• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Roco, TILLIG & Klein Modellbahn - modele czteroosiowych wagonów węglarek

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
4.050 114 11
Witam. Czy oprócz Tilliga ktoras firma wypuściła weglarki z okresu przełomu epok IVc i Va data rewizji? Szukam wagonów z rewizja sprzed 1992 roku
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.681 65 3
Tillig nie wypuścił żadnej węglarki sprzed roku 1992-go bo ten typ wagonu na PKP wprowadzono do eksploatacji od roku 1995-go. No chyba że mówimy także DB.
Natomiast wagony z tego okresu to tylko Klein i Roco
 

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
4.050 114 11
Jacku, na pierwszej stronie tego wątku jest tabela gdzie wagon Tilliga ma rewizje z 1990r . Aczkolwiek przyznaję, że obok jest też znak zapytania
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.681 65 3
Niestety nie mam tego modelu ale wagon o tym numerze 31 51 537 7 078-1 w roku 1990-tym jeszcze nie istniał. Tak więc jeśli data podana w tabeli jest dokładnie taka jak na modelu to jest bez wątpienia błąd. Pierwsze wagony Eanos serii 415W jeszcze z wąskimi słupkami z zakresu numerów 537 6 5xx wyprodukowano bodajże w maju roku 1995-go. Wagony 415W i 423W z szerokimi słupkami z numerami od 537 7 001 to produkcja najwcześniej gdzieś z końca roku 1995-go.
 

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
4.050 114 11
Jak zwykle wielkie dzięki za podzielenie się jakże wartościowymi informacjami.

Patrząc na tabele wagonów oraz dalsze wpisy wygląda na to że ostatnie wagony z epoki Va (Roco 76038) mają rewizje 1997.

Czy jednak wg zasady z "braku laku.." oprócz wspomnianej rewizji mógłby się czymś różnić od tych widzianych parę lat wcześniej?
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.681 65 3
Zasadniczo w latach dziewięćdziesiątych nie było istotnych różnic w wyglądzie zewnętrznym węglarek od czasu zakończenia stosowania litery x po myślniku w oznaczeniu literowym serii do czasu pojawienia się żółtej kropki na początku lat dwutysięcznych. Tak więc wagony z zestawu Roco 76038 można także umieścić w okresie eksploatacji na początku lat dziewięćdziesiątych. Owszem na samym początku jeszcze stosowano znaki ostrzegawcze przed porażeniem z sieci trakcyjnej w postaci żółtego prostokąta z czerwoną błyskawicą ale dość wcześnie zaczęto stosować trójkątne znaki tak coś kojarzę ok roku 1992-go. Do tego jeszcze pasują modele firmy Klein SoSe 80 i 5125/1 z zastrzeżeniem że nieznacznie jest inny krój czcionki i wózki wymagają pomalowania na czarno. A gdyby jeszcze się pokusić o odrobinę inwencji to jeszcze można użyć wagonów z setu 76083 z epoki IVc po zamalowaniu litery x czego przykładem jest zdjęcie brudnego wagonu z jeszcze oryginalnym malowaniem fabrycznym w roku 1995-tym a także Klein SoSe 4. Także wypusty Klein i Roco z żółtą kropką można wykorzystać przez jej usunięcie. Jest to tylko kwestia umiejętności i na prawdę niezbyt dużej elastyczności w podejściu do tematu. Bez tego podejścia trudno byłoby zestawić jakikolwiek pociąg, a producenci modeli by musieli produkować dziesiątki wersji tego samego modelu różniących się datami rewizji co 4 lata by zaspokoić potrzeby bardziej ortodoksyjnych miłośników kolei w miniaturze.
 

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
7.230 121 1
Roco 77032 - zestaw dwóch modeli węglarek Eaos w oznaczeniu PROTOR.

PL-PPOT 33 51 5338 866-5 Eaos, [3|REV|PROT|31.08.20]

357009922_958010752236084_2271834538429193661_n.jpg


PL-PPOT 33 51 5331 892-8 Eaos, [3|REV|PROT|16.09.20]

356636405_958010732236086_399084629665038408_n.jpg


356701966_958010755569417_5394945832272770664_n.jpg 356656146_958010842236075_4065003185935094893_n.jpg 356631535_958010865569406_5637474555252183027_n.jpg 356828101_958010862236073_8836890556942186402_n.jpg 356382118_958010992236060_8125324025403660919_n.jpg 356666489_958010968902729_5883068456056528327_n.jpg

Nie wiem do jakiej kategori zaliczyć błąd w oznaczeniu przewoźnika - jest PL-PPOT zamiast PL-PROT. Tym bardziej, że na zaprezentowanej wizualizacji oznaczenie jest prawidłowe.

77032.jpg

Dla zainteresowanych, warto zajrzeć do wątku - Modele węglarek, talbotów zgodność z oryginałem, czy modelarska fikcja?

Źródło: facebook.com/Przystaneksklep
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.681 65 3
Gondole nie były produkowane w Polsce. Tak więc skoro mowa o węglarkach 4 osiowych produkcji polskiej innego typu niż 401W z odmianami, to do wyboru pozostają 17W, 408W, 409W i 412W. Pomijam tutaj powstałe z przebudowy i odzysku części różne wynalazki z ostatnich dwudziestuparu lat.
 

ralph80

Aktywny użytkownik
Reakcje
674 5 2
Była już informacja od źródła

@DRACULA Ja mogę co roku zrobić nowy zestaw wagonów towarowych. W następnym roku może nawet dwa jak w tym roku z Uacs'em nie zdążę, bo węglarka 408W w sumie jest opracowana. W wagony osobowe nie wchodzę, tą domenę zostawiam ROBO, skupiam się wyłącznie na wagonach towarowych.

Co do rozmów z inną partią. Ja zawsze byłem otwarty na rozmowy... tu się nic nie zmieniło. Ja też nie widzę zagrożenia dla firmy PMR robiąc wagon 408S. Miała być po nim węglarka 401W bo tego było 13K na torach. Właśnie przez PMR zmieniłem to na 408W.

Będę od 26.6 do 1.7 w Piotrkowie, więc do Łodzi tak daleko nie mam. Zresztą, Trybunały to też fajna impreza na rozmowy.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 16
Tabor 22
Tabor 12
Tabor 16
Tabor 17

Podobne wątki