• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny ROBO - modele wagonów standardu Y - typu 104A/110A/111A/112A/113A/609A/209C

MateuszS

Aktywny użytkownik
Reakcje
499 64 2
Z opisu na filmie z prezentacji wagonu w malowaniu TLK wynika, że Robo nie wyda więcej wagonów TLK, co jest jednoznaczne z wycofaniem zapowiedzi na 2023r. Szkoda bo ciułałem te wagony ;-(
1754223745172.png
 

grosiszcze

Znany użytkownik
Reakcje
1.404 245 2

fixall

Użytkownik
Reakcje
210 1 0
Bo sama zmiana stopni wejściowych to za mało. Wnęka na stopnie jest płytsza przy dwóch stopniach przez co klapa w drzwiach też jest mniejsza.
http://adamusadam.pl/system/assets/1514741138_normal.jpg
http://adamusadam.pl/system/assets/1527963553_normal.jpg
Temat stopni rozkminilem już dawno temu. Poniżej zdjęcie pokazujące dwa odmienne rozwiązania trzech stopni wejściowych stosowane przez HCP i PFW. Oprócz inaczej wyprofilowanego boku podstopnica nad pierwszym stopniem była pod różnymi kątami. Był to w zasadzie jedyny detal po którym można było odróżnić wagony 111Ah z PFW od 111Ap i 111As z HCP z gładkim dachem.
FB_IMG_1754320426229.jpg
 

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
2.045 44 4
Na powyższym zdjęciu różnić w stopniach nie widać i są tylko dwa stopnie jeden na krawędzi ostoi i drugi poniżej, dla odmiany same zdjęcia różnią się wielkością, więc porównanie nietrafione. Ponadto są to wagony po modernizacjach gdyż wyłożenia wnęk są z blachy żeberkowej aluminiowej czy coś tak w nazwie podobnego czego w oryginale nie było.
Poniżej
Na zdjęciu z lewej trzystopniowy bez modernizacji wnęki, z prawej wnęka wyłożona blachą żeberkową ale układ wnęki i stopnie w układzie oryginalnym i nawet zachowała się lampka oświetlenia stopnia.
Stopnie.jpg
 
Ostatnio edytowane:

fixall

Użytkownik
Reakcje
210 1 0
Na powyższym zdjęciu różnić w stopniach nie widać i są tylko dwa stopnie jeden na krawędzi ostoi i drugi poniżej, dla odmiany same zdjęcia różnią się wielkością, więc porównanie nietrafione. Ponadto są to wagony po modernizacjach gdyż wyłożenia wnęk są z blachy żeberkowej aluminiowej czy coś tak w nazwie podobnego czego w oryginale nie było.
Poniżej
Na zdjęciu z lewej trzystopniowy bez modernizacji wnęki, z prawej wnęka wyłożona blachą żeberkową ale układ wnęki i stopnie w układzie oryginalnym i nawet zachowała się lampka oświetlenia stopnia.
Zobacz załącznik 1134788
Chłopie ale mnie twoje zdanie w tej sprawie w ogóle nie interesuje. Poświęciłem temu zagadnieniu wiele czasu, przejrzałem pod tym kątem dziesiątki wagonów a ty teraz piszesz coś co ci się wydaje bo kiedyś tam pracowałeś w HCP. Ja doskonale wiem co piszę i naprawdę nie interesują mnie twoje (błędne) opinie.
 

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
2.045 44 4
Nie jesteśmy na TY, i nie wprowadzaj innych w błąd. To że ktoś pisze że poświęcił temu tematowi wiele czasu to co to daje, skoro wkleja się zdjęcia wagonu z dwoma stopniami i piszesz że to trzy. I trochę KULTURY i SZACUNKU dla innych.
Trzeba było też pracować w HCP i posiąść wiedzę.
Moje zdanie może nie interesować Pana, ale innych może tak. To jest Forum i każdy ma prawo się wypowiadać ale merytorycznie.
 

fixall

Użytkownik
Reakcje
210 1 0
Nie jesteśmy na TY, i nie wprowadzaj innych w błąd. To że ktoś pisze że poświęcił temu tematowi wiele czasu to co to daje, skoro wkleja się zdjęcia wagonu z dwoma stopniami i piszesz że to trzy. I trochę KULTURY i SZACUNKU dla innych.
Trzeba było też pracować w HCP i posiąść wiedzę.
Moje zdanie może nie interesować Pana, ale innych może tak. To jest Forum i każdy ma prawo się wypowiadać ale merytorycznie.
Merytorycznie jak najbardziej. Az jakimi dwoma stopniami? Oba wagony są z trzema tylko oba zdjęcia były robione w Warszawie Wschodniej gdzie są wysokie perony i trzeci stopnień jest poniżej krawędzi peronu. To po pierwsze. Poza tym zobacz że w przypadku dwóch stopni pierwszy stopień jest PONIŻEJ krawędzi pudła a w wagonach z trzema pierwszy stopień jest na wysokości krawędzi pudła. Chociażby to dyskwalifikuje cię z dalszej dyskusji.
Ja doskonale wiem jakim wagonom robiłem zdjęcie.
Screenshot_2025-08-04-19-47-14-37_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg

