• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny ROBO - modele wagonów standardu Y - typu 104A/110A/111A/112A/113A/609A/209C

Tomma

Nowy użytkownik
Reakcje
43 2 0
Będąc na giełdzie w Sosnowcu w zeszłą niedzielę, nabyłem 2 wagony bezpośrednio od Robo... i mam mieszane uczucia. Nowy 609A 2 klasy jest świetny do czasu włączenia oświetlenia w tymże wagonie właśnie. Okno toalety po załączeniu oświetlenia wygląda... ano właśnie:

20240206_204455.jpg


20240206_204505.jpg


20240206_204520.jpg


Daleki jestem od wieszania psów na producencie, bo co trzeba poprawić to zawsze poprawiam we własnym zakresie, ale tu generalnie wszystkie okna mają takie prześwity i niedomalowania. I nie - nie patrzę na modele przez lupę po ich zakupie celem doszukania się najmniejszego niedomalowania czy braku ze strony producenta, ale to zauważyłem patrząc na model z pozycji krzesła, będąc oddalonym metr od wagonu. Ciut mi się ciśnienie podniosło, bo to wcale nie był tani wagon. Będę pisał do ROBO w tym temacie, bo .. no nie. Wygląda to słabo. Kwestia krzywo wklejonych stopni akurat to nie problem i jest do samodzielnego ogarnięcia ale okna...

Kupiłem natomiast jeszcze 111Ab i tu dla odmiany wszystko jest jak należy (z oknami), ale za to po wyjęciu z pudełka i ustawieniu na tory, zauważyłem, że jest porysowany dach. Pierwsza chwila (było to już po ustaleniu wady malowania 609A) - znowu ciśnienie do góry, potem pomysł żeby to zakryć podczas patynowania wagonu ale chyba też to zgłoszę.

20240206_204840.jpg


Porysowane fragmenty to te, które wyraźnie odbijają się w świetle podczas robienia zdjęć, jedna z rys ciągnie się w zasadzie przez pół dachu. Także generalnie... przestroga dla kupujących - zwracajcie wyraźnie uwagę na swoje egzemplarze.
 

szprync3

Aktywny użytkownik
Reakcje
95 21 5
Ja dziś odebrałem mojego bagażowego tzw.trumienkę pkp. Na torze wyje podczas jazdy jak wiertarka szybkoobrotowa stomatologa. Na kołach zobaczyłem jakieś dziwne poprzeczne nacięcia w równych odstępach. Przeszlifowałem to coś i nie pomogło. Ktoś tak ma ?
 

Prażma

Aktywny użytkownik
Reakcje
135 9 0
Dach Ok. Całość też raczej w porządku. Wagon sprawia pozytywne wrażenie. Robo się jeszcze musi podciągnąć w kwestii jakości, ale wagon zostaje. Z kilkudziecięciu cm widać, że ramy okien mają przetarcia. Partnerka stwierdziła, czy nie tak miało być? Oby następne modele były ładniejsze :) IMG_4534.jpeg IMG_4535.jpeg 538BCA9E-0C54-4D46-B930-853E7C5E2FC8.jpeg
 
Ostatnio edytowane:

Tomma

Nowy użytkownik
Reakcje
43 2 0
@Bipa966 z dachem jest wszystko ok, prawdopodobnie ziarno matrycy aparatu w telefonie zrobiło swoje przez co zdjęcie wyszło jak wyszło ;)
@szprync3 u mnie również zareagowali - co nie jest zaskoczeniem - obsługę klienta moim skromnym zdaniem mają wzorową. Obydwa egzemplarze idą do wymiany.

