Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Uprzejmie informujemy, że forum będzie niedostępne od godziny 22 w dniu 11 lutego 2025 do godzin popołudniowych 12 lutego 2025. Będziemy prowadzili prace administracyjne na serwerze. Pozdrawiamy Administracja.
Dzięki xendx - chociaż nie o to mi chodziło. Znalazłem juz kawałek toru wiec sobie sprawdzę - sorki za pytanie i doceniam wszystkich którzy włożyli troszkę wysiłku w odpowiedź.
Niestety nadal nie wiem jakiej długości powinny być perony stacji w modelu. Bo na przykład jeżeli ktoś próbuje zbudować model 1:87 stacji Atocha w Madrycie to peron będzie miał długość prawie 5 metrów a to jest nie do wykonania na ograniczonej przestrzeni. Czy zatem mogę przyjąć ze peron będzie OK jeżeli zmniejszony zostanie do 2 metrów?
to już twoja indywidualna sprawa w jakim stopniu odzwierciedlisz realia. Im dłuższy peron, tym dłuższy skład osobowy przyjmiesz. A na 2 metrach to taki 6-7 wagonów osobowych (264mm każdy ) + lokomotywa się zmieści.
dokładnie tak - chodzilo mi mniej wiecej o skrajnie ale znalazlem rysunek skrajni hiszpanskiej i podzielilem przez 87 - (chcialem poprzednio liczyc na piechote ale bylo to bezsensu)
Czy tektura da dobry efekt? No i jakiego rodzalu tekture zastosowac
Idziesz do sklepu dla plastyków lub dobrego papierniczego i kupujesz karton np 2mm (spojrzysz na przekrój to zobaczysz że jest on sprasowany z iluś warstw (nie kupuj tektury z jakiej robią pudełka, tzn falistej i pustej w środku.)
Zauważyłem że większość spotkań odbywa się na wysokości 110cm a FREMO czyli 130cm od podłogi - chyba się nie myle?
Jeżeli mam rację to chciałbym zrealizować pewien projekt modułu łączącego te dwie wysokości - można by wtedy jakoś na jednym spotkaniu połączyć moduły o wysokości 110 i 130cm.
No i ostatnie pytanie: To jest jakieś 20cm w góre - na jakim dystansie? Czy 3m będą OK czy więcej - nie mogę jakoś znaleźć jaki jest maksymalny kąt wzniesienia.
A mam pytanko niezwiązane z tematem:
Zauważyłem że większość spotkań odbywa się na wysokości 110cm a FREMO czyli 130cm od podłogi - chyba się nie myle?
Mylisz się - większość spotkań jest na 130cm, oprócz Polski gdzie są dziwadła typu 77.7 albo 110.5cm wynikające z tego, że ktoś miał akurat takie kobyłki/podstawki,
zamiast dorabiać nogi - dorabiał ideologię.
Robić zmiany wysokości raczej nie ma sensu, raz że wystarczy przerobić/dorobić nogi,
dwa że w Zabavowie widziałem takie coś - ze stacji Hukovice do Haspelberg tor obniżał sie do 100cm bodajże - ale potrzebował na to kilkunastu modułów! http://www.zababov.cz/fileadmin/akce/Mi ... H0e-v8.pdf
Jak jest jakaś impreza organizowana to jest podana wysokość i:
-uczestnicy się dostosowują
-mają koziołki które ustawiają na daną wysokość
-mają nogi z regulacją do 3 różnych wysokości http://ds5.agh.edu.pl/~qziou/viewtopic. ... be52#26004
Cyt: Wzniesienia i spadki pochyłych odcinków toru mierzone są stosunkiem różnicy poziomów dwóch sąsiednich punktów do odległości pomiędzy tymi punktami.
Na PKP od 0-0,025 % (w H0 od 0 do 2,5 cm/m) zaleznie od charakteru linii.
W takim razie dam sobie spokój z obniżaniem linii bo faktycznie musiałbym zbudować z 10m szlaku a to mi sie nie zmieści w domu.... a szkoda Zostane przy FREMO - a ktos może wie coś o spotkaniach FREMO w Polsce?
Ja mam takie małe pytanko. Mianowicie na jednym ze zdjęć z powyższego linku z sierpniowego spotkania fremo jest szlak z trój szynowym torem. Czy to był wspólny tor dla kolei normalnotorowej i wąskiej w miniaturze ?