Już tu kiedyś była dyskusja na temat daty naprawy tego wagonu. Zaczyna się mniej więcej tu -> http://forum.modelarstwo.info/threads/nowości-pkp-2018-dyskusja.37923/page-19#post-700780 Najbardziej wartościowy jest chyba wpis kolegi tulip http://forum.modelarstwo.info/threads/nowości-pkp-2018-dyskusja.37923/page-19#post-701142
Z dyskusji wynika, że w dacie naprawy raczej nie ma błędu i jest to epoka V.
Poza tym, gdyby to był model z późnej IV epoki to oznaczenie serii wagonu chyba byłoby z końcówką "-x" (czyli "Zas-x"), tak jak na modelu PIKO.
Oznaczenie właściciela wagonu chyba nie jest jakoś ściśle unormowane i pewnie mogło stare przetrwać wiele lat, tak jak logo "DEC", które można spotkać na cysternach do dziś, pomimo że DEC została sprywatyzowana i od 2006 roku nazwa firmy to GATX Rail Poland -> https://pl.wikipedia.org/wiki/GATX_Rail_Poland.
Z dyskusji wynika, że w dacie naprawy raczej nie ma błędu i jest to epoka V.
Poza tym, gdyby to był model z późnej IV epoki to oznaczenie serii wagonu chyba byłoby z końcówką "-x" (czyli "Zas-x"), tak jak na modelu PIKO.
W schemacie opisu wagonu tam gdzie jest napis Dyrekcja Eksploatacji Cystern występuje jeszcze skrót "CPN" natomiast nie ma nazwy ulicy "Twarda 30" . Są to cechy z epoki IVc i z pierwszych 2-3 lat 90. Sam kolor walczaka czerwień tlenkowa zaczęto stosować od ok. 1984 r.
Około 1992-93 pojawiło się logo DEC i nazwa ulicy . Zniknęło natomiast "CPN"
No chyba że krążyły jeszcze na sieci wagony z takim opisem w 1997 r ?
Około 1992-93 pojawiło się logo DEC i nazwa ulicy . Zniknęło natomiast "CPN"
No chyba że krążyły jeszcze na sieci wagony z takim opisem w 1997 r ?