Jak w temacie:
http://www.rynek-kolejowy.pl/50605/w_marcu_wielkie_ciecia_polaczen_pkp_intercity.html
"Według dokumentów, od 9 marca całkowicie zawieszone mają zostać pociągi TLK: Monciak (Przemyśl– Gdynia), Reymont (Łódź - Kraków), Barnim (Szczecin - Poznań, według rozkładu rocznego miał zostać od marca wydłużony do Wrocławia), Konopnicka (Warszawa – Białystok), oraz Pogórze, Dolnoślązak i Wyspiański (Kraków – Wrocław). Kolejne cztery pary pociągów TLK zostaną odwołane na odcinku Warszawa – Białystok.
Do tego ma dojść do skrócenia relacji kolejnych pociągów: Hetman (Poznań – Rzeszów), Wiking (Poznań – Szczecin), Ślązak (Przemyśl – Wrocław), Wysocki (Warszawa – Częstochowa). Wiele połączeń, w tym Poprad, Rawa, Pogoria, Rozewie, Uznam, Słowiniec, Jeziorak, czy Wisłok będzie miało ograniczone dni kursowania. Dojdzie jedna zmiana trasy: Uznam pojedzie przez Zieloną Górę i Kostrzyn."
We wrześniu ubiegłego roku PKP IC wynegocjowało wzrost dotacji do OPMu z 2 do 3,7mld zł, dodatkowo wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy ceny dostępu do infrastruktury spadły średnio o 20%. Niestety, POlityka miłościwie nam panującego, tzn. świecącego Słońca Peru zakłada debiut PKP IC na giełdzie w ciągu 2 lat, a następnie sprzedanie większości (wszystkich) udziałów. Żeby się to udało trzeba poprawić wynik finansowy. Jak? Wyciąć połączenia deficytowe. Szkoda tylko, że POlitycy jak i nowy prezes IC z ich nadania nie pamiętają, że OPM jest właśnie od tego by świadczyć usługi kolejowego transportu publicznego a nie od tego żeby przynosić zyski.
http://www.rynek-kolejowy.pl/50605/w_marcu_wielkie_ciecia_polaczen_pkp_intercity.html
"Według dokumentów, od 9 marca całkowicie zawieszone mają zostać pociągi TLK: Monciak (Przemyśl– Gdynia), Reymont (Łódź - Kraków), Barnim (Szczecin - Poznań, według rozkładu rocznego miał zostać od marca wydłużony do Wrocławia), Konopnicka (Warszawa – Białystok), oraz Pogórze, Dolnoślązak i Wyspiański (Kraków – Wrocław). Kolejne cztery pary pociągów TLK zostaną odwołane na odcinku Warszawa – Białystok.
Do tego ma dojść do skrócenia relacji kolejnych pociągów: Hetman (Poznań – Rzeszów), Wiking (Poznań – Szczecin), Ślązak (Przemyśl – Wrocław), Wysocki (Warszawa – Częstochowa). Wiele połączeń, w tym Poprad, Rawa, Pogoria, Rozewie, Uznam, Słowiniec, Jeziorak, czy Wisłok będzie miało ograniczone dni kursowania. Dojdzie jedna zmiana trasy: Uznam pojedzie przez Zieloną Górę i Kostrzyn."
We wrześniu ubiegłego roku PKP IC wynegocjowało wzrost dotacji do OPMu z 2 do 3,7mld zł, dodatkowo wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy ceny dostępu do infrastruktury spadły średnio o 20%. Niestety, POlityka miłościwie nam panującego, tzn. świecącego Słońca Peru zakłada debiut PKP IC na giełdzie w ciągu 2 lat, a następnie sprzedanie większości (wszystkich) udziałów. Żeby się to udało trzeba poprawić wynik finansowy. Jak? Wyciąć połączenia deficytowe. Szkoda tylko, że POlitycy jak i nowy prezes IC z ich nadania nie pamiętają, że OPM jest właśnie od tego by świadczyć usługi kolejowego transportu publicznego a nie od tego żeby przynosić zyski.