@Prażma można gdybać czy to przypadkiem nie jest nie tyle przetarcie, co po prostu malowanie częściowo spienioną farbą, zbyt rozcieńczoną. Formalnie powinno dać się to stosunkowo tanim sumptem naprawić - wystarczy dobrze dobrana farba i zadziałanie punktowo w tych miejscach trzema zerami. Gorzej jak niedomalowana będzie cała krawędź albo warstwa na krawędzi będzie zbyt cienka i tym samym prześwitująca.
 

eeRBii

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
Jak zmusić??? Ona działa sama. Do sterowania musisz mieć dekoder
To wiem i jest wsadzony. Niestety po poprawnej konfiguracji nadal są jakieś szopki. Dlatego zadałem pytanie czy ktoś już coś robił w tym temacie. Niestety mam tylko jeden dekoder i tylko jedna nowa listwę więc nie wiem co jest uszkodzone.
 

Sytzmer

Aktywny użytkownik
MSMK
Reakcje
325 0 0
Listwa docelowo może sterować osobno każdym przedziałem. Domyślnie, wszytskie są spięte razem. Aby działay osobno, nalezy wywalić wszystkie zwory (rezystory 0Ω) i zalutować złącza lutownicze 1-1, 2-2 i 3-3, jak w instrukcji. Wtedy, jeżeli dekoder ma właściwie skonfigurowane wyjścia, będzie działać.
 

Kamilb

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.297 33 7
Listwa docelowo może sterować osobno każdym przedziałem. Domyślnie, wszytskie są spięte razem. Aby działay osobno, nalezy wywalić wszystkie zwory (rezystory 0Ω) i zalutować złącza lutownicze 1-1, 2-2 i 3-3, jak w instrukcji. Wtedy, jeżeli dekoder ma właściwie skonfigurowane wyjścia, będzie działać.
Słabe rozwiązanie - takie spięcie (wyjść) powinno być na zaślepce
 

eeRBii

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
Listwa docelowo może sterować osobno każdym przedziałem. Domyślnie, wszytskie są spięte razem. Aby działay osobno, nalezy wywalić wszystkie zwory (rezystory 0Ω) i zalutować złącza lutownicze 1-1, 2-2 i 3-3, jak w instrukcji. Wtedy, jeżeli dekoder ma właściwie skonfigurowane wyjścia, będzie działać.
Ok i to zrobiłem, niestety korzystając z instrukcji wychodzi na to że tylko maksymalnie 4 ledy lub grupy 4 ledów można sterować bo tak wychodzi że zworek lutowniczych, chyba że się mylę to mnie nakierujcie.
 

Sytzmer

Aktywny użytkownik
MSMK
Reakcje
325 0 0
Można sterować korytarzem i każdym z dziesięciu przedziałów osobno. Zwory działają w następujący sposób: pierwsza liczba, to numer wyjścia dekodera, tu będzie: (nic) - AUX1, 1 - AUX2, 2 - AUX3, 3 - AUX4; (AUX1 to również korytarz!). Druga cyfra, to numer diody (przedziału), 1 - pierwsza, 2 - druga, idt, aż do dziesiątej. Czyli zlutowanie zwory (nic)-1, oznacza połączenie wyjścia 1 (AUX1) z przedziałem 1, zwory 1-1 połączenie wyjścia AUX2 z przedziałem 1, a np 3 - 8, oznacza AUX4 z ósmym przedziałem. I teraz tak, nie mamy na płytce wśród pól zworek do zalutowania wyjść dla pozostałych sześciu wyjść. Dlaczego? Dlatego, że są one połączone na stałe z następnymi przedziałami. Tak oto więc, jeżeli wylutujemy wszytskie zworki, to przedziały 1-3 nie zapalą się, natomiast zawsze będzie działać połączenie wszystkich pozostałych*, oprócz AUX8 - to zostało opisane w instrukcji, trzeba podłączyć ręcznie. W związku z tym, trzeba jak w instrukcji zalutować 1-1, 2-2 i 3-3.

Instrukcja jest tu:
*W dekoderze ESU przewidzianym do tego wagonu, AUX3 i 4 mogą być zaprogramowane jako logiczne (+5V), lub analogowe (-16V). Wg instrukcji domyślne ustawione jest ustawienie nr1, ale u mnie było 2 i trzeba było zmienić odpowiednie CV (usatwić na logiczne i wyłączyć SUSI), aby działało poprawnie.
 

Podobne wątki