• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Rzeź siatki połączeń PKP Intercity od 9 marca 2014

krzychu12231

Znany użytkownik
Reakcje
49 0 0
#1
Jak w temacie:

http://www.rynek-kolejowy.pl/50605/w_marcu_wielkie_ciecia_polaczen_pkp_intercity.html

"Według dokumentów, od 9 marca całkowicie zawieszone mają zostać pociągi TLK: Monciak (Przemyśl– Gdynia), Reymont (Łódź - Kraków), Barnim (Szczecin - Poznań, według rozkładu rocznego miał zostać od marca wydłużony do Wrocławia), Konopnicka (Warszawa – Białystok), oraz Pogórze, Dolnoślązak i Wyspiański (Kraków – Wrocław). Kolejne cztery pary pociągów TLK zostaną odwołane na odcinku Warszawa – Białystok.

Do tego ma dojść do skrócenia relacji kolejnych pociągów: Hetman (Poznań – Rzeszów), Wiking (Poznań – Szczecin), Ślązak (Przemyśl – Wrocław), Wysocki (Warszawa – Częstochowa). Wiele połączeń, w tym Poprad, Rawa, Pogoria, Rozewie, Uznam, Słowiniec, Jeziorak, czy Wisłok będzie miało ograniczone dni kursowania. Dojdzie jedna zmiana trasy: Uznam pojedzie przez Zieloną Górę i Kostrzyn."

We wrześniu ubiegłego roku PKP IC wynegocjowało wzrost dotacji do OPMu z 2 do 3,7mld zł, dodatkowo wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy ceny dostępu do infrastruktury spadły średnio o 20%. Niestety, POlityka miłościwie nam panującego, tzn. świecącego Słońca Peru zakłada debiut PKP IC na giełdzie w ciągu 2 lat, a następnie sprzedanie większości (wszystkich) udziałów. Żeby się to udało trzeba poprawić wynik finansowy. Jak? Wyciąć połączenia deficytowe. Szkoda tylko, że POlitycy jak i nowy prezes IC z ich nadania nie pamiętają, że OPM jest właśnie od tego by świadczyć usługi kolejowego transportu publicznego a nie od tego żeby przynosić zyski.
 

christophp

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#5
Tak to wygląda, że liczy się tylko kasa i słupki POparcia - a jakim kosztem i czy po trupach to niech potem następny się martwi - każdy odprawę i nagrodę weźmie, a co złego to wina tych przed i za mną:confused: Najchętniej by pewnie jeszcze całe PKP zezłomowali i zalepili dziurę budżetową, w końcu kto tam jeździ koleją z rządzących...no i problem z głowy - no chyba, że jak wejdą na giełdę to kupi to szejk i będzie drugi Dubaj:)
 

JacekZet

Znany użytkownik
Reakcje
471 1 0
#6
Przypomina się 15 września 1991 gdy PKP mając głęboko w d... własne przepisy zlikwidowało kilkadziesiąt połączeń, w tym wiele mających dużą frekwencję. Lukę w zamkniętych połączeniach dalekobieżnych natychmiast wypełniła konkurencja autobusowa.
 

mair81

Znany użytkownik
Reakcje
2 0 0
#12
Po co kolej jak "lemingi" jeżdżą samochodami z kredytów, jeśli oczywiście coś im zostało na ten samochód pieniędzy jak już kupili mieszkanie na kredyt.
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.934 119 22
#14
mair81, masz coś do tych co kupują mieszkania lub samochody na kredyt, bo żyjemy w kraju gdzie tylko w ten sposób można te rzeczy nabyć? Czy piszesz na forum tylko po to by pisać, nawet jeśli mają to być głupoty?
 

mair81

Znany użytkownik
Reakcje
2 0 0
#15
Cóż, nie mam nic do tych co kupują mieszkania na kredyt, bo wiem, że to nie ich wina. Ale z drugiej strony jest jak jest w Polsce nie dlatego że takie mamy położenie geograficzne, ale dlatego że jesteśmy wyjątkowo naiwnym i łatwowiernym narodem. Nikt za nas nie oddaje głosu co parę lat w wyborach. A że wybieramy jak wybieramy to i mamy jak mamy.
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.934 119 22
#17
mair81, weź Ty się czasem ugryź w język zanim coś napiszesz, bo co nieco spamujesz i wkrótce będziesz miał liczne grono wielbicieli.
 
