To w końcu wagon 609A, o którym tu rozmawiamy, według kolegi
@SU45-122 nadaje się do ryflaków, czy nie? Bo kolega chyba sam sobie przeczy:
moim zdaniem ten wagon ma tylko sens do ryflaków
Bo sam ten wagon, to chyba raczej bardziej właśnie pasuje w zestawieniu z Y-kami , czy bonanzami niż ryflakami.
Ja zgodziłbym się w tym drugim twierdzeniem. Poza tym
ryflaki można potraktować, jako grupę wagonów dopisanych we Wrocławiu, do jakiegoś pociągu pospiesznego jadącego w Polskę
Domyślam się, że miało być
dopinanych, ale tak czy tak, ryflaki w pociągach pospiesznych to już raczej nie w drugiej połowie lat 80. XX wieku (data rewizji z roku 1986). Szczerze mówiąc, to argumenty na stronie producenta nie bardzo mnie przekonują:
Wagon ze stacji Wrocław z epoki IV i został zaprojektowany z myślą o podłączeniu go do wydanych wcześniej RYFLAKÓW ze stacji Kłodzko/Wałbrzych (na podstawie zdjęcia parowozu w składzie z 609A, 111Aa, bonanaza). Model ten wspaniale urozmaici skład ryflaków . Też chętnie obejrzałby to zdjęcie, ale zwróćcie uwagę na to, że w opisie tego zdjęcia w ogóle nie wymieniono
ryflaków, tylko
bonanzy (pomijam literówki w tej nazwie

), czyli wagony
120A - a to nie to samo. Skład z wagonami 609A, 111Aa i 120A mógł być częścią pociągu dalekobieżnego z głębi kraju (lub w przeciwnym kierunku) do stacji końcowej w Sudetach, ale raczej nie spodziewałbym się w takim składzie ryflaków. W takich pociągach zwykle część wagonów zostawała w większym węźle, np. we Wrocławiu, albo dalej, w Kłodzku lub Jeleniej Górze, a skrócony skład jechał dalej do końcowej stacji, np. do Kudowy, czy Szklarskiej Poręby.