• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny Roco - modele lokomotyw serii EU44 "Husarz"

Arekmiz

Znany użytkownik
Reakcje
1.431 146 0
We Fiatach 125p i Polonezach (a i pewnie w innych polskich pojazdach mających 4 okrągłe lampy, np. Star) rzeczywiście było tak, że reflektory zewnętrzne mogły wyświetlać długie i krótkie a wewnętrzne tylko długie (czasami niektórzy wsadzali tam żarówki ze spalonym włóknem mijania). I mijania świeciły tylko zewnętrzne a długie - wszystkie 4. Jednak pamiętam że gdzieś widziałem jakieś zdjęcie chyba autobusu Jelcz 120M (będącego następcą Berileta PR110) gdzie miał włączone długie i świeciły tylko wewnętrzne (czyli w domyśle krótkie - 2 zewnętrzne, długie - 2 wewnętrzne). :)

Edit: Znalazłem zdjęcie M120 z włączonymi tylko wewnętrznymi, ale to dzień, więc pewnie krótkie:
1664465072423.png
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.175 504 30
We Fiatach 125p i Polonezach (a i pewnie w innych polskich pojazdach mających 4 okrągłe lampy, np. Star) rzeczywiście było tak, że reflektory zewnętrzne mogły wyświetlać długie i krótkie a wewnętrzne tylko długie...
To wszystko prawda, ale jaki to ma związek ze światłami w nowoczesnych lokomotywach? W tamtych samochodach stosowano żarówki dwuwłóknowe, przy czym w wewnętrznych reflektorach podłączone były tylko włókna świateł drogowych (długich), a w zewnętrznych zarówno włókna świateł drogowych, jak i mijania (krótkie) - tak było przynajmniej w PF 125p. W nowych lokomotywach (i samochodach też) stosuje się już najczęściej światła LED-owe, więc rozważania w tym wątku o światłach samochodów z lat 70. i 80. XX wieku ma raczej znaczenie tylko sentymentalne.
w EU07 Piko nie umożliwia wyświetlenia Pc2
Ciekawe, to kolega @Arekmiz ma chyba jakąś specjalną, "zubożoną" wersję EU07 Piko. Ja mam w sumie trzy i we wszystkich mam sygnał Pc 2 bez żadnych modyfikacji płytki elektronicznej.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.175 504 30
Jestem teraz poza domem, będę mógł sprawdzić swoje modele za tydzień. Może mi się coś pomyliło, ale wydaje mi się, że mam w swoich modelach Pc 2, jednak jestem pewien, że płytki nie były modyfikowane.
 

Rozjazd

Znany użytkownik
Reakcje
2.119 148 7
Ciekawe, to kolega @Arekmiz ma chyba jakąś specjalną, "zubożoną" wersję EU07 Piko. Ja mam w sumie trzy i we wszystkich mam sygnał Pc 2 bez żadnych modyfikacji płytki elektronicznej.
Kolega ma jak najbardziej normalną wersję EU07 od Piko. Sam mam kilka siódemek i potwierdzam, w fabrycznym modelu nie jest możliwe wyświetlenie tego sygnału.
 

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
6.928 121 1
W tamtych samochodach stosowano żarówki dwuwłóknowe, przy czym w wewnętrznych reflektorach podłączone były tylko włókna świateł drogowych (długich), a w zewnętrznych zarówno włókna świateł drogowych, jak i mijania (krótkie) - tak było przynajmniej w PF 125p. W nowych lokomotywach (i samochodach też) stosuje się już najczęściej światła LED-owe, więc rozważania w tym wątku o światłach samochodów z lat 70. i 80. XX wieku ma raczej znaczenie tylko sentymentalne.
W dalszym ciągu we współczesnych samochodach stosowany jest podział na oddzielne światła mijania i drogowe. Tylko są najczęściej umieszczone zespolonej oprawie. I obowiązuje ta sama zasada co w PF 125p tj. włączenie świateł drogowych nie wyłącza świateł mijania (świecą się razem). I dla tego, i mnie zdziwiło, że we lokomotywie EU44 włączenie świateł "długich" powoduje wyłączenie świateł "krótkich". Dziwna oszczędność:niepewny:
 

Maro16

Aktywny użytkownik
Reakcje
89 4 0
Czyli faktycznie tak jak w modelu. Tak samo jest w Vectronie. Dziękuję za wyjaśnienie.

Chodziło mi o to, teraz potwierdzone, że błędnie wyobrażałem sobie, że włączenie długich świateł nie powinno powodować wyłączenia zwykłych świateł. Przy włączeniu swiateł długich, światła mijania nadal świeciły, także wszystkie cztery oprawy były włączone dając maksymalny efekt. Na zasadzie analogii, myślałem, że tak jest na kolei. Ale jednak nie.
Lokomotywy Simensa z platformy Traxx, Eurosprinter oraz Vectrona krajowych przewoźników mają właśnie w ten sposób zaprogramowane oświetlenie zewnętrzne co nie oznacza, że jest to normą lub jakimś standardem. Na dowód tego, ze twoje myślenie (wyobrażenie) było w pełni zasadne i prawidłowe tak na szybko poniżej przykład naszej rodzimej lokomotywy z platformy Gama Maraton, którą można spotkać na naszych szlakach.

rek922.jpg


Ale czy takie rozwiązanie byłoby właściwym w oparciu o poniższą sytuację (jazda po niewłaściwym torze)- oceńcie sami ?.

rek922A.jpg
 

mariow-m1

Aktywny użytkownik
Reakcje
287 3 4
Posiadam Husarza T-Mobile z fabrycznym dekoderem dźwiękowym zimo. Lokomotywa przy włączonym dźwięku, po chwili od zatrzymania wydaje dość irytujące "buczenie". Czy ktoś może wie jak ten konkretnie dźwięk przyciszyć? Czy za ten dźwięk odpowiada konkretny CV i z jakim numerem?
 
Ostatnio edytowane:

michu88

Aktywny użytkownik
Reakcje
712 30 5
Posiadam Husarza T-Mobile z fabrycznym dekoderem dźwiękowym zimo. Lokomotywa przy włączonym dźwięku, po chwili od zatrzymania wydaje dość irytujące "buczenie". Czy ktoś może wie jak ten konkretnie dźwięk przyciszyć? Czy za ten dźwięk odpowiada konkretny CV i zanim numerem?
A ten dźwięk to nie jest sprężarka?
 

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.351 473 107
Dźwięk jest bardzo drażniący. Do tego nie potrafię go zidentyfikować na filmach z prawdziwą lokomotywą. Nigdy też na żywo nie słyszałem takiego dźwięku gdy EU44 stoi na stacji.
 

Podobne wątki