OP
OP
krzychu12231

krzychu12231

Znany użytkownik
Reakcje
49 0 0
#19
Tak, to prawda że za obecną sytuację odpowiadając Polacy, bo taki rząd wybierają. I po 6 latach nikt posiadający własny rozum nie łudzi się już do czego to wszystko dąży. Kolej sama z siebie w ruinę nie popada, jest to celowe działanie rządu.

Największy upadek PKP zaczął się w grudniu 2008r. gdy wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy OPM został przekazany z PKP Przewozy Regionalne do PKP Intercity. Początek wydawał się nawet obiecujący, bo przywrócono niektóre zlikwidowane wcześniej połączenia, jak choćby łącznik do nocnego pociągu pospiesznego Szczecinianin kursujący do Zielonej Góry. Niestety, ten łącznik jak i inne pociągi już we wrześniu 2009 wyleciały z rozkładu. Od grudnia 2009 zaczęła się prawdziwa rzeź, w ciągu 2 lat wycięto ok. 30% połączeń, zlikwidowano wszystkie kursy w kierunku Bieszczad, Gorzowa Wielkopolskiego a także na wielu innych trasach. Mimo ograniczania pracy przewozowej, skracania składów pociągów, podnoszenia cen biletów dotacja do OPM cały czas rośnie, a spółka PKP IC przynosi coraz większe straty. Ostatnimi czasy dokopałem się do SRJP z roku 2003, wówczas to np. na trasie Poznań - Kołobrzeg było w sezonie jak dobrze pamiętam 15 bezpośrednich pociągów pospiesznych, latem roku 2013 pociągi TLK były 3 albo 4.
Z kolei z chwilą odebrania OPMu PKP Przewozy Regionalne straciły wszystkie zmodernizowane wagony (m.in. te z programu SPOT) oraz wszystkie lokomotywy. Wówczas to prawie wszystkie pociągi osobowe zaczęły kursować na kiblach, co z kolei zniechęciło pasażerów na dłuższe trasy. Na pozostałe wypożyczać trzeba było loki z PKP Cargo, które to chętnie użyczało jedynie ET22. Zadłużenie spółki zaczęło rosnąć, podział władzy między marszałków tylko pogorszył sprawę. Obecne tworzenie lokalnych spółeczek generuje coraz wyższe koszta w skali kraju (średni koszt przejazdu pociągu Kolei Śląskich jest ok. 2 razy wyższy niż pociągu Przewozów Regionalnych), do tego na wielu trasach pociąg spółki należącej do marszałka dojeżdża tylko do ostatniej stacji w województwie, przez co przejazd do innego województwa staje się dla pasażerów ogromnym problemem. PR Kraków od marca planuje likwidację wszystkich kursów do Zakopanego i Krynicy.

Możecie mówić że robię politykę, ale takie są fakty. Polska kolej jest niszczona i to celowo. Tym którzy hołdują obecnej władzy zapewne to wisi, ale mi jako stałemu pasażerowi nie. Nikt mi nie wmówi że jest inaczej niż mówię bo podróżuję często, co widać w moim podpisie pod postem, jako miłośnik kolei 95% podróży odbywam pociągiem nawet gdy wydaje się to bezcelowe (na niektórych trasach 3-4x dłuższy czas jazdy niż samochodem), niezależnie od tego czy to wyjazd na wczasy, w delegacji z uczelni czy jeszcze w innym celu. Wiedzę swoją zdobyłem nie tylko z oficjalnych danych, ale także z rozmów z kolejarzami, z którymi to nieraz mam okazję pogaworzyć podczas podróży.

Jeśli ktoś nadal nie wierzy, to polecam zapoznać się z danymi na temat pracy przewozowej:
http://www.utk.gov.pl/pl/analizy-i-...zy-pasazerskie/2637,Przewozy-pasazerskie.html
 
Ostatnio edytowane:

Podobne wątki