo zdziwiania.
Po co?

;)
Tolo
 
E

e-lektryk

Gość
#26
Dwa lata projektowania !!!! :shock: :shock: :shock: :shock:
ja pier.... chyba bym umarł z nudów, Tamare miałem w 2 tygodnie opracowaną do trawienia :D
 

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
3.124 277 41
#27
TLLK napisał(a):
stukanych o czwartej rano...
TLLK nie przesadzaj... nieboszczyk Wojtyłła przedstawiony był w mainstrimowych mediach jako rzekomo rozpoczynający pracę intelektualną o 5 rano.
I to miało być argumentem na jego wyjątkowość.
W tym przypadku nasz Nacz.Arch. przebija pod tym wzgledem nieboszczyka.
Raczej widzałbym w porze pisania postów przez K.K. ekskluzywizym ... tzw. "paryski tryb życia " wynikły z wolnego zawodu .
:)
 
OP
OP
TLLK

TLLK

Aktywny użytkownik
Reakcje
236 7 2
#29
Oprócz tego Oelki, EU, ET i zarzucone na razie wagony Balt Orient Expresu.
Poza tym Rosomaki, czołgi PT, Polskie Fiaty 508 (ktoś z Forum zamówił ? :) )
Jest jeszcze GAGS, którego właśnie trzymam w ręku :)

W dwa tygodnie to sobie można faktycznie blachę zaprojektować, naświetlić, wytrawić no i ostatecznie polutować. Ale...
Wdrożenie do produkcji serii to zupełnie inna rozmowa.
Odlewy mosiężne to pryszcz? Części toczone CNC lub frezowane CNC też?

Właśnie dlatego Polska jest tak bogata w świetne modele taboru i trakcyjne. :)
Polskim producentom robota pali się w rękach i wszyscy jeżdżą Bentleyami.

8)
Wasz Tolo
 
E

e-lektryk

Gość
#30
TLLK:
Witam.
Przeszło dwa lata pracy.
Dwie formatki A4 blach fototrawionych.....


Temat traktuje o wagonie piwnym więc zrozumiałem że ten jeden wagon projektowałeś dwa lata.
Dwie formatki A4 na to wszystko co na zdjęciach ?- no podziwiam!!!.

Dlaczego ja się zawsze muszę tłumaczyć!! , ludzie -czy wam naprawde padło na mózg od tych Polsatów i tvn-ów :devil:
Przestańcie oglądać te kity co wam wciskają w TV i weŹ(Ś)cie się do roboty żeby nam szwaby cen nie dyktowały na chińską padlinę,żeby wam lasów nie zabrali, żeby wam dwutlenku pod ogródek nie tłoczyli , żeby wam paliwa jądrowego pod domem nie składowali.
Oj ślepy i głuchy narodzie Oj !!