Screenshot_2025-08-04-19-46-36-72_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
 

Arekmiz

Znany użytkownik
Reakcje
2.134 200 0
A wszystko przez to że chciałem mieć wagon od Robo w barwach IC z nawiewem. o_O :eek:

A co będzie jak Robo wyda TLK Mazury part II i w ogóle wagony z zaokrąglonymi ramkami okien? Strach pomyśleć co tu się będzie działo... :niepewny:
Może trzeba zamówić na ten czas dodatkowe chłodzenie serwera tego forum. :p:cool:
 

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
2.045 44 4
A gdzie jest trzeci stopień? Widać dwa.
Po drugie wagony czy to produkcji HCP czy Pafawag-u bazowały na tej samej dokumentacji i w przypadku pudeł trudno było znaleźć różnice konstrukcyjne.
Na moim zdjęciu widać wyraźnie różnice pomiędzy dwoma i trzema stopniami. A fakt wyłożenia wnęki blachą żeberkową to wymysły modernizacji lat 2000-cznych i różnych wykonawców napraw. To nie jest oryginalne rozwiązanie z czasów produkcji tych wagonów. I nasuwa się jeszcze pytanie czy w trakcie np NG czy P5 nie było zmiany stopni z dwóch na trzy - bo i to mogło się zdarzyć.
 

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
2.045 44 4
I np jak przyjrzymy się modelowi Heris to mimo że model mający trzy stopnie ma je skopane, bo one są za wysokie w stosunku do oryginału i psują widok modelu i schodzą za nisko, czego nie ma np. ROBO, który ma stopnie właściwie przeliczone do skali.
Model HERISA:
stopnie 02.jpg
 

fixall

Użytkownik
Reakcje
210 1 0
A gdzie jest trzeci stopień? Widać dwa.
Po drugie wagony czy to produkcji HCP czy Pafawag-u bazowały na tej samej dokumentacji i w przypadku pudeł trudno było znaleźć różnice konstrukcyjne.
Na moim zdjęciu widać wyraźnie różnice pomiędzy dwoma i trzema stopniami. A fakt wyłożenia wnęki blachą żeberkową to wymysły modernizacji lat 2000-cznych i różnych wykonawców napraw. To nie jest oryginalne rozwiązanie z czasów produkcji tych wagonów. I nasuwa się jeszcze pytanie czy w trakcie np NG czy P5 nie było zmiany stopni z dwóch na trzy - bo i to mogło się zdarzyć.
A gdzie jest trzeci stopień? Widać dwa.
Po drugie wagony czy to produkcji HCP czy Pafawag-u bazowały na tej samej dokumentacji i w przypadku pudeł trudno było znaleźć różnice konstrukcyjne.
Na moim zdjęciu widać wyraźnie różnice pomiędzy dwoma i trzema stopniami. A fakt wyłożenia wnęki blachą żeberkową to wymysły modernizacji lat 2000-cznych i różnych wykonawców napraw. To nie jest oryginalne rozwiązanie z czasów produkcji tych wagonów. I nasuwa się jeszcze pytanie czy w trakcie np NG czy P5 nie było zmiany stopni z dwóch na trzy - bo i to mogło się zdarzyć.
Ja chętnie podyskutuję na argumenty i fakty typu zdjęcia. Zdjęcia modelu to nie jest dla mnie argument. Dyskutuj sobie sam ze sobą jeśli masz podstawowe problemy ze wzrokiem i ze zrozumieniem tekstu pisanego bo nie rozumiesz że trzeci stopień jest poniżej krawędzi peronu.
 

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
2.045 44 4
i odpowiem na zakończenie:
... że skoro włożyło się tyle czasu na zgłębienie tematu to trzeba było... ruszyć tzw. cztery litery i przejść się na drugi peron lub drugą stronę i zrobić poprawne zdjęcie. I tyle. Wyszła merytoryczność, że mowa o czymś czego nie widać.
Zakończę cytatem z klasyka czyli z programu "Zezem": "... i to by było na tyle".
 

Podobne wątki