• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

ROCO CZY PIKO???

K

krokodyl

Gość
#41
E bay obecnie niczym się już nie różni od allegro. Zakłada się Paypala- dokładnie to co Payu i już...problemem jest początek- jak na allegro brak komentarzy i transakcji może budzić niepewność -ale to przy sprzedaży- przy zakupach ważna tylko gotówka na koncie...

Oczywiście w przypadku Ameryk- trzeba walczyć z cłem...
 
K

krokodyl

Gość
#42
Ale za to dostęp do rynku niemieckiego bardzo ułatwiony.

Platformy z linka raczej nie do kupienia- Niemiec nie wysyła za granicę...

Ale talboty już tak...zresztą wagony ze starterów na ebay.de są bardzo popularne...
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.480 552 30
#45
To nie są sprzęgi amerykańskie. Są to sprzęgi samoczynne, opracowane w latach 1960-tych w ramach prac UIC, w oparciu o sprzęg SA-3, stosowany na kolejach radzieckich i ze sprzęgiem SA-3 kompatybilne. Intencją było stopniowe zastąpienie sprzęgów śrubowych takimi sorzęgami automatycznymi, które jednocześnie dałyby się łączyć z SA-3. Z różnych powodów się to nie udało, ale w Niemczech chyba do dziś (ale tego nie jestem pewien) jeżdżą zwarte składy na takich sprzęgach. Sprzęg automatyczny UIC jest, w porównaniu do oryginalnego SA-3, uzupełniony o złącza przewodów hamulcowych i elektrycznych (widoczne elementy pod głowicą sprzęgu). Oczywiście takie sprzęgi nie wymagają zderzaków (nie: buforów!), ale w Europie wagony w nie wyposażone mają na ogół zderzaki pozostawione, m.in. ze względów bezpieczeństwa (na wypadek kolizji z taborem klasycznym). Tabor szerokotorowy (1520 mm, kraje byłego ZSRR) oraz innych kolei, stosujących sprzęgi samoczynne (w tym amerykański) zderzaków zwykle nie ma. Nawiasem mówiąc, sprzęgi typu SA-3 są także używane w niektórych pojazdach na kolejach Finlandii i w składach przewożących rudę na słynnej linii Kiruna - Narwik.

Sprzęgi amerykańskie działają, bardzo z grubsza, na podobnej zasadzie, ale mają inną konstrukcję i nie są z SA-3 kompatybilne. Wyglądają również trochę inaczej. Ich dobrą imitacją są znane sprzęgi Kadee.
 
K

krokodyl

Gość
#46
Czekałem na Pana Andrzeja zdanie...i się nie zawiodłem...

coś tak podejrzewałem że te giganty obejdą się bez zderzaków- ale opinia eksperta zawsze pomocna!(y)(y)
 

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGMK
Reakcje
1.603 36 1
#48
Przepraszam, że się wtrącę - w sumie - z plotką. Dzięki temu typowi sprzęgów podobno w Ameryce możliwe jest prowadzenie taboru po łukach o mniejszych promieniach niż to jest możliwe przy sprzęgach śrubowych i zderzakach (dotyczy to pociągów towarowych podstawianych na kręte bocznice).
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.480 552 30
#49
Nie znam danych technicznych sprzęgów samoczynnych, ale jest to bardzo prawdopodobne. Zderzaki chyba bardziej ograniczają kąt, pod jakim mogą się ustawić sprzęgnięte ze sobą wagony.
 

Podobne